Huawei vrea ca resursele de rețea să fie maximizate pentru succesul comercial al rețelei 5G, iar 5,5G este trambulina pentru viitor

„Am observat progrese rapide în evoluția 5G. Pentru a exploata pe deplin valoarea rețelei 5G, trebuie să accelerăm implementarea sa și să profităm la maxim de fiecare bandă, fiecare hertz și fiecare watt. Împreună, putem transforma 5G dintr-un brand și o tehnologie de top într-o experiență și o afacere la un nivel înalt și putem face din rețeaua 5G un succes comercial.”, a declarat James Chen, președintele Departamentului Global de Vânzări al Huawei Carrier Bangkok în cadrul „Global Mobile Broadband Forum 2022” (MBBF 2022).

Photo credit: Huawei

Cum stimulează 5G dezvoltarea industrială?
Chen a descris modul în care 5G stimulează dezvoltarea industriei în diferite aspecte. Astfel, în comparație cu 4G, rețelele 5G sunt de 10 ori mai rapide, oferind viteze mai mari de 1 Gbps. Utilizatorii 5G consumă, de asemenea, de două ori mai multe date decât utilizatorii 4G – mai mult de 20 GB pe lună – și se așteaptă ca acest număr să crească în continuare. Acest lucru creează oportunități uriașe pentru operatori în trei domenii: experiența utilizatorului, IoT și digitalizarea industrială.

  • – Experiența utilizatorului poate genera mai multe venituri decât oricând, pe măsură ce transportatorii renunță la modelele de afaceri bazate pe trafic. Acest lucru poate fi realizat prin oferirea de pachete 5G la prețuri bazate pe alți factori, cum ar fi viteza, latența și experiența de conectare ascendentă.
  • – IoT este o piață în plină expansiune cu o creștere rapidă atât a serviciilor IoT pentru consumatori, cât și a celor industriale, care se așteaptă să creeze 100 de miliarde de conexiuni IoT.
  • – În cele din urmă, în digitalizarea industrială, 5G oferă conexiuni de înaltă calitate și servicii precum linii și rețele private care ajută companiile de telefonie să se extindă pe piața B2B. Cu 5G, transportatorii își pot diversifica portofoliile dincolo de conectivitate și pot identifica noi surse de venit.
  • Cum se poate maximiza valoarea 5G?
  • În ciuda acestor oportunități, lansarea 5G este încă inconsecventă dacă analizăm diferite țări. În prezent, acoperirea 5G este disponibilă doar pentru 29% din populația globală – mult mai mică decât 4G, care acoperă 92%. Pentru a maximiza pe deplin valoarea rețelei 5G și pentru a face din aceasta un succes comercial, este necesar să se accelereze implementarea acesteia și să se profite la maximum de „fiecare bandă, fiecare hertz și fiecare watt”, accentuează Chen.
  • În primul rând, spectrul va trebui să fie mai bine utilizat. Toate benzile de spectru pot fi utilizate pentru 5G, dar diferite benzi, cum ar fi TDD, FDD și mmWave, produc performanțe optime în diferite scenarii. În al doilea rând, tehnologia MIMO va trebui utilizată în fiecare bandă pentru a profita la maximum de fiecare hertz. În al treilea rând, pornind de la eficiența energetică de 10 ori mai mare a 5G față de 4G, va trebui să se facă inovații continue la trei niveluri distincte – echipamente, site-uri și rețele – pentru a permite fiecărui watt să transporte mai mulți biți și pentru a contribui la construirea unor rețele 5G cu performanțe și eficiență energetică optime. Inteligența artificială va trebui, de asemenea, să fie aplicată în rețelele 5G pentru a profita la maximum de resursele limitate ale rețelei.
  • „5G schimbă peisajul telefoniei mobile, dar acesta este doar începutul. Huawei va continua să inoveze în domeniul tehnologiilor pentru a maximiza valoarea fiecărei benzi, hertz și watt, pentru a ajuta clienții globali să construiască rețele 5G cu cea mai bună experiență, eficiență energetică optimă și cea mai mare productivitate și pentru a crea în permanență valoare pentru clienți. Împreună, putem face din 5G un succes comercial.”,  a subliniat Chen la finalul discursului său.
  • 5G este în fruntea cursei tehnologice globale

„5G a evoluat mai rapid decât orice altă generație precedentă de tehnologie mobilă”, susţine Ken Hu, Deputy Chairman la Huawei Technologies, la Forumul Huawei Mobile Broadband (MBBF) de la Bangkok. „În doar trei ani, am înregistrat progrese considerabile în privinţa implementării rețelelor, serviciilor pentru consumatori și a aplicațiilor industriale.”

