Rottaprint, care se poziţionează drept cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România, a înregistrat o creștere a exporturilor de 18% în primele șase luni ale anului, perioadă marcată puternic de pandemia de coronavirus. Până la finalul anului, compania estimează o creștere a exporturilor de peste 20%, comparativ cu anul trecut. 25% din portofoliul de clienți Rottaprint sunt clienți din străinătate.
În topul celor mai solicitate produse pentru export în prima jumătate a anului au fost etichetele autoadezive, în special cele cu liner PET, foarte populare în Germania, capacele de aluminiu pentru produse lactate, care au fost cele mai solicitate produse de către clienții din Ungaria, urmate de manșoanele de înghețată care au înregistrat solicitări din toată Europa înaintea începerii sezonului cald.
Din datele companiei, țările care au înregistrat cele mai mari creșteri ale cererii pentru produsele exportate de Rottaprint, în primele șase luni ale anului, au fost: Ungaria, cu o creștere de 23% comparativ cu aceeași perioadă din 2019, și Germania cu 13%. Alte țări care au înregistrat creșteri vizibile au fost Olanda și Polonia.
„Prima jumătate a acestui an a adus o creștere a exporturilor față de aceeași perioadă a anului trecut, creștere susținută în cea mai mare parte și de intensificarea producției în industria alimentară și în cea producătoare de soluții chimice, direct influențate de nevoile imediate ale consumatorilor, într-o perioadă marcată de pandemia cu noul coronavirus. Aceleași tendințe le-am putut observa și pe piața din România, nu numai pe cea a țărilor pentru care facem export. La nivelul întregului an, estimăm o creștere susținută a exporturilor de peste 20%, comparativ cu anul precedent”, a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.