Site icon Revista COMUNIC@ŢII Mobile

George RUSU, ROLAXIT: Oamenii preferă să comunice cu computerele prin voce, mai ales că 2 miliarde de oameni nu ştiu să scrie. Sunt deschizător de drumuri în interfeţele vocale, aşa cum am fost primul care a adus Internetul, WiFi-ul şi VoIP-ul în România.

George RUSU – ADMINISTRATOR – ROLAXIT @ Conferința “BURSA SOLUŢIILOR TECH ROMÂNEŞTI PENTRU TRANSFORMAREA DIGITALĂ A SECTORULUI PUBLIC” organizată de Digital Transformation Council, Revista COMUNICAȚII Mobile și TelecomTV.ro pe 1 octombrie 2021.

„Sunt prezent în industria IT de aproape 60 de ani și, dacă adaug și zona matematicilor și a probabilităților, ajung la 65 de ani. Am fost prezent la inaugurarea primului calculator funcțional din România. De asemenea, am fost primul care a adus Internetul în România, primul care a adus WiFi-ul în România şi primul care a adus VoIP-ul în România.

În prezent, la nivel internațional, se manifestă tendința introducerii unei interfețe vocale, după cea de comandă liniară și apoi grafică. Oamenii preferă să comunice cu computerele prin voce și, prin faptul că lucrez la Amazon în direcția dezvoltării acestei interfețe vocale, sunt deschizător de drumuri. A venit timpul ca omenirea să se lege cu computerele prin voce.

Rolaxit_Scriptoman_HyperTalk

Eu am început cercetările în acest domeniu din 1965, am și câteva brevete în domeniu. Vocea va fi următoarea interfață, în condițiile în care circa două miliarde de oameni nu știu să scrie.

A existat un proiect pentru introducerea limbii române în cazul asistenților vocali ai Amazon, inițiat în urmă cu câțiva ani de zile, pe vremea când Alexandru Petrescu conducea Ministerul Comunicațiilor şi a Societăţii Informaţionale, dar instabilitatea politică a împiedicat punerea lui în practică.

Ulterior, am mers în direcția chatboților, urmată de agenții inteligenți.

Primăriile din România, așa cum se întâmplă în Anglia sau SUA, pot apela la serviciile agenților inteligenți, care pot înlocui oamenii în activitatea de furnizare a informațiilor solicitate de cetățeni. A nu se înțelege că agenții intelectuali vor înlocui funcționarii publici.

Astfel de agenți inteligenți pot furniza documente, fără să mai fie necesară deplasarea la sediul primăriei.

Agenții inteligenți pot comunica prin text sau voce. Există soluții care transformă textul în voce și vocea în text.

Transcrierea unei ore de voce în text necesită munca de câteva ore a unui om.

Spre exemplu, la serviciul 112 numărul de ore vorbite într-un an se apropie de un milion, iar în sistemul juridic se adună 10.000 de ore într-o zi.

La compania pe care o gestioneaz, RolaxIT, am primit cereri de la primăriile mai mari pentru transcrierea ședințelor, chiar și Parchetele ne-au solicitat astfel de servicii. Am primit cereri și din afara țării.

Agenții inteligenți reduc costurile, automatizează procesele, generează leaduri, colectează informații și, foarte important, se implementează rapid.

Ei pot fi folosiți în diverse domenii, cum ar fi sănătate, e-commerce, finanțe, imobiliare, educație, resurse umane sau turism.”

Exit mobile version