ING Bank România lansează RoPay – sistemul de plăți instant cu mobilul

Clienții ING Bank România au la dispoziție o nouă modalitate de plată sau transfer bancar instant către alte persoane fizice, prin scanarea unui cod QR generat de beneficiarul plății. Noua funcționalitate este disponibilă de astăzi în Home Bank România a serviciului de plăți instant RoPay, lansat în 2024 de TRANSFOND și Asociația Română a Băncilor. RoPay este un serviciu gratuit pentru persoanele fizice, care facilitează tranzacții rapide și sigure folosind dispozitivele mobile.

Pe măsură ce se vor înrola comercianți și prestatori de servicii în RoPay, clienții ING Bank vor putea face plăți atât la micii, cât și la marii comercianți, inclusiv contactless, vor putea efectua cumpărături online sau achita facturi de utilități. Prin RoPay se pot iniția plăți instant între conturi aflate la bănci diferite sau între conturi aflate la aceeași bancă, fără utilizarea detaliilor bancare sau a cardului.

„Implementarea sistemului RoPay înseamnă că prin simpla scanare a unui cod QR, utilizatorii aplicației Home’Bank pot efectua o plată instant, de pe telefonul mobil sau tabletă, către alți clienți ING sau ai altor bănci care participă la RoPay. Peste 85% dintre clienții ING utilizează aplicația Home’Bank ceea ce ne poziționează ca o instituție bancară cu o amprentă digitală puternică.”, a declarat Eleni Skoura, Executive Board Member și Head of Retail Banking ING Bank Romania.

Cu sprijinul Payten, parte din ASEE Group, ING Bank va introduce în curând soluții de acceptare a plăților care permit comercianților să încaseze instant, utilizând terminale moderne precum POS Sharing. Astfel, comercianții vor putea oferi clienților libertatea de a alege între plata cu cardul sau prin RoPay. În cazul în care clientul optează pentru RoPay, terminalul POS va genera un cod QR, care va putea fi scanat cu aplicația Home’Bank, iar suma va fi transferată în contul comerciantului în aproximativ 10 secunde.

„Pe măsură ce digitalizarea transformă toate sectoarele economiei, RoPay contribuie activ la crearea unui ecosistem financiar mai transparent și mai eficient, înlocuind plățile în numerar cu soluții digitale rapide și sigure, prin transferuri directe între conturi și servind drept alternativă la plata cu cardul. Serviciul nu doar simplifică procesul de plată, ci și încurajează adoptarea unui comportament financiar responsabil și vizibil, sprijinind astfel dezvoltarea unei economii moderne și echitabile, în care serviciile financiare devin mai accesibile, nu doar din perspectiva costurilor, ci și din perspectiva simplității proceselor din spatele digitalizării.”, punctează Sabin Carantină, Director
General TRANSFOND.


Plățile prin RoPay pot fi efectuate la orice oră, 24/7, inclusiv în weekenduri și în zilele de sărbătoare legală, garantând beneficiarilor acces imediat la banii transferați. Aceste plăți funcționează pentru conturile deschise în România, la băncile înrolate în acest sistem, iar plățile nu sunt comisionate. Limitele maxime pentru sumele tranzacționate prin RoPay sunt de 49.999 lei pentru o plată către o persoană fizică și de
99.999 lei pentru o comandă online la un comerciant (E-commerce) sau la POS.

Clienții ING pot efectua o plată către un beneficiar aflat în proximitate fiind autentificați în Home’Bank, prin scanarea codul QR generat de aplicația mobilă a băncii beneficiarului. După verificarea detaliilor plății, aceasta poate fi autorizată. În prezent, ING Bank lucrează la implementarea unei noi opțiuni care să le ofere posibilitatea clienților ING de a primi bani prin aceeași metodă.

Pentru a achita în magazinele fizice, utilizatorii Home’Bank trebuie să fie autentificați în aplicație. Apoi, plata poate fi efectuată prin scanarea codului QR RoPay afișat de către comercianți, fie la POS, fie aplicat pe sticker, după verificarea detaliilor plății și autorizare. Acești pași trebuie urmați și în cazul comenzilor online la comercianți, efectuate de pe laptop/tableta/PC, după selectarea RoPay în pagina de plată. La fel de ușor pot fi achitate facturile de utilități sau alte servicii, prin scanarea codului QR RoPay inserat în factură.

Pentru utilizarea serviciului RoPay prin scanarea codului QR RoPay, este necesară mai întâi autentificarea în aplicația Home’Bank și accesarea funcționalității „Scanează QR” din secțiunea „Plăți”, subsecțiunea „Alte Plăți”. În pasul următor, va fi selectat un cont curent în lei din portofoliul clientului, din care va fi efectuată plata.

O metodă alternativă ar fi accesarea funcționalității „Scanează” prin apăsarea îndelungată a iconiței aplicației Home’Bank, prin care va fi realizată autentificarea și apoi autorizarea plății.

În dezvoltarea soluției RoPay, ING Bank a colaborat cu Montran, specializată în dezvoltarea de sisteme de plăți atât pentru infrastructura băncilor naționale, cât și pentru bănci comerciale.

„Montran rămâne un partener de încredere pentru ING, oferind tot suportul necesar pentru a asigura clienților băncii cea mai bună experiență de plată prin RoPay.” – Irina Cârcu, Director Regional de Vânzări la Montran.