Veniturile grupului Digi Communications N.V. au crescut cu 8,7% în trimestru încheiat la 30 septembrie 2020, comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent (950,6 milioane EUR față de 874,6 milioane EUR), iar numărul de RGU a crescut cu 12%, până la 17,7 milioane de la 15,8 milioane, la 30 septembrie 2019, se arată în raportul financiar pentru trim. III 2020, ce poate fi consultat aici.
EBITDA ajustată în primele nouă luni a fost de 353 milioane EUR (inclusiv IFRS 16), în creștere cu 8% comparativ cu perioada precedentă.
La sfârșitul trimestrului trei, Grupul Digi înregistra 5,6 milioane RGU (pay-tv), respectiv 4,1 milioane RGU (internet fix) şi 6,2 milioane RGU la serviciile de comunicații mobile.
„Primele 9 luni din 2020 au arătat capacitatea companiei și a echipelor noastre de a gestiona riscurile și dificultățile într-o perioadă imprevizibilă, concentrându-ne pe proiecte și obiective majore. Având în vedere importanța serviciilor de comunicații electronice în timpul perioadei de carantină, am continuat să dezvoltăm rețelele și am investit în soluții tehnologice pentru a furniza servicii de o calitate constant optimizată. Le mulțumim clienților noștri pentru încrederea și loialitatea arătate. Actuala bază de clienți este o dovadă a calității excepționale a serviciilor Digi. Suntem încântați că, în ultimele 12 luni, am adăugat aproape 2 milioane de servicii noi în portofoliul nostru.”, a declarat Serghei Bulgac, Chief Executive Officer (CEO) al Digi Communications N.V.
Operațiunile pe piața din România au continuat să fie în trim. III principalul generator de venituri în cadrul grupului (62% din totalul veniturilor), de servicii (71% din totalul RGU) și cu o contribuție semnificativă la EBITDA consolidată (76% din totalul EBITDA). Segmentul serviciilor fixe a fost tot pe creștere în trim. III 2020 comparativ cu trim.III 2019 (+15% RGU cu plată și +17 % RGU internet).
Digi și-a menținut poziția de lider al portabilităţii pe segmentul comunicațiilor mobile. Global, în ultimele 9 luni, rețeaua Digi Mobil a portat 266.661 de numere de telefonie mobilă, iar în trim. III a înregistrat cel mai mare număr de numere portate – 100.018, în evoluție cu 29% față de aceeași perioadă a anului 2019 (77.436 de numere de telefonie portate în trim. III 2019). În septembrie 2020, 46% din portabilitatea numerelor de telefonie mobilă a fost direcționată către Digi Mobil.
În Ungaria, Digi Kft. şi-a îmbunătățit rețelele existente, atât ale Digi, cât și ale Invitel, pe segmentul serviciilor fixe, furnizând servicii prin infrastructură de fibră optică (FTTH) direct în casele clienților.
Serviciul Digi Mobil a devenit accesibil în peste 650 de așezări și a atins o acoperire de 70% din populație, în decurs de un an și jumătate de la lansarea serviciului în mai 2019.
Digi Spania a depășit pragul de 2,2 milioane RGU pentru serviciile de voce și date mobile, în trim. III, majorându-și contribuția la veniturile Grupului, care a ajuns să reprezinte 22% din totalul veniturilor Grupului și la EBITDA (13% din EBITDA consolidat al Grupului). Digi Spania şi-a menţinut tendința ascendentă, înregistrând din iulie până în septembrie peste 39.000 de numere de telefonie mobilă portate. „În septembrie, suntem pentru a treia lună consecutivă liderul pieței portabilității mobile din Spania.”, a precizat Marius Vărzaru, director general Digi Spania.
În Italia, a patra piață în care Grupul Digi are operațiuni, ca MVNO (Mobile Virtual Network Operator), Digi Italia a înregistrat un număr de 253.000 RGU la 30 septembrie 2020, comparativ cu 227.000 RGU la 30 septembrie 2019.