COVID-19 scade afacerile Orange România la 273,1 milioane euro

În intervalul iulie-septembrie 2020, Orange România a realizat o cifră de afaceri de 273,1 milioane €, în scădere cu 2,1% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Oficialii companiei explică evoluția cifrei de afaceri ca fiind marcată de vânzările moderate înregistrate în contextul crizei COVID-19, scădere pronunțată mai ales în privinţa vânzărilor de echipamente.

Numărul de clienţi la servicii mobile, fixe și TV s-a menţinut la nivelul T3 2019, respectiv 10.613.176 de clienți, la 30 septembrie 2020.

Serviciul de televiziune prin cablu și satelit, Orange Home TV, număra la finalul lunii septembrie 519.869 clienți, în ușoară scădere faţă de T3 2019, iar serviciile fixe în bandă largă aveau 377.272 de clienți, în creștere cu 13% față de aceeași perioadă din 2019.

În perioada iulie – septembrie 2020, 1.297 de noi localități au primit acces la conectivitate 4G+, pentru un număr de peste 845.000 de locuitori. Astfel, la finalul lunii septembrie, 63,84% din populația țării avea acces la viteze 4G+. Rețeaua 4G, la finalul celui de-al treilea trimestru, acoperea 98.99% din populația țării și 100% din cea urbană.

Consumul de date mobile a crescut cu 37% în T3 2020 comparativ cu T3 2019. Conform netograf.ro, reţeaua Orange înregistrează cele mai mari viteze atât în cazul serviciilor de internet mobil, cât şi al celor de internet fix.

În august 2020, Orange a anunțat acoperire 100% 5G pentru București, capitala ajungând astfel în topul oraşelor europene din punct de vedere al conectivităţii, după cum precizează oficialii operatorului. În prezent, reţeaua Orange 5G este disponibilă în Bucureşti și în alte 14 orașe: Bragadiru, Brașov, Chitila, Cluj-Napoca, Constanța, Iași, Măgurele, Otopeni, Ovidiu, Pantelimon, Popești-Leordeni, Predeal, Timișoara și Voluntari.

De asemenea, în trimestrul 3 al acestui an a continuat extinderea reţelei proprii de fibră optică, disponibilă la nivel național în 178 localități.

Veniturile pentru produsele IT&C oferite de Orange Business Services au crescut cu 21% în comparație cu T3 2019, iar interesul mult mai mare pentru securitate cibernetică, în contextul mutării activității angajaților în online, a dus la o creștere de aproape 26% pentru soluția Business Internet Security.

Numărul clienților care folosesc Orange Money a crescut cu 60% în T3 2020 comparativ cu T3 2019 ajungând la 245.000 de utilizatori. După numărul record de 1 milion de tranzacții atins în trimestrul anterior, tranzacțiile Orange Money au ajuns la un nou prag de 1,3 milioane în T3 2020. De asemenea, față de T3 2019, s-a dublat numărul de tranzacții cu cardurile de debit Orange Money, la peste 500.000.

Numărul clienților care utilizează aplicația My Orange a crescut cu peste 20% față de trimestrul anterior, în timp ce comenzile din magazinul online Orange s-au dublat.

Deși traversăm o perioadă de criză, cu multiple incertitudini, în al treilea trimestru al acestui an vedem o ușoară revenire a consumului. Comportamentele digitale nou formate în rândul clienților devin obișnuințe și sunt pe un trend ascendent. Orange Money a atins un nou prag de 1,3 milioane de tranzacții, semn că oamenii se îndreaptă din ce în ce mai mult spre aplicații mobile pentru servicii financiare. De asemenea, vedem o continuă creștere, de la începutul pandemiei, pe segmentul de business, în contextul în care companiile au nevoie de soluții diverse de IT&C. Al treilea trimestru din acest an a însemnat pentru Orange pași mari făcuți în direcția dezvoltării de produse și servicii din universul digital și 5G. Prin acoperirea 100% 5G a centrului economic al României, București, punem bazele pentru o infrastructură telecom care va susține viitorul economiei digitale și va revoluționa importante sectoare de business precum cele destinate orașelor inteligente, sănătate, media ori automotive.” a declarat Liudmila Climoc, CEO Orange România.