Site icon Revista COMUNIC@ŢII Mobile

Cătălina Surcel, Telefonul Copilului @ Platforme digitale pentru copii, părinți, bunici: În zona cyberbulling, la nivelul anului 2020, anul pandemiei, am înregistrat o creștere de 50% a cazurilor față de 2019, an în care astfel de sesizări ajungeau la doar 19%. În 2021, numărul acestor cazuri a scăzut la 30%

Cătălina SURCEL, Director Executiv, TELEFONUL COPILULUI@ Conferința PLATFORME DIGITALE PENTRU COPII, PĂRINȚI ȘI BUNICI organizată de Digital Transformation Council, Revista COMUNICAȚII Mobile și TELECOMTV.RO pe 17 iunie 2022.

Astfel de evenimente sunt binevenite pentru că, în opinia mea, ne aflăm din ce în ce mai mult în era digitală din toate punctele de vedere.

Asociația Telefonul copilului oferă mai multe tipuri de servicii. La Asociaţie utilizăm tehnologia de 20 de ani, de când am lansat serviciul de tip helpline. Ulterior, am provocat decizia Comisiei Europene cu privire la existența unui număr unic european. De 15 ani folosim numărul 116111, la care copiii din România se pot adresa pentru consiliere.

Noi vorbim foarte mult despre echilibrul psiho-emoțional al copiilor, care a fost solicitat foarte mult cu precădere în perioada pandemiei. Grupul cel mai vulnerabil în fața provocărilor aduse de pandemie a fost reprezentat de copii.

Din statistica pe care o avem, vă pot spune că 1 din 3 copii se confruntă cu simptome depresive, iar 1 din 5 copii se confruntă cu anxietate. Acestea sunt ultimele noastre date, bazate pe un număr semnificativ de apeluri, care în 2021 s-au apropiat de 80.000 de apeluri.

Intervenţia dnei. Cătălina SURCEL (min. 02.19.00)

Remarc faptul că, în ultimul timp, interacțiunea cu copiii a devenit online, aceștia se simt în largul lor când ne abordează online, prin intermediul www.116111.ro, unde se găsesc o serie de informații utile.

De menționat că serviciul 116111 este unul confidențial și anonim. Actul de consiliere nu este condiționat de furnizarea datelor cu caracter personal.

Tot mai mulți copii accesează serviciile noastre. În cazul în care viața unui copil este pusă în pericol, atunci spargem bariera confidențialității.

Din păcate, au fost și sunt în continuare tentative de suicid, de automutilare, cazuri de agresiune sexuală, pe care le gestionăm împreună cu instituțiile abilitate. Reușim să salvăm copii cu ajutorul acestor instituții abilitate, unele dintre cazuri au fost mediatizate.

În opinia mea, prezența acestor platforme a fost esențială în timpul pandemiei, inclusiv pentru sănătatea psihică a copiilor.

Pandemia a trecut, dar problemele copiilor nu au dispărut. Dimpotrivă, au devenit din ce în ce mai mari, abuzurile la care sunt supuși sunt, de asemenea, din ce în ce mai mari, atât în școală, în familie, cât și în spațiul public. În acest context, nevoia de astfel de servicii este tot mai mare. Copiii nu doresc interacțiunea fața în față, ci doresc să scrie, să sune. Noi îi îndrumăm să meargă către specialiști, pentru că nu putem menține aceste servicii doar la nivelul de consiliere online sau telefonică. În cele din urmă, trebuie să se ajungă la un medic atunci când avem situații grave.

În zona cyberbulling, la nivelul anului 2020, anul pandemiei, am înregistrat o creștere de 50% a cazurilor față de 2019, an în care astfel de sesizări ajungeau la doar 19%. În 2021, numărul acestor cazuri a scăzut la 30%.

Lucrăm cu psihologi și asistenți sociali, atât personal angajat, cât și voluntari, dar într-o pondere mai mică. Vrem să ne extindem echipa pentru a putea acoperi corespunzător numărul cazurilor cu care ne confruntăm, în creștere de la an la an.

Aș adresa o recomandare către dl. Profesor Răzvan Bologa (care a prezentat în această conferinţă proiectul NEXTLAB.TECH) să-și orienteze atenția și spre copiii de 6 și 7 ani, pentru că sunt convinsă că vor fi interesați. În sprijinul afirmației mele aduc un exemplu personal, copilul meu, în vârstă de 6 ani, care urmează un curs de robotică, alături de alte activități extracurriculare, și, din toate aceste activități, cursul de robotică este cel mai apreciat.

Exit mobile version