Chatbot-ul Tim, prezentat de Telekom Romania în luna aprilie într-o variantă demo, este lansat acum într-o variantă cu noi funcţionalităţi, fiind un asistent digital care are misiunea să simplifice accesul la abonamentele mobile sau serviciile fixe şi să ajute la automatizarea serviciului de suport tehnic pentru clienţi persoane fizice sau clienți companii.
Vă invităm să vizionaţi primul interviu cu chatbot-ul TIM, realizat în luna aprilie 2020:
Clienţii care vor accesa site-ul Telekom vor fi ghidaţi de Tim în contractarea de abonamente mobile sau servicii fixe. Tim cunoaşte ce trebuie făcut pentru portarea unui număr în reţeaua Telekom, pentru migrarea de la cartelă la abonament sau pentru contractarea unui abonament nou. El poate să ofere inclusiv informații despre discount-uri sau pachete promoţionale, să recomande telefoane la preţuri avantajoase în funcţie de abonamentele solicitate și să preia opţiunile dorite de client. Pentru serviciile fixe, Tim a învăţat şi care sunt opţiunile pentru abonamente de Internet, Smart Wi-Fi, Televiziune sau Smart TV Stick.
Mai mult, Tim oferă atât persoanelor fizice cât şi clienții companii asistenţă şi suport în crearea conturilor de tip MyAccount sau în accesarea acestora prin intermediul aplicaţiei mobile Telekom. De asemenea, chatbot-ul asigură asistență în activarea emiterii facturilor în format electronic, transmite informaţii referitoare la plăţi sau restanţe de plată, oferă suport la reînnoirea de abonamente sau pentru modificarea planurilor tarifare.
Asistentul digital Tim este dezvoltat pe tehnologie conversaţională DRUID, însă a fost proiectat şi implementat de către Future WorkForce, partener de implementare DRUID.
„Implementarea unui astfel de asistent ne permite să propunem o experiență digitală modernă cu ajutorul căreia oferim răspunsuri rapide clienților, utilizând un limbaj simplu şi natural, 24 de ore din 24. Chatbot-ul Tim este un proiect care a intrat în producţie în mai puţin de o lună de când l-am contractat și ținem să mulțumim celor de la Future WorkForce pentru profesionalismul de care au dat dovadă. Anticipând nevoia de inovație în zona de automatizare și digitalizare, ne propunem o creştere a experienţei de interacţiune între consumatori şi serviciile pe care le oferim”, declară Aleksandra Pekovic, Digital Product Engineer în cadrul Diviziei Digitalizare a Telekom Romania.
În luna august Telekom Romania a realizat un sondaj de opinie online pentru a afla cum s-a schimbat comportamentul consumatorilor și care vor fi noile obiceiuri de consum. Respondenții sondajului online au declarat și care sunt obiceiurile digitale pe care doresc să le mențină după relaxarea măsurilor impuse de autorități privind circulația persoanelor. Astfel, plata online a facturilor este obiceiul digital pe care cei mai mulţi dintre români și-ar dori să îl mențină pe viitor (59% dintre respondenți), urmat de cumpărăturile online (42,7%) și 24,5% ar dori să păstreze legătura cu medicii la distanță (prin aplicații sau prin telemedicină). Sondajul a fost efectuat în perioada 23-28 aprilie 2020 prin intermediul unui chestionar online pe site-ul companiei şi a fost completat de un număr de 5.319 persoane.