Site icon Revista COMUNIC@ŢII Mobile

Studiu Teads: 78% dintre utilizatorii globali și-ar schimba marca de telefon; 68% dintre români ar lua în calcul un alt brand față de cel deținut acum

Cel mai mare studiu global realizat până acum de Teads, The Global Media Platform, în 17 piețe, printre care și România, arată că producătorii de smartphone-uri vor fi nevoiți să se adapteze la noi factori care impactează deciziile de cumpărare ale consumatorilor. Pe măsură ce piața smartphone-urilor a devenit mai puțin divizată, producătorii de telefoane au început să se concentreze mai degrabă pe caracteristicile individuale ale aparatului și pe inovație, decât exclusiv pe fidelitate față de marcă, pentru a câștiga clienți, precizează oficialii Teads într-un comunicat de presă.

Chestionați cu privire la factorii care i-ar determina să achiziționeze un nou smartphone, 51% dintre participanți au afirmat că garanția/ service-ul ulterior este un factor important, iar pentru 15%, acesta este ceea ce contează cel mai mult. De altfel, acesta a fost factorul-cheie descris de toate categoriile demografice de vârstă, cu doar 1% diferență de opinie între Generația X (16%) și Generația Z & Millenials (ambele 15%). Rezultatele arată că, indiferent de generație, consumatorii gândesc pe termen mai lung atunci când fac achiziții de smartphone-uri. Printre lucrurile care contează pentru ei se numără garanția și service-ul (atât cele oferite de producător, cât și cele oferite de operatorii de rețea).

În continuare, inovația în hardware a fost al doilea factor de decizie ca importanță (13%), urmat de cashback (12%), costul dispozitivului și al abonamentului (10%), și noile versiuni scoase pe piață (10%). Interesant este că „versiunea cea mai nouă” reprezintă factorul care a înregistrat cea mai mare discrepanță între generații: 13% dintre reprezentanții Generației Z declară că acesta este cel mai important factor în decizia de cumpărare, în comparație cu 9% dintre Millennials și doar 7% dintre respondenții din Generația X.

Cei care intenționează să achiziționeze telefoane mobile sunt încă influențați de caracteristicile hardware-cheie. Totuși, deciziile financiare și cele referitoare la mediu joacă un rol din ce în ce mai important în decizia de cumpărare. Consumatorii doresc ca produsele lor să aibă un impact cât mai mic asupra planetei și să aibă o durată de viață cât mai lungă.

Studiul a arătat în mod clar că oamenii își doresc în continuare să aibă cele mai recente versiuni de telefoane mobile inteligente. 15% dintre participanți (18% în România) dețin dispozitive cu o vechime mai mică de 6 luni și aproape jumătate (49%) dețin telefoane cu o vechime de mai puțin de un an (42% în România), în ciuda faptului că 77% se declară „foarte mulțumiți” de telefoanele lor. În plus, 68% dintre respondenți au recunoscut că un telefon nu este doar un produs de tehnologie, ci este parte a identității/ imaginii lor (45% în România).

Consumatorii nu caută doar cel mai recent model al mărcii pe care o dețin. Un procent de 78% ar lua în considerare schimbarea mărcii actuale de telefon (68% în România). Generaţia Z (80%) și Millennials (79%) (64% în România) sunt cei mai predispuși la schimbare, urmați de 74% (68% în România) din reprezentanții Generației X.

Bărbații sunt mai tentați să schimbe marca de telefon decât femeile (81% versus 74%), iar în România procentul este de 71% (barbați) la 64% (femei).

“Datele colectate din România au arătat că participanții la studiu petrec în medie în jur de 3 ore și 45 de minute online. Presa online joacă un rol cheie în procesul de căutare și alegere a brandului potrivit. Ca tipuri de conținut de media consumat online, Divertismentul, Știrile și Sănătatea îi atrag cel mai mult pe cei care își doresc să facă o schimbare a telefonului mobil”, a declarat Sergiu Gruiță, Industry Director Teads.

Ioanna Stagia, VP Global Client Partner Insights & Measurement, în cadrul Teads declară: “Este interesant să vedem că deciziile consumatorilor sunt îndreptate către zone unde mărcile pot face o diferență, mai ales în contextul în care comparațiile între smartphone-uri bazate pe performanță și funcții au devenit mai dificile în ultima perioadă. Pe măsură ce consumatorii devin din ce în ce mai preocupați de mediu, capacitatea producătorilor de a repara cu ușurință dispozitivele pentru a le crește ciclul de viață și a reduce impactul asupra planetei va deveni și mai importantă. Prin urmare, este la latitudinea operatorilor de telefonie mobilă și a producătorilor modul în care vor aborda aceste decizii și vor comunica actualizările publicului.”

James Aylott, SVP Strategic Accounts adaugă: “Luna ianuarie a anului 2022 a reprezentat un moment determinant pentru piața smartphone-urilor la nivel global, deoarece penetrarea vânzărilor de smartphone-uri compatibile cu rețeaua 5G a atins 51%, depășind-o în premieră pe cea a smartphone-urilor 4G. Cercetarea noastră demonstrează o dorință clară a publicului de a-și actualiza dispozitivele, iar cele mai recente versiuni ale smartphone-urilor vor fi cu siguranță luate în considerare, dar poate cel mai interesant este faptul că utilizatorii ar putea fi mai dispuși ca niciodată să ia în considerare trecerea la o nouă marcă de smartphone-uri. Având în vedere o asemenea varietate de factori care influențează decizia de achiziție a următorului smartphone, studiul arată că publicitatea poate avea un rol substanțial în comunicarea către consumatori a caracteristicilor și beneficiilor-cheie.”

Teads a solicitat companiei GWI să desfășoare un sondaj în 17 piețe, concentrându-se pe intenția de achiziție a telefoanelor mobile. Au fost chestionate 7.785 de persoane, cu vârste cuprinse între 18-54 de ani, care și-au exprimat intenția de a achiziționa un smartphone (achiziționare sau upgradare) în următoarele 12 luni. Rezultatele au fost sincronizate cu GWI Core pentru a oferi informații pentru publicul interesat de telefonie mobilă în peste 40.000 de puncte. Piețele incluse în sondaj au fost:

Australia501Olanda501
Brazilia503Polonia502
Franța504România501
Germania500Elveția501
India501Spania501
Italia501UK502
Mexic503SUA1,002
ME | EG, KSA, UAE262  

* Reach-ul global înregistrat în luna octombrie 2021

Exit mobile version