Start-up-ul romȃnesc de deep tech Humans a atras o nouă finanțare de nouă milioane de dolari prin vânzarea privată de criptomonedă. Printre investitorii principali se numără antreprenorul Răzvan Munteanu, cunoscut pentru investiţiile sale din zona de blockchain și Elrond Research, divizia de investiții a companiei de blockchain cu acelaşi nume din România.
Recent, compania a anunțat lansarea unei tehnologii unice în lume, numită Proof-of-Human. Aceasta validează faptul un om că se afla în spatele fiecărei decizii a AI-ului și folosește tehnologia blockchain ca să încapsuleze fiecare AI într-un NFT (token non-fungibil), oferind astfel o interfață de manageriere și guvernanță pentru acel AI. Se poate spune că în spatele AI-ului Humans va exista întotdeauna o validare venită, la propriu, din inimă, comentează oficialii companiei.
“Planul nostru este să ne continuăm investițiile în inovație astfel încât să putem permite oricui să creeze tot ceea ce își poate imagina, fără nicio constrângere legată de timp, spațiu, buget sau abilități, combinând tehnologia blockchain și Inteligența Artificială (AI). Vom face totul bazat pe guvernanță și transparență pentru toate modelele AI generate pe platforma humans.ai”, punctează Sabin Dima, CEO Humans (foto).
Humans este o platformă care integrează date și tehnologie pentru a genera modele AI unice și a le utiliza ca API (interfață de programare a aplicațiilor) de către comunitatea de afaceri. Astfel tehnologia permite dezvoltatorilor de aplicații să utilizeze modelele AI plătind drepturi într-un mod echitabil atât celor care oferă tehnologie, cât și date.
“La intersecția dintre inteligența artificială și tehnologia blockchain se află un univers enorm de oportunități. Ne bucurăm să sprijinim inițiativa Humans de a crea tehnologii și produse care vor extinde abilitățile oamenilor de a se exprima, coopera și tranzacționa în moduri creative”, a declarat Beniamin Mincu, CEO Elrond.
Focusul inițial al platformei Humans este synthetic media, ce permite crearea vocii, imaginii și gesturilor unor persoane, fără a mai fi necesară prezența fizică numită ADN digital. Pornind de la acest ADN digital se poate crea conținut audio și video de la zero cu ajutorul inteligenței artificiale. Spre exemplu, audiobookul tău poate fi narat de actorul tău preferat sau o producție video poate fi creată foarte simplu fără ajutorul unei echipe întregi formată din cameraman, editor video sau prezentator.
“Studiourile de producție, agențiile de publicitate și orice creator de conținut pot accesa genomul digital licențiat, pot crea conținut media îmbogățit și automatiza rezultatele personalizate într-un singur loc. Inovatorii pot publica și genera bani din A.I. într-un mediu gata de vânzare care se ocupă de gestionarea datelor și de toate integrarile necesare. Oricine își poate licenția asemănarea digitală, vocea, gesturile, mișcările de dans sau orice altă abilitate, iar creatorii de conținut pot folosi orice combinație pentru a crea actori sintetici și materiale media foarte personalizate”, explică Dima.