Infrastructura digitală de astăzi este importantă pentru vitalitatea economică și calitatea vieții orașului, în paralel cu infrastructura standard – drumurile, podurile și conductele de apă. Cu toate acestea, majoritatea componentelor coloanei vertebrale digitale ale unui oraș nu sunt suficiente pentru a satisface nevoile moderne de conectivitate ale prezentului şi viitorului. Noul stâlp inteligent BrightSites de la Signify (Euronext: LIGHT), lider mondial în industria iluminatului, oferă o soluție completă. Acesta pune la dispoziţie o gamă largă de aplicații IoT, conectivitate permanentă, camere și senzori de mediu – precum și iluminat gestionat cu LED-uri de înaltă eficiență şi calitate, menținând în același timp aspectul mediului urban.
BrightSites ilustrează strategia Signify de a folosi infrastructura iluminatului pentru a dezvolta noi servicii pentru clienții săi. Această inovație subliniază în continuare poziţia de lider a companiei în domeniul iluminatului pentru Internetul Lucrurilor. Noii stâlpi BrightSites IoT au la bază o tehnologie anterioară a stâlpului inteligent, creată de Signify și Ericsson, care furnizează iluminat LED și conectivitate wireless LTE 4G de la stațiile de bază cu celule mici integrate în stâlpi.
Evoluție: de la stâlpii de iluminat stradal la stâlpii inteligenți
Noul stâlp, cu capacităţi îmbunătățite IoT, subliniază evoluția iluminatului stradal de la stadiul unei utilități municipale, problematică din punct de vedere al costurilor, la un punct de date dinamic cu potențial de generare de venituri, un hub de conectivitate wireless și un instrument de monitorizare a mediului. Această capacitate de a furniza noi servicii, cum ar fi telecomunicațiile și chiar publicitatea, poate genera venituri pentru municipalități.
„Am îmbunătățit semnificativ capacitățile de conectivitate ale stâlpului inteligent, incluzând senzori digitali și semnal WiFi mai puternic, pentru conexiune locală. Antenele integrate ascunse oferă servicii de 4G și 5G de la mai mulți furnizori. Acest lucru mizează pe promisiunea orașului inteligent al viitorului – transformând iluminatul stradal obişnuit într-o platformă pentru furnizarea de servicii inteligente pentru oraș. O nouă gamă cu modele de design elegante le permite acestor stâlpi să se potrivească oricărei estetici urbane”, a declarat Musa Unmehopa, Director General BrightSites, Signify.
O parte dintre caracteristicile plug-in ale stâlpilor inteligenți BrightSites includ:
- Senzori, pentru a oferi o monitorizare actualizată a mediului, cum ar fi calitatea aerului, detectarea zgomotului și a incidentelor și care colectează date pentru a sprijini deciziile ce pot îmbunătăți traiul general în zonele urbane.
- Camere video care pot observa condițiile rutiere contribuind la îmbunătățirea fluxurilor de trafic, pentru a ghida deciziile de mentenanţă și delegarea echipajelor de urgență.
- Microfoane inteligente echipate pentru recunoaștere avansată, care poate fi declanșată de zgomote asociate cu comportamente antisociale, cum ar fi strigătele, alarmele auto, spargerea sticlei sau chiar împușcăturile. Acestea sporesc automat lumina, înregistrează audio și alertează serviciile de urgență.
- Ecrane de afișare care pot oferi mesagerie de urgență importante și pot genera venituri suplimentare dacă sunt folosite ca panouri publicitare targetate.
Stâlpii inteligenți BrightSites au fost deja instalați în orașe din întreaga lume, din Noua Caledonie la San Jose, SUA, până în Hospitalet, Spania. „Stâlpii inteligenți BrightSites ne-au permis să transformăm spațiile publice prin integrarea perfectă a tehnologiei în viața cotidiană a cetățenilor”, a declarat David Quirós, Consilier Municipal pentru Inovație și Cultură – Hospitalet, Spania.
Gama BrightSites de stâlpi inteligenți este disponibilă la nivel global.
Despre Signify Signify (Euronext: LIGHT) este lider global în domeniul iluminatului pentru piaţa profesională şi de consum şi al iluminatului care utilizează Internetul Lucrurilor. Produsele noastre marca Philips, sistemele de iluminat conectat Interact şi serviciile de date aduc valoare de business și transformă viețile oamenilor în case, clădiri de birouri și spații publice. Cu vânzări de peste 6.4 miliarde de EUR în 2018, avem o echipă de aproximativ 29,000 de angajați în peste 70 de țări şi exploatăm potenţialul extraordinar al luminii pentru a îmbunătăţi vieţile oamenilor. Știri despre Philips Lighting se află în Newsroom, pe Twitter şi pe LinkedIn. Informațiile pentru investitori pot fi găsite pe pagina Investor Relations.