Pandemia aduce DIGI pe profit, cu venituri în creştere cu 8,6% în T1 2021

Grupul DIGI Communications N.V., compania-mamă a operatorului de comunicații electronice RCS & RDS, a înregistrat venituri în creștere cu 8,6% în primul trimestru al anului 2021 comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent (de la 313,2 milioane euro la 340,2 milioane euro) și o creștere RGU cu 13%, la 18,7 milioane. EBITDA ajustată a fost de aproximativ 122,5 milioane euro (inclusiv IFRS 16), cu 6,8% mai mare față de aceeași perioadă a anului anterior. În România, Grupul Digi a devenit cel mai mare angajator privat din mediul de afaceri local, cu aproximativ 14.600 de angajați, din totalul de 20.000 pe toate piețele pe care operează. 

Operațiunile din România au continuat să genereze cea mai mare pondere a veniturilor înregistrate de grup, respectiv 61% din veniturile totale ale companiei. Pe locul secund s-a aflat Spania (23%), urmată de Ungaria (14%) și Italia (2%).

În perioada ianuarie-martie 2021, DIGI România a ajuns la 13,1 milioane RGU pe piața locală. Principalele segmente, internetul fix și pay-TV, au ajuns la 4,9 milioane RGU (pay-TV, + 15,6 % față de trim. I 2020), respectiv 3,4 milioane RGU (internet fix, + 19,7% comparativ cu trim. I 2020).

Pe segmentul de date și voce mobile, DIGI România a marcat un nou record în ceea ce privește portabilitatea mobilă, atingând pragul de 2,5 milioane de numere mobile portate de la lansarea serviciului de portabilitate, în luna octombrie 2008, în timp ce a adăugat alte 137.200 de numere portate în primul trimestru al anului 2021. Operatorul este liderul portabilității numerelor mobile în ultimii 13 ani. La 31 martie 2021, serviciile de voce și date mobile livrate clienților români numărau 3,8 milioane RGU (+ 9,2% comparativ cu perioada precedentă).

Prioritatea noastră a fost consolidarea pozițiilor de piață obținute, extinderea rețelelor fixe și mobile pe toate piețele noastre, diversificarea ofertelor și a portofoliului. Extinderea bazei noastre de clienți este dovada că DIGI reprezintă prima alegere pentru milioane de utilizatori de internet, cablu TV, voce mobilă și date”, a precizat Serghei BULGAC, CEO DIGI Communications N.V (foto), la anunțarea rezultatelor financiare pentru primul trimestru al anului 2021.

Pentru al doilea trimestru la rând, DIGI Spania și-a păstrat poziția în primii 5 operatori de telefonie mobilă de pe piața locală. În perioada ianuarie – martie 2021, DIGI Spania a ajuns la 2,5  milioane RGU pentru serviciile mobile de voce și date, o creștere de 23,6 % față de trim. I 2020. Numărul de RGU pentru serviciile fixe de internet a crescut cu 120,4%, ajungând la 249.000. Contribuția operațiunilor iberice la EBIDTA consolidată a grupului a atins 23%, pe lângă contribuția îmbunătățită la veniturile generale. La finalul lunii martie, acoperirea rețelei de fibră optică a DIGI Spania ajunsese la 42 din cele 50 de regiuni ale Spaniei. 

În Italia, numărul de RGU pe segmentul telefoniei mobile (ca operator mobil de rețele virtuale – MVNO) a crescut de la 230.000 în trimestrul 1 2020 la 268.000 în trimestrul 1 2021.

„Prioritatea noastră a fost consolidarea pozițiilor de piață obținute, extinderea rețelelor fixe și mobile pe toate piețele noastre, diversificarea ofertelor și a portofoliului. Extinderea bazei noastre de clienți este dovada că DIGI reprezintă prima alegere pentru milioane de utilizatori de internet, cablu TV, voce mobilă și date”, a precizat Serghei BULGAC, CEO DIGI Communications N.V (foto), la anunțarea rezultatelor financiare pentru primul trimestru al anului 2021.