COVID-19 dublează plăţile electronice la Raiffeisen Bank

Clienţii persoane fizice ai Raiffeisen Bank au tranzacţionat, în luna martie 2020, aproape de două ori mai mult în aplicaţiile de mobile şi internet banking, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, atât ca număr de tranzacţii (creştere cu 73%), cât şi ca volume (creştere cu 83%).

Interesul în creştere către interacţiunile digitale în această perioadă este demonstrat şi de numărul de clienţi unici ce utilizează serviciile digitale, număr care a crescut cu 25% în luna martie, cât şi de intensificarea puternică a frecvenţei utilizării aplicaţiilor de către fiecare client”, precizează Cătălin Munteanu, director executiv Aria Clienţi Persoane Fizice la Raiffeisen Bank. (foto)

De asemenea, numărul de schimburi valutare lei-euro şi euro-lei, efectuate de clienţi la curs BNR, în Smart Hour, s-a triplat în luna martie, faţă de luna septembrie 2019.

Volumul plăţilor online efectuate prin cardurile de debit a crescut cu 70%, în luna martie 2020, faţă de martie 2019. De asemenea, şi în cazul tranzacţionării la POS se pot observa creşteri semnificative, de două cifre, atât în ce priveşte numărul de tranzacţii, cât şi volumul acestora. Clienţii băncii optează tot mai mult şi pentru plata facturilor prin canalele digitale, tendinţă demonstrată şi de creşterea cu 40% a numărului de plăţi electronice către furnizori.

Tot în luna martie plăţile automate au înregistrat o creştere cu 17% a numărului contractelor de direct debit, faţă de martie 2019, iar numărul de tranzacţii de retragere cash ATM  a scăzut cu aproximativ 18%.