Site icon Revista COMUNIC@ŢII Mobile

Emil Bîrsan, Butonul Roșu @ Platforme digitale pentru copii, părinți, bunici: Principala problemă în cazul unor proiecte de tipul Butonul roşu este asigurarea finanțării

Emil BÎRSAN, Managing Director, BUTONUL ROŞU @ Conferința PLATFORME DIGITALE PENTRU COPII, PĂRINȚI ȘI BUNICI organizată de Digital Transformation Council, Revista COMUNICAȚII Mobile și TELECOMTV.RO pe 17 iunie 2022

Butonul roșu este o platformă colaborativă pentru comunitate, prin intermediul căreia se dorește realizarea unei colaborări și construcția unor rețele ale diferitelor structuri care există în sectorul public și cel privat pentru îngrijirea formală și informală în domeniul sănătății și asistenței sociale.

Platforma este una deschisă, aspect gândit de la început, interoperabilă cu orice altă platformă care poate să aducă valoare în comunitate, cum ar fi platformele pentru copii, vârstnici sau e-learning.

În 2014, platforma a primit ajutorul T-Mobile, fiind trimisă în România o echipă de la T-Systems pentru acest proiect.

Serviciile de teleurgență funcționează în lume de prin anii 1970. În contextul evoluțiilor tehnologice, Butonul roșu este un serviciu de securitate medicală și socială pentru toate vârstele.

Intervenţia dlui. Emil BÎRSAN (min. 03.22.18)

Printr-o simplă apăsare pe buton sau declanșarea unui protocol internațional, este lansat un apel într-un call-center și acolo ești preluat de oameni instruiți de Serviciul de Ambulanță București.

După ce apelul ajunge în call-center, se face managementul apelului. În situația în care avem un caz medical și un cod roșu, se face direcționarea automată către serviciul 112, care transferă cazul către cea mai apropiată ambulanță și aceasta se deplasează la domiciliul persoanei apelante.

Cui folosește Butonul roșu? Persoanelor singure și izolate, pensionarilor și vârstnicilor, bolnavilor cronici, persoanelor cu dizabilități, pacienților externați, pacienților din studii clinice, copiilor singuri acasă, viitoarelor mame și persoanelor expuse profesional.

În perioada pandemiei, numeroase autorități publice au contractat acest serviciu.

Butonul roșu are un rol germinativ în dezvoltarea rețelei de furnizori de îngrijiri integrate la domiciliu. De asemenea, Butonul roșu este un canal de informare, de prevenție, de educație pentru sănătate.

Principala problemă în cazul acestor proiecte este asigurarea finanțării. Pe plan local, e foarte greu să contactezi persoane din conducerea unor companii. Mi-a fost mai ușor să contactez și să vorbesc cu reprezentanți ai Google, spre exemplu.

Componenta IT a fost cuiul lui Pepelea în cazul acestui proiect. Am descoperit, din păcate, că firmele IT din România nu au cultură organizațională, toți se prezintă spumos, efervescent, iar rezultatele pe final sunt, uneori, dezastruoase, cum s-a întâmplat cu acest proiect chiar la începutul pandemiei. Practic, după ce a început pandemia, a venit o cerere foarte mare de servicii și am descoperit că platforma livrată era aproape butaforică. Am fost nevoiți să reluăm totul.

Acum suntem monitorizați de 112 și sunt partenerii noștri de interconectare. După ce le-am prezentat proiectul, angajaţii din STS au fost entuziaști, au venit cu propuneri, ne-au susținut. 

Am semnat un contract și cu Poșta Română, pe modelul pe care Poșta Franceză l-a implementat la nivel național, respectiv servicii de asistență în comunitate, socio-medicale, și-l vom dezvolta pe particularitățile socio-economice, pe particularitățile legale din România.

Exit mobile version