În condițiile în care un procent semnificativ din emisiile de dioxid de carbon (CO2) ale industriei digitale sunt legate de procesele de producție a echipamentelor, respectiv a telefoanelor, Orange lansează o campanie de conștientizare cu privire la impactul echipamentelor digitale asupra mediului.
Campania este construită în jurul unor programe și inițiative concrete pentru a oferi telefoanelor o nouă viață, încurajând returnarea acestora prin programele de Buy-Back, reciclarea sau repararea acestora precum și achiziționarea de telefoane recondiționate. Pe lângă acestea, Orange oferă mai multă vizibilitate și altor inițiative ecologice existente în companie, precum mașinile electrice și bicicletele la care au acces angajații, sau soluții digitale disponibile clienților, precum factura electronică sau eSIM.
Ideea unei campanii de conștientizare și educare cu privire la modul în care pot fi valorificate telefoanele pe care nu le mai folosim a reieșit și dintr-un scurt sondaj realizat în cursul lunii iunie la nivel național. Concluziile studiului arată că aproape jumătate dintre românii cu vârsta peste 18 ani conectați la Internet sunt mai degrabă înclinați să depoziteze în casă telefoanele mobile pe care nu le mai folosesc, uitate prin vreun sertar sau dulap. 49,9% dintre cei care au răspuns la chestionar au declarat acest lucru. În mod surprinzător, această tendință este mai crescută în rândul tinerilor.