Numărul comenzilor efectuate la magazinele online de pe MerchantPro, platformă locală SaaS de eCommerce, a crescut cu 44% în primele șase luni ale anului, iar valoarea comenzilor a crescut cu 62%.
La nivelul celor aproximativ 1.500 de magazine din România active pe platforma MerchantPro, numărul tranzacțiilor a crescut în luna iunie cu aproximativ 50% față de perioada similară din 2019.
Din perspectiva valorică, dinamica este mult mai mare, creșterea înregistrată fiind de 95% față de iunie 2019. Se remarcă o dinamică specială și în evoluția cifrelor de la săptămână la săptămână, în perioada 15-21 iunie creșterea fiind de 182% față de perioada similară a anului trecut.
Am urmărit cu atenție evoluția de la săptămână la săptămână începând cu luna martie, iar tendința generată de pandemie a devenit noua normalitate: cumpărăturile online nu mai sunt un comportament forțat de context, ci adoptat de un segment tot mai mare de clienți. Cifrele arată o schimbare profundă și o migrare pe termen lung către online, atât din partea clienților – comportament reflectat de numărul și valoarea comenzilor, cât și din partea retailerilor – numărul magazinelor noi de pe platformă fiind într-o creștere permanentă, explică Arthur Rădulescu, fondator ShopMania Net, care administrează MerchantPro.
De asemenea, în interval ianuarie – iunie 2020 numărul comenzilor a crescut cu 44%, valoarea acestora crescând cu 62% față de perioada similară a anului trecut. Totodată, valoarea medie pe comandă a crescut cu 12% în intervalul menționat.
Magazinele online active care utilizează platforma MerchantPro în România au listate peste 5 milioane de produse. MerchantPro a încheiat 2019 cu o cifră de afaceri de 500.000 euro, în creștere cu 15% față de anul anterior.