Site icon Revista COMUNIC@ŢII Mobile

În transformarea digitală, prima schimbare de paradigmă la care mă gândesc este cum ar fi dacă statul ar fi cel care ar stimula inovația, în condițiile în care în ultimii 30 de ani am așteptat acest lucru de la mediul privat – Paul MARKOVITS, Unity Group @ DIGITAL TRANSFORMATION SUMMIT 2021

Paul MARKOVITS – BRANDS BUILDER – UNITY GROUP @ DIGITAL TRANSFORMATION SUMMIT 2021, organizat de DIGITAL TRANSFORMATION COUNCIL, REVISTA COMUNICAŢII MOBILE şi TELECOMTV.RO pe 25 iunie 2021

Pandemia a împins digitalizarea foarte mult în față, se vorbește de 5 ani, chiar de 10 ani. Pe fondul pandemiei, lumea și-a schimbat radical modul de viață în doar două săptămâni, iar în patru săptămâni brandurile din România au fost forțate să facă filmări prin Youtube, fără să vedem un regizor, fără să vedem un actor. Industria ospitalității s-a închis, lumea vroia să cumpere rapid un e-shop oricât de prost ar fi fost. A fost ceva de genul dau un regat pentru un cal. Nevoia unui e-shop pentru a putea face livrări era foarte mare.

În ochiul unei furtuni este foarte greu să iei hotărâri, să crezi că o să mai iasă soarele sau să faci lucruri de care să nu-ți pară rău. Aceasta este marea lecție a digitalizării: anticiparea unei situații și pregătirea pentru ea, în cazul de față trecerea activității din mediul offline în online, prin digitalizarea proceselor interne și dotarea cu echipamentele necesare realizării lor.

România a ars etape în domeniul IT&C, asta-i clar, am trecut mai ușor prin pandemie pentru că internetul local este bun.

Tot ce am auzit în timpul DIGITAL TRANSFORMATION SUMMIT 2021 îmi dă un sentiment optimist. Cred că au loc schimbări structurale și se simte gândirea nouă, se simt generațiile noi, și asta este fenomenal.

Sunt o serie de lucruri pe care ar trebui să le regândim. Prima schimbare de paradigmă la care mă gândesc este cum ar fi dacă statul ar fi cel care ar stimula inovația, în condițiile în care în ultimii 30 de ani am așteptat acest lucru de la domeniul privat. 

Prima instituție care a introdus bilete la cozile din 1990 a fost Direcția Permise Auto și mi s-a părut o inovație în client service.

Am trecut în revistă în timpul conferinței câteva din ministerele de linie sau de sinteză, care acum au ocazia și datoria să creeze un cadru pentru operatorii privați, pentru că ei vor veni.

Atâta timp cât există o oportunitate în piață, ei vor veni, iar această oportunitate este fantastică. Noi vorbim aici de transformare digitală, ca să nu vorbim de revoluție digitală.

Este fascinant și eu ca cetățean sunt extrem de încântat să văd e-guvernarea că progresează, dându-ne înapoi timp și energie.

Aș face un rebranding. Vrem nu vrem, brandurile există în mintea oamenilor. Un brand este suma tuturor reprezentărilor din grupul țintă al unei instituții.

Dacă ne uităm la ANAF, pentru care ești target dacă ai CNP, e nevoie de un brand, și poate că un brand mult mai prietenos decât IRS-ul american.

Pe partea bunurilor de consum, noi facem digitalizare și transformare digitală din mai multe motive. Primul motiv, care este mult mai ușor de declarat, este să vinzi, să vinzi mai mult și mai multor oameni.

În domeniul bunurilor de consum există competiție, care ne obligă să ne schimbăm, pentru că altfel se pierde relevanța produselor, acesta fiind al doilea motiv al transformării digitale.

Pe partea serviciilor publice, nu există această competiție.

Al treilea scop al transformării digitale este menținerea oamenilor relevanți. Se vorbește din ce în ce mai mult despre brandul de angajator, de pregătirea și repregătirea oamenilor. Dacă noi nu facem transformare digitală în organizațiile noastre, oamenii nu mai sunt angajabili și asta este foarte important.

S-a vorbit mult de costuri și am încercat să pun o ilustrare care să reflecte ce urmărim, respectiv abordarea directă a clienților, optimizarea acțiunilor, autonomizarea angajaților și transformarea produselor.

Paul-Markovits-1

Pe partea de costuri, dincolo de costurile financiare, cel mai greu de cuantificat este costul transformării culturilor organizaționale.

În opinia mea, cele mai multe proiecte (70%) eșuează din cauza neschimbării culturilor organizaționale, neadaptării culturilor organizaționale la noul mod de a face lucruri. Sunt angajați în companii care se opun schimbărilor, cu impact asupra activității acesteia, pentru că nu reușesc să înțeleagă această schimbare și să treacă la noul mod de a face lucruri.

Atunci când construiești un brand, oameni văd doar vârful aisbergului, respectiv simbolul brandului și denumirea acestuia, plus partea de advertising/PR și merchandising. Restul se află sub apă, cum ar fi activitatea de cercetare-dezvoltare sau eficiența producției.

Ca o concluzie, aș fi vrut să fiu foarte optimist în privinţa transformării digitale. Eu cred că lucrurile evoluează întotdeauna în funcție de nevoi și atât timp cât a existat pandemia, a existat și un catalizator. Există, însă, pericolul ca după pandemie să meargă și așa, există pericolul să se producă o depresurizare.

Ideea este că din punct de vedere tehnologic suntem acolo, acesta este un atu, dar cred că ține foarte mult de oameni, o bună parte din ei nu știu că are loc o transformare digitală și că pot apela online la serviciile administrației publice.

Pandemia a fost o scânteie, dar nu o să țină focul și este important să întreținem focul, și el se va realiza atât timp cât se va face comunicarea pe tema asta. Netransformarea digitală nu este o opțiune.

Exit mobile version