Rezultatele unui nou studiu („The magnificent seven” ) realizat de Oracle și Școala de Management WHU – Otto Beisheim arată că eficiența unui business crește cu două treimi atunci când tehnologia potrivită este implementată alături de șapte factori cheie. Conform cercetării, multe organizații au investit în tehnologiile potrivite, dar nu au cultura, abilitățile sau comportamentele organizaționale necesare pentru a-și culege cu adevărat beneficiile. Studiul a constatat că eficiența afacerii crește doar cu o cincime atunci când tehnologia este implementată fără cei șapte factori.
Cei șapte factori cheie identificați în urma rezultatelor studiului sunt: luarea deciziilor bazate pe date, flexibilitatea și adoptarea cu ușurință a schimbărilor, cultura antreprenorială, viziunea digitală comună, gândirea analitică și critică, cultura învățării, comunicarea deschisă și spiritul cooperant din cadrul organizației.
Noua cercetare a intervievat 850 de directori de resurse umane, precum și 5.600 de angajați în privința modului în care organizațiile se pot adapta pentru un avantaj competitiv în era digitală. Studiul a arătat că atingerea eficienței organizaționale este esențială pentru a deveni o organizație agilă care poate ține pasul cu schimbările, 42% dintre companii raportând o creștere generală a performanței organizaționale odată cu atingerea eficienței în afaceri.
„Ritmul schimbării nu a fost niciodată mai important pentru organizații, decât în actualul climat”, spune Wilhelm Frost, din cadrul Departamentul pentru Organizații Industriale și Microeconomie al Școlii de Management WHU – Otto Beisheim. „Adaptabilitatea și agilitatea sunt extrem de importante pentru organizații dacă doresc să-și depășească concurența și să vină cu propuneri strategice care să le transforme în lideri de piață. A fi adaptabil înseamnă o mai bună susținere a clienților iar acest lucru trebuie să se întâmple pentru ca aceștia să-și poată satisfacă nevoile. Dar această calitate este de asemenea, un factor important pentru orice companie care dorește să atragă și rețină aceti angajați a căror abilități duc compania spre profitabilitate. Companiile nepregătite să țină pasul cu ritmul neobosit al schimbării, nu vor putea să concureze pentru abilitățile viitorilor angajați în condițiile digitale date de piață.
Cercetarea a arătat că o treime dintre liderii de afaceri din întreaga lume nu cred că operează în prezent într-un mod prin care reușesc să atragă talente sau să intre într-o competiție pentru ele. Proporția crește la peste jumătate din liderii de afaceri din piețe precum India, Brazilia și Chile. În timp ce un sfert dintre angajații de la nivel global au declarat că sunt îngrijorați de pierderea locurilor de muncă în favoarea roboților.
„Studiul scoate în evidență oportunitatea pe care o are departamentul de HR de a accelera și de a conduce transformarea forței de muncă, permițând atingerea obiectivelor de productivitate prin folosirea tehnologiei”, a declarat Monica Costea, expert regional HCM Applications, Oracle. „Multe organizații adoptă tehnologie, dar nu reușesc să integreze această tehnologie corespunzător în mediul lor de business. Angajații încă se tem de faptul că se va ajunge la o selecție între forța lor de muncă versus cea a roboților, când, de fapt, creșterea organizațională va veni de la ambele tipuri de forță de muncă care vor lucra împreună. Cu fiecare implementare tehnologică, trebuie să existe atât o schimbare de paradigmă a culturii organizaționale, cât și o îmbunătățire a calificării personalului pentru a lucra cu mașini și tehnologie. Acestea sunt abilități digitale care alcătuiesc cei șapte factori necesari pentru a realiza beneficiile reale ale oricărei tehnologii și pentru a transforma o afacere într-una cu adevărat adaptabilă. „
Cercetarea de piață „Companii care se adaptează tehnologiei” a fost efectuată în august 2018 pe organizații cu cel puțin 250 de angajați cu normă întreagă, iar răspunsurile au fost colectate de la respondenți din 23 de țări de pe toate continentele.