Studiu iAgency – Vacanțele de tipul „last minute” au înregistrat o scădere de 17,5%

iAgency, companie specializată în servicii de optimizare SEO și marketing online, a realizat o analiză a tendințelor în turism. Agenția a cercetat care sunt cele mai populare destinații de vacanță, dar și când e mai mare interesul pentru vacanțe exotice, între 1 ianuarie 2018 și 31 iulie 2019. Un an și jumătate de date relevă că turistul român încă este interesat de țările clasice pentru sezonul estival: Grecia, Turcia și Bulgaria.

Studiul iAgency arată că cea mai căutată expresie din semantica turismului este: „vacanțe + [anul]”. Tendința relevată de analiza căutărilor online indică o schimbare a comportamentului românilor când vine vorba de modul în care se informează. Astfel, în perioada ianuarie 2018 – iulie 2018 au fost 122.400 de căutări pentru „vacanțe 2018”. În aceeași perioadă din 2019, 117.800 de căutări pentru „vacanțe 2019” – o scădere de aproximativ 4%. Cifrele nu arată neapărat o scădere a interesului pentru vacanțe, ci că un procent mai mare de români au știut unde doresc să petreacă timpul liber și nu au mai căutat „idei de vacanță”.

În cazul celor mai populare luni din 2019, pentru documentat în perspectiva vacanței de vară, acestea sunt: ianuarie cu peste 27.000 de căutări pentru „vacanțe 2019”, martie cu aproximativ 22.200 căutări și la coada clasamentului este iulie, cu 8.100 de căutări, fiind și luna în care mulți și-au rezervat deja vacanță.

Cele mai populare destinații pentru români în sezonul estival

  • Grecia cu cele mai căutate destinații: Thassos, Lefkada și Halkidiki
  • Turcia cu cele mai căutate destinații: Antalya și Kusadasi
  • Bulgaria cu cea mai căutată destinație: Nisipurile de Aur
  • Pe locul patru este Egipt, în creștere în 2019 față de 2018 cu 45,5%.

Numărul de căutări online pentru destinațiile clasice a scăzut în 2019 față de 2018 cu un procent cuprins între 15% și 20%, însă au crescut pe destinații mai noi. Aceste cifre arată că românii încep să-și diversifice vacanțele, aleg destinații noi și sunt mai informați în materie de turism. Totodată, spre deosebire de expresii generale ca „vacanțe 2019” care înregistrează cel mai mare interes la început de an, pe căutări mai precise care includ și locația, cele mai bune luni sunt iunie și iulie. Acest fapt relevă și că sunt mulți români care încă își planifică vacanța în ultimul moment.

În ciuda tiparului de mai sus, românii își pierd interesul în 2019 față de 2018 în ceea ce privește vacanțele de tip „last minute”, unde e înregistrată o scădere de aproximativ 17,5%. Aceste cifre pot arăta și că încrederea românilor față de acest tip de oferte înregistrează o scădere. Totodată, poate fi vorba și de o atenție sporită la destinațiile de vacanță pe care și le planifică din timp și astfel nu mai „vânează” ofertele de tip „last minute”.

Nu în ultimul rând, în cazul destinațiilor exotice, iAgency a remarcat un trend ascendent. Interesul românilor a crescut în 2019 cu cel puțin 7,1%. Raportarea e făcută la expresia generală de căutare: „vacanțe exotice”. Cel mai ridicat nivel de interes a fost în ianuarie.

Cifrele folosite în această analiză au fost obținute prin instrumentul Keyword Planner dezvoltat de Google. Expresiile folosite în analiză sunt expresii principale de căutare și relevante pentru familia semantică respectivă. Nu au fost luate în calcul toate expresiile de căutare pentru o anumită destinație. Analiza a fost efectuată de Ovidiu Joița (foto), CEO iAgency.ro.