Noua platformă de Open Banking de la Raiffeisen Bank

Clienții Raiffeisen Bank vor putea, în viitor, să solicite informații despre soldul conturilor, istoricul tranzacțiilor și vor putea să inițieze plăți de pe medii online externe, datorită noii platforme de Open Banking lansate de Raiffeisen Bank. Pe noul portal Open Banking (https://developer.raiffeisen.ro), companiile autorizate se vor putea integra cu sistemele băncii, printr-un mediu securizat, pentru a le oferi clienților Raiffeisen Bank informații despre conturile lor oriunde, oricând, în baza acceptului lor.

Platforma de Open Banking a fost dezvoltată cu ajutorul grupului Raiffeisen Bank International (RBI), ținând cont de prevederile introduse de Regulamentul Delegat UE 2018/389 de completare a Directivei UE 2015/2366 a Parlamentului European și a Consiliului cu privire la standardele tehnice de reglementare pentru autentificarea strictă a clienților și standardele deschise, comune și sigure de comunicare (“Regulamentul delegat”). Actul normativ european aduce beneficii clienților băncii, care au libertatea să-și aleagă platforma de pe care află informații bancare sau fac plăți, dar și cu oportunități pentru companiile furnizoare de servicii de plată sau de informare cu privire la conturi, ale căror aplicații pot fi îmbunătățite cu date și informații din partea băncilor.

Pentru a veni in intampinarea companiilor furnizoare de servicii de plata sau de informare cu privire la conturi, portalul de Open Banking are si o zona de testare (https://developer-test.raiffeisen.ro). In mediul de test, firmele autorizate ori fintech-urile isi pot pregati viitoarele aplicatii prin explorarea API-urilor (Application Programming Interfaces) cu date de test puse la dispozitie de Raiffeisen Bank. Lansata in data de 14 martie 2019, conform cerintelor regulatorii, https://developer-test.raiffeisen.ro a fost accesat de dezvoltatori, in mare parte fintech-uri, atat din tara, cat si din UE. O echipa dedicata de specialisti din Raiffeisen Bank ofera suport constant tuturor dezvoltatorilor.

Lansarea platformei de Open Banking este inca un pas pe care Raiffeisen Bank il face atat la nivel local, cat si la nivel de grup RBI, pentru dezvoltarea colaborarii cu fintech-urile. In 2017, RBI a lansat Elevator Lab, care a devenit cel mai mare program de parteneriate cu fintech-uri din Europa Centrala si de Est. In cadrul programului de accelerare Elevator Lab, in doar 2 ani, RBI, impreuna cu alte banci din grup, a dezvoltat parteneriate si noi initiative cu 14 fintech-uri.

Raiffeisen Bank a intensificat, in ultimii ani, procesul de simplificare si transformare digitala. A investit in noi tehnologii, pentru a pune bazele unei infrastructuri IT sigure si flexibile, si lucreaza la imbunatatirea modelului de lucru. Astazi, banca le ofera clientilor o suita de solutii digitale de creditare, plati online si plati cu dispozitive mobile care sa raspunda nevoii clientilor de a avea acces la servicii bancare oriunde, oricand. Raiffeisen Bank are peste 650.000 clienti digitali care folosesc aplicatiile Raiffeisen Smart Mobile si Raiffeisen Online.

Raiffeisen Bank ofera servicii universale de banking pentru 2 milioane de clienti persoane fizice, 92.000 de IMM-uri si 5.700 de companii mari si medii. Banca are aproape 5000 de angajati, peste 400 de agentii in toata tara, aproximativ 900 de ATM-uri, 250 de masini multifunctionale (MFM-uri) si o retea de 20.000 de POS-uri.