Nouă din zece români știu ce este Black Friday, iar peste jumătate dintre ei intenționează să achiziționeze cel puțin un produs în ziua cu cele mai mari reduceri din an, susţin specialiştii de la Kantar România, pe baza unui studiu realizat de ei.
„În al 10-lea an de când Black Friday se organizează în România, evenimentul a câștigat tot mai mulți adepți. Anul acesta datele ne arată o creștere atât a intenției de cumpărare faţă de anul trecut, precum și o creștere a preferinței pentru cumpărăturile online, tendință cu siguranță accelerată și de lunile de pandemie”, susţine Pepa Adriana Gheară, Account Manager Kantar România.
Potrivit studiului, 54% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani doresc să cumpere cel puțin un produs de Black Friday şi intenționează să aloce în medie 2.200 de lei pentru a beneficia de reduceri.
Studiul arată și o preferință crescută pentru mediul online în rândul potențialilor cumpărători de Black Friday: 46% dintre aceștia se gândesc prima oară la un magazin online, înregistrând o creștere de 20% față de anul trecut. eMAG se află pe primul loc în clasamentul retailerilor online luați în calcul pentru cumpărăturile de Black Friday, urmat de Altex.ro și Flanco.ro.
În privința produselor pe care doresc să le cumpere, datele arată un interes crescut pentru produse pentru întreaga familie precum electrocasnice și televizoare, dar și pentru telefoane mobile și îmbrăcăminte.
Ce intenționează românii să cumpere de Black Friday 2020
- Electrocasnice mici
- Televizoare
- Telefoane mobile
- Îmbrăcăminte
- Frigidere
- Mașini de spălat rufe
- Laptopuri
- Home & Deco
- Încălțăminte
- Aragazuri
Studiul Kantar România a fost realizat în perioada 27-30 octombrie, pe un eșantion de 2003 respondenți, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, din întreaga țară.