Orange România lansează un nou apel de proiecte pentru start-up-uri, în cadrul programului său de accelerare, Orange Fab, sub motto-ul „Bring the Start. We bring the Up”.
Astfel, operatorul mobil caută cel puțin 6 startup-uri care să se alăture programului de accelerare în următoarele 12 luni, alături de care să dezvolte proiecte pilot, pentru a le integra ulterior în soluții de business. Startup-urile interesate pot aplica pe site-ul Orange Fab, până pe 1octombrie, urmând ca în perioada 2-18 octombrie să fie realizată evaluarea și validarea startup-urilor care au aplicat la program.
Se caută startup-uri care au soluții bazate pe Inteligența Artificială și care adresează trei domenii de importanță strategică pentru grupul Orange: securitate cibernetică, rețele de telecomunicații și experiența oferită clienților.
Start-up-urile vizate în programul Orange Fab trebuie să dezvolte soluții axate pe cele 10 verticale ale programului: Networks of the Future, Smart Retail, IoT & Connected Objects, Security, Media & Entertainment, Sustainability, Smart City & Mobility, Digital Education, People & Future of work și Health & Lifestyle.
Iată condițiile pe care trebuie să le îndeplinească startup-urile pentru a fi eligibile: să aibă o soluție care utilizează AI și care adresează una dintre verticalele de business ale programului Orange Fab; să aibă un produs viabil (MVP) testat cu clienți; reprezintă un plus, să aibă clienți plătitori și venituri recurente; compania să fie înregistrată în România
Startup-urile câștigătoare vor intra în programul de accelerare Orange Fab, unde vor primi acces în laboratoarele 5G Orange din București și Iași, precum și alte beneficii precum acces la un program gratuit și equity free bazat pe un parteneriat de business, suport pentru dezvoltarea de proiecte Proof of Concept și promovarea lor către clienții B2B Orange, mentorat în tehnologie și business din partea experților Orange și altele.
Din 2017 și până în prezent, 50 startup-uri s-a alăturat programului Orange Fab. Până în prezent, Orange Fab a achiziționat produse și servicii în valoare de 2,2 milioane de euro de la startup-urile incluse în program, implementând alături de acestea peste 90 de proiecte.