Telekom Romania: scăderi uşoare pe fix, cu creştere de 7,8% a abonaţilor la mobil în T2 2021

Veniturile Grupului Telekom Romania au scăzut ușor în al doilea trimestru al anului 2021, încheiat la 30 iunie 2021, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, ajungând la 216,8 milioane euro, din cauza redresării mai lente a economiei românești în urma impactului negativ al pandemiei, susţin oficialii companiei.

EBITDA ajustată după IFRS-16 a crescut cu 14,5%, ajungând la 41,4 milioane euro în trimestrul 2 al acestui an, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, continuând evoluția crescătoare, vizibilă în ultimele trimestre. Fluxul de numerar a rămas pozitiv în T2 2021, pentru al 9-lea trimestru consecutiv, ca urmare a disciplinei stricte a numerarului și a controlului costurilor.

Veniturile din activitatea de voce fixă au fost de 11,3 milioane euro în T2 2021, ușor în spatele trimestrului anterior. Tot în scădere uşoară, comparativ cu nivelurile pre-pandemice, sunt şi veniturile din internet fix, care au ajuns la 16,7 milioane euro. Tendința globală actuală în utilizarea tehnologiilor TV vechi a dus la o scădere a abonaților serviciilor de televiziune, la 1,07 milioane, dar produsul Smart TV Stick a înregistrat o creștere cu 24% a bazei de clienți în T2  față de T1 2021.

Operatorul a atras abonaţi noi la telefonia mobilă, încheind trimestrul al doilea cu 1,7 milioane de abonați postpaid, în creștere cu 7,8% de la an la an, fiind al 5-lea trimestru consecutiv de creștere. De asemenea, pe segmentul convergent fix-mobil (FMC), baza de abonați continuă să crească, ajungând la 916.000 de clienți, cu 4% mai mult de la an la an. Veniturile totale din serviciile mobile obținute în T2 au scăzut însă cu 4,9% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 97,8 milioane euro. Oficialii companiei explică acest fapt prin scăderea veniturilor din soluții de sistem și din interconectare, determinate de diminuarea traficului terminat în rețea, în timp ce trecerea strategică de la prepaid la postpaid a atenuat impactul negativ asupra veniturilor. Baza totală de clienți mobili a fost de 3,54 milioane la sfârșitul trimestrului 2 al acestui an.

S-a înregistrat şi o reducere anuală de 4% a costurilor indirecte, comparativ cu trimestrul 2 din 2020.

Q2-2021-Performance

„Am reușit să creștem EBITDA în fiecare an, în ciuda unui mediu economic