Photo credit: Huawei

Pe lângă creșterea rapidă a 5G, a subliniat oficialul companiei, este momentul de „a valorifica pe deplin puterea rețelelor 5G și să ne extindem către servicii precum cloud și integrarea sistemelor.” Până în octombrie 2022, peste 230 de operatori telecom din întreaga lume au lansat servicii comerciale 5G. În total, această industrie are în funcţiune peste trei milioane de terminale de bază 5G ce deservesc peste 700 de milioane de abonați la nivel planetar.

Ce câştigă consumatorii din evoluţia 5G?

În industria telecom, serviciile pentru consumatori (B2C) reprezintă, încă, cea mai mare parte a veniturilor operatorilor. Pe măsură ce 5G devine tot mai răspândit, experiența sa net superioară determină schimbări în comportamentul consumatorilor, inclusiv o creștere puternică a traficului video high definition (HD). Noile aplicații mobile care profită de vitezele mai mari și de latenţa redusă ale tehnologiei 5G au dublat consumul mediu de date al utilizatorilor (DOU) și duc la creșterea venitului mediu per utilizator (ARPU) cu 20%-40%, contribuind la creșterea constantă a veniturilor operatorilor din conectivitate.

Cum câştigă companiile din viteza 5G?
În același timp, aplicațiile B2B care folosesc 5G devin un nou motor de creștere a veniturilor operatorilor, producând o valoare considerabilă în industriile convergente: energia, petrolul și gazele, producția de mărfuri și servicii, transporturile etc.

Aceste aplicații nu sunt doar inovatoare – ele generează o valoare comercială reală pentru operatori. În 2021, de exemplu, operatorii chinezi au adus venituri noi de peste 3,4 miliarde CNY (aproximativ 500 de milioane USD) din peste 3.000 de proiecte 5G în sectorul industrial. Mai mult, aceste proiecte au generat, de asemenea, o sumă de 10 ori mai mare din date conexe și servicii ICT integrate.

„Pentru a profita de aceste oportunități”, a reiterat Hu, „sunt câteva lucruri pe care trebuie să le facem.”

Construirea rețelelor pentru o experiență mai bună a utilizatorilor
Dincolo de extinderea acoperirii, rețelele ar trebui să fie construite într-un mod care să optimizeze diferite tipuri de experiență a utilizatorilor. De exemplu, operatorii chinezi și-au optimizat rețelele pentru TikTok și alte servicii video populare, reducând întârzierea primei încărcări cu 50% și blocarea cadrelor cu 90%. Această experiență video mult mai fluidă a dublat consumul de date și atrage noi utilizatori către serviciile 5G.

Motorul dezvoltării 5,5G
Pentru a duce experiența 5G la următorul nivel de dezvoltare, Huawei a colaborat cu operatorii și partenerii din industrie pentru a propune patru caracteristici pentru 5,5G, următoarea evoluție a tehnologiei 5G: care presupune 10 Gbps downlink și 1 Gbps uplink, plus uo platformă suport pentru 100 de miliarde de conexiuni, totul fiind dublat de inteligența autohtonă.

Promovarea inovării în domeniul serviciilor pentru a maximiza valoarea 5G
Cu o lățime de bandă mare și o latență redusă, 5G poate fi integrat în cloud și AI pentru a oferi servicii complet noi atât pentru consumatori, cât și pentru companii. Furnizorii pot oferi noi experiențe, cum ar fi realitatea extinsă (XR), jocuri în cloud și servicii de comunicații îmbogățite pentru consumatorii individuali și pot oferi întreprinderilor soluții de transformare digitală mai cuprinzătoare. Acestea deschid noi căi de finanțare, oferind operatorilor de telefonie o oportunitate de a merge dincolo de conectivitate și de a trece la servicii cloud și la integrarea sistemelor, digitalizarea industriei fiind următorul pas al dezvoltării economice globale. Pentru că este un factor esențial privind Transformarea Digitală, 5G deschide o lume de noi oportunități, în funcție de specificul fiecărei țări, regiuni sau chiar oraș. Pentru aceasta industria ICT trebuie să colaboreze cu cei mai valoroși actori pentru a valorifica acest potențial la maximum. „Dacă lucrăm împreună, putem impulsiona dezvoltarea cu pași mari în rețelele 5G, în aplicații și în întreaga industrie”, a concluzionat Hu.

Global Mobile Broadband Forum 2022 este organizat de către Huawei, împreună cu partenerii săi din industrie, GSMA și GTI. Acest forum anual reunește operatori de rețele mobile, lideri din industria de profil și parteneri de industrie, din întreaga lume pentru a discuta modalitățile prin care 5G poate să devină un succes comercial, precum și prioritățile industriei, cum ar fi dezvoltarea ecologică, inteligența artificială și evoluția 5G către 6G.