Gabriela Simion, Revolut: Românii au efectuat un număr record de 107 milioane de tranzacţii în 2021. Plățile cu telefonul, în creştere de aproape 5 ori ca număr de tranzacții, în 2021 față de 2020 și de 4 ori ca sumă totală tranzacționată.

În anul 2021, românii au efectuat 107 milioane de tranzacții prin Revolut, iar volumul total al tranzacțiilor a crescut cu 19,5% față de 2020.

Gabriela Simion, Revolut Romania Branch Head (foto) cataloghează drept record numărul tranzacţiilor din 2021, precizând că „unul din cinci utilizatori români a utilizat aplicația Revolut cel puțin o dată pe zi, pentru a efectua o plată, un transfer instant sau o achiziție, iar baza de clienți activi Revolut a crescut cu 43% anul trecut și cu 84% față de ultima lună de normalitate pre-pandemică (februarie 2020).”

Anul trecut, clienții Revolut din România au cheltuit cel mai mult la cumpărături (20% din volumul total tranzacționat), pentru a achiziționa alimente și bunuri de uz casnic din supermarket-uri (15%) și pentru divertisment (14,7%). Cele mai mari creșteri de buget au fost înregistrate, comparativ cu 2020, pentru categoria cheltuieli generale (+326%), pentru divertisment (+123%) și călătorii (+111%).

Raportul Revolut arată că în general, cumpărăturile clienților Revolut din România au fost în creştere în 2021, indiferent de categoria de bunuri și servicii achiziționate, dar cele mai multe tranzacții au fost înregistrate pentru mărfurile alimentare și pentru serviciile de mobilitate (transporturi). Peste 30 de milioane de tranzacții au fost efectuate în magazine alimentare și supermarket-uri, cu o valoare totală a tranzacțiilor de 310 milioane EUR, urmate de tranzacțiile pentru servicii de transport – 19,4 milioane de tranzacții (+73% față de 2020) și 179 milioane EUR. Mobilitatea a fost în creștere și raportat la 2019, românii efectuând de patru ori mai multe tranzacții în 2021 față de anul anterior pandemiei, pentru a achita servicii de transport.

Anul trecut, utilizatorii români au cheltuit pentru călătorii peste 126 milioane EUR, dublu față de 2020 și cu 80% mai mult decât în 2019, potrivit oficialilor Revolut. De asemenea, cheltuielile clienților Revolut pe serviciile de tip restaurant (cafenele, baruri, restaurante) s-au apropiat de 180 milioane EUR, o creștere cu 103% față de 2020 și cu 150% față de anul 2019.

Cea mai mare parte a anului, plățile online au fost superioare ca număr de tranzacții și ca volume tranzacționate față de plățile fizice, exceptând perioada de vară (iunie-septembrie), în care au fost anunțate măsuri de relaxare. Pe parcursul celor 12 luni, 51% din sumele tranzacționate prin platforma Revolut de către clienții români au făcut obiectul plăților digitale, în timp ce 49% au fost plăți fizice.

Prin prisma raportului plăți fizice/ plăți digitale, iulie 2021 a fost luna record, cu 57,5% din cheltuielile realizate de clienții Revolut înregistrate în punctele de vânzare ale comercianților și doar 42,5% plăți digitale. În schimb, în noiembrie, pe fondul reluării restricțiilor sanitare, dar și  ca urmare a campaniilor pentru sezonul sărbătorilor, comerțul digital a atras 58,4% din totalul sumelor tranzacționate, în timp ce plățile fizice doar 41,6%. La nivelul anului 2021, volumul total al plăților digitale a fost cu 86,5% mai mare față de 2020, în timp ce plățile fizice au crescut cu 56%, față de primul an de pandemie.

Din datele procesate de super-aplicația Revolut, se poate vedea că plățile digitale au fost preferate pentru tranzacții cu valori medii mai mari (29 EUR/ tranzacție efectuată digital vs. 15 EUR tranzacție fizică), tendință remarcată și în 2020 (29,6 EUR/ tranzacție efectuată digital vs. 15 EUR/ tranzacție fizică). 

Cea mai spectaculoasă creștere au înregistrat-o, însă, plățile cu telefonul, care au progresat de aproape 5 ori ca număr de tranzacții, în 2021 față de 2020, și de 4 ori ca sumă totală tranzacționată. Valoarea medie a unei tranzacții cu smartphone-ul, în 2021, a fost de aproximativ 97 EUR.

În privința retragerilor de la ATM, sumele tranzacționate și numărul total al tranzacțiilor au continuat să crească, în 2021 comparativ cu 2020, deși raportul între numărul tranzacțiilor cu numerar și al celor fără cash tinde să favorizeze modalitățile electronice sau digitale de tranzacționare. Retragerile de la ATM-uri au reprezentat 5% din totalul tranzacțiilor, la nivelul anului.