Grupul Asbis împlineşte 30 de ani. În România activează din 1998 şi are un obiectiv de creştere cu 25% în 2020

Grupul ASBIS împlinește luna aceasta 30 de ani de activitate, fiind fondat în 1990, la Minsk, de către Sergei Kostevich, care conduce compania și în prezent. Cinci ani mai târziu, compania a fost înregistrată în Cipru, iar sediul său central a fost mutat la Limassol, unde funcționează și în prezent. În trei decenii de activitate, ASBIS a evoluat de la o companie de mici dimensiuni, cu numai 12 angajați, la un distribuitor IT global cu o echipă de peste 1.800 de angajați și un portofoliu de aproape 20.000 de clienți în 56 de țări. În prezent, compania are birouri în întreaga regiune EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa), în 27 de țări, un portofoliu de produse distribuite de la furnizori sau sub mărci proprii și o cifră de afaceri de app. 2 miliarde USD.

În 2000, birourile ASBIS au devenit operaționale în 10 țări din Europa Centrală și de Est, iar al doilea centru de distribuție a fost deschis în Dubai. În 2002, compania a dezvoltat o platformă online de comerț electronic. Primul miliard de dolari cifră de afaceri l-a atins în 2006. Un an mai târziu, ASBIS a fost listată la bursa din Varșovia, Warsaw Stock Exchange (WSE), cu simbolul bursier ASB.

În 2015, potrivit raportului IT Europa, ASBIS s-a clasat în TOP-10 al distribuitorilor IT din lume, iar în ultimii ani, ASBIS și filialele sale au câștigat premiul „Distribuitorul anului” din partea producătorilor de top din lume, precum Seagate, Lenovo, HP, DELL EMC, Western Digital și alții.

În România, sucursala locală a fost înființată în 1998 şi are în prezent o cifră de afaceri de aproape 40 de milioane USD. ASBIS România a trecut acum doi ani la o structură organizatorică nouă, cu o nouă echipă de management și cu trei direcții principale de dezvoltare, conform oficialilor companiei:

  • – Consolidarea poziției de top ca distribuitor de branduri globale de produse IT, cu un portofoliu care cuprinde: AMD, Dell Technologies, Gigabyte, Intel, Kemp, Kingston, LG, Logitech, Microsoft, Philips, Samsung, Seagate, SonicWall, Supermicro, Ubiquiti, Vertiv, Western Digital;
  • – Dezvoltarea ca furnizor de produse IT cu valoare adăugată (VAD / Value Added Distributor) prin creșterea nivelului de specializare a membrilor echipei, adăugând competențe tehnice de pre-sales și implementare de proiecte integrate de la A la Z;
  • – Creșterea vizibilitătii pe segmentul de Retail / produse Consumer, atât prin dezvoltarea mărcilor proprii, Prestigio și Canyon, cât și prin consolidarea portofoliului cu mărci globale de lux precum Bang & Olufsen, Logitech, Perenio și Redmond.

  • Dezvoltarea mărcilor proprii a venit natural, odată cu creșterea cererii de sisteme mobile și tablete, acoperită de smartbook-urile și tabletele Prestigio, creșterea cererii de echipamente de comunicare audio-video, acoperită de webcam-urile și headset-urile Canyon sau de creșterea cererii de produse de dezinfecție și igienizare la care cele mai noi produse lansate de Perenio sau Prestigio pot răspunde, explică oficialii companiei.

ASBIS România și-a menținut obiectivul de creștere cu 25% pentru 2020 (dublu față de ritmul de creștere al pieței) și este pe cale să-l îndeplinească, pe baza rezultatelor înregistrate în primele 10 luni ale anului.

Potrivit previziunilor publicate de Grupul ASBIS, veniturile din vânzări în 2020 sunt estimate la peste 2 miliarde USD.