Spania urcă veniturile Digi Communications, cu o creştere de 102% a numărului clienţilor de servicii fixe în T2 2022

Veniturile consolidate ale Grupului Digi Communications N.V. au crescut cu 19,1% în T2 2022, ajungând la 370.4 milioane de Euro, anunţă compania într-un comunicat de presă. EBITDA ajustată (inclusiv IFRS 16) a crescut cu 6,8% de la an la an, până la 120.5 milioane de Euro, iar EBITDA ajustată (excluzând IFRS 16) cu 10,4%, până la 100.9 milioane de Euro[1].  Raportul financiar poate fi consultat aici

În al doilea trimestru al anului în curs baza de utilizatori a Grupului DIGI a ajuns la 19.4 milioane de RGU (+2.6 milioane de unități).

Operațiunile din România generat 14.7 milioane RGU, în creștere cu 9,6% de la an la an, în special datorită segmentului serviciilor mobile și al celor fixe. Numărul utilizatorilor de telefonie mobilă a crescut cu 15,8% în comparație cu aceeași perioadă a anului anterior, ajungând la 4.5 milioane. Totodată, oficialii companiei susțin că și-au menținut poziția de lider la portabilitatea numerelor de telefonie mobilă. Pe segmentul serviciilor de internet fix, numărul utilizatorilor a crescut cu 11,9%, ajungând la 4 milioane, iar al clienților Pay-TV la 5.3 milioane.

Veniturile operațiunilor din Spania s-au majorat cu 39.2% de la an la an, ajungând la 118.2 milioane de Euro, evoluție determinată de creșterea cu 29% a clienților de telefonie mobilă și cu 102% a celor de servicii fixe. De asemenea, numărul utilizatorilor de telefonie mobilă a atins 3.4 milioane, iar al celor de internet fix 658.000. Operațiunile din Italia au înregistrat vânzări de 6,9 milioane de Euro, o creștere de 15% comparativ cu T2 2021, în timp ce numărul de utilizatori de telefonie mobilă a ajuns la 354.000.

În luna iunie, filiala românească RCS & RDS S.A., prin intermediul unui joint-venture cu Citymesh NV, parte a grupului Cegeka IT, a câștigat drepturile de utilizare a spectrului de frecvențe mobile, pentru un preț total de 114.330 milioane de Euro, în urma participării la o licitație organizată de Institutul Belgian pentru Servicii Poștale și Telecomunicații („BIPT”).

Indicatori comerciali în funcție de țară (RGU, sute de mii)T1 22T1 21Variație (%)
România   
Pay-TV5,2714,9606,3%
Broadband3,9653,54311,9%
Servicii mobile4,5283,91115,8%
Telefonie fixă956 1,011-5,4%
Spania   
Servicii mobile3,4342,66329%
Broadband658 327101,2%
Telefonie fixă223110102,7%
Italia         
Servicii mobile35429719,2%
TOTAL19,38916,82215,3%

[1]   Informațiile comparative referitoare la rezultatele Grupului sunt prezentate doar pentru operațiunile continue și le exclud pe cele din Ungaria înregistrate în T2 2021.