Cifra de afaceri Orange România scade cu 2,1% în primele nouă luni din 2023 față de 2022. Orange Business reușește o creștere de 13% în același interval

Cifra de afaceri a grupului Orange România este de 1,144 de miliarde de euro în primele nouă luni din 2023, în scădere cu 2,1% față de aceeași perioadă a anului trecut. În trimestrul al treilea, operatorul a înregistrat o cifră de afaceri consolidată de 384 de milioane de euro[i], potrivit datelor furnizate într-un comunicat de presă.

La 30 septembrie 2023, Grupul Orange România avea 9,7 milioane de clienți[ii pentru servicii mobile, 1,1 milioane de clienți la internet fix în bandă largă și 1,2 milioane de clienți pentru servicii de televiziune prin cablu și satelit.

La segmentele pe plus, oficialii companiei precizează că veniturile Orange Business din IT&C au crescut cu 13% în ultimele 9 luni față de aceeași perioadă a anului trecut, iar trimestrul al treilea a avut o creștere de 45% comparativ cu T3 2022, susținută de servicii de securitate cibernetică, de soluții pentru orașe inteligente și proiecte de digitalizare a administrației publice și a învățământului.

Oficialii operatorului telecom precizează că pe parcursul T3 2023, acoperirea 4G a ajuns la 98,76% din populație, iar cea 4G+ la 82,23%. Rețeaua 5G/5G+, despre care susțin că oferă cele mai rapide viteze de transfer, de până la 1,5 Gbps, este acum prezentă și în Baia Mare, Brăila și Galați, numărul total al orașelor cu acoperire 5G ajungând la 38.

YOXO, produsul 100% digital, a înregistrat la final de T3 2023 o creștere de peste 70% a numărului de utilizatori față de perioada similară a anului trecut. Operatorul susține că și canalele de chatbot, Djingo, și voicebot, Djia, au fost utilizate și mai mult de clienți, Djia oferind asistență pentru 11% mai multe situații față de anul trecut, cele mai accesate funcționalități fiind opțiunile de roaming, factură și ofertare.

Julien Ducarroz, CEO Orange România, comentează rezultatele financiare prin prisma faptului că “Traversăm o perioadă plină de provocări, iar energia noastră se concentrează pe păstrarea încrederii clienților, a promisiunilor de brand și a calității serviciilor de conectivitate cu care ne-am obișnuit utilizatorii. În timp ce piața de consumer a devenit din ce în ce mai solicitantă, segmentul B2B a rămas un motor de creștere datorită soluțiilor de top oferite de Orange Business companiilor și administrațiilor publice. Continuăm să mizăm pe experiențe digitale complete precum YOXO, care rămâne în topul preferințelor nativilor digitali. În tot ceea ce facem este o prioritate pentru noi să reducem amprenta de carbon și să acționăm cu responsabilitate față de mediu, făcând pași concreți în acest sens prin lansarea unui magazin sub conceptul ”Re”, dar și prin creșterea gradului de utilizare a resurselor de energie verde”.

În T3 2023, Orange a redeschis magazinul din Piața Victoriei sub un nou concept construit în jurul programului “Re”, prin care au fost colectate până acum ~395.000 de telefoane. În august, Orange a anunțat că a semnat primul contract de tip virtual Power Purchase Agreement (vPPA), prin care companiile parte a Grupului Orange România își vor acoperi, în următorii 6 ani, 30 GWh din necesarul anual de energie electrică cu energie verde.

Cât privește incluziunea digitală, de la lansarea Orange Digital Center, peste 800 de participanți din medii defavorizate au finalizat cursurile centrului, iar în cadrul programului Digitaliada, în cele 9 luni ale acestui an s-a înregistrat o creștere de 20% a numărului profesorilor și elevilor implicați, comparativ cu perioada similară a anului 2022.


[i] Perimetrul de consolidare al grupului de companii conține Orange România, Orange Romania Communications și Orange Money.

[ii] Clienții sunt considerați RGU – unități generatoare de venituri, iar baza de clienți este consolidată.