Site icon Revista COMUNIC@ŢII Mobile

Narada – Anamaria Anica @ Platforme digitale pentru copii, părinți, bunici: În 2020, peste 900.000 de copii din România nu mergeau la școală, nu aveau dispozitive electronice și nici acces la internet. În primul an al pandemiei, peste 15% din elevii români au renunțat la școală. 42% dintre elevii din România sunt analfabeți funcțional, adică nu pot avea idei proprii.

Anamaria ANICA, Community Manager, NARADA @ Conferința PLATFORME DIGITALE PENTRU COPII, PĂRINȚI ȘI BUNICI organizată de Digital Transformation Council, Revista COMUNICAȚII Mobile și TELECOMTV.RO pe 17 iunie 2022.

Narada este o organizație formată din persoane care cred în educație, în sustenabilitate și în faptul că viitorul nostru depinde de educația copiilor.

Cum facem acest lucru? Milităm pentru integrarea tuturor copiilor și facilitarea unei educații propice dezvoltării lor, atât în ceea ce privește materiile de bază, cât și dezvoltarea lor pe partea socio-emoțională. 

Realizăm aceste obiective prin două mari proiecte. Înainte de prezentarea lor, aș vrea vă expun  contextul în care lucărm.

Studiile arată că, la nivelul anului 2020, peste 900.000 de copii din România nu mergeau la școală, nu aveau dispozitive electronice și nu aveau acces la internet. 

De asemenea, studiile mai arată că peste 1,2 milioane de copii din România învață în școli cu infrastructură inadecvată. 

În primul an al pandemiei, peste 15% din elevii români au renunțat la școală.

Intervenţia drei. Anamaria ANICA (min. 01.06.50)

Un studiu recent a indicat faptul că elevii din România au înregistrat întârzieri de învățare de 4-6 luni, iar 42% din elevi sunt analfabeți funcțional, adică nu pot avea idei proprii.

De la acest context, noi am pornit proiectele Hartaedu și Naradix.

Hartaedu a pornit de la dorința noastră de a ajuta zonele defavorizate. Astfel, orice persoană poate să pună o alertă pe harta României și să indice o instituție de învățământ care are nevoie de ajutor, fie că este vorba de infrastructură, fie că este vorba de dispozitive. Vrem să găsim oameni care doresc să se implice și să rezolve acele probleme. De cele mai multe ori, intervenim și noi în mod direct.

Naradix este o platformă înființată în urmă cu un an și a avut ca scop inițial educația remedială postpandemică. În prima parte a acestei luni, platforma a fost relansată și are ca scop atât partea de educație remedială, cât și dezvoltarea noilor competențe ale noii generații.

În prezent, Naradix numără peste 21.000 de elevi înscriși, atât din România, cât și din afara țării. Platforma oferă acces gratuit, iar elevii accesează lecții și pot învăța.

Prin această platformă, noi venim către elevi cu mesajul că le oferim educație în mod gratuit, realizată de profesori voluntari. De asemenea, le validăm meritele și le oferim premii.

În cadrul platformei sunt disponibile peste 6.200 de cursuri, care includ mai multe lecții, jocuri, clipuri video.

După parcurgerea lecțiilor, elevul primește puncte de la profesori. Premiile constau în cărți, rechizite, ș.a.

Platforma Naradix reunește mai multe discipline, respectiv Limba română, Matematică, Chimie, Bilogie, Istorie, Geografie, Fizică, Educație civică, Dezvoltare personală, Siguranță pe internet, Limba engleză și Educație mediu. Lucrăm la adăugarea de noi discipline, atât din curriculă, cât și din afara ei.

Mai bine de 2.000 de profesori lucrează la aceste cursuri.

Finalizarea unui curs Naradix nu este însoțită de acordarea unei diplome. Elevul primește doar o insignă digitală, dar am reţinut ideea dlui. Ion Vaciu, expusă în cadrul conferinţei PLAFORME DIGITALE PENTRU COPII, PĂRINŢI ŞI BUNICI, de a acorda şi diplome digitale.

Exit mobile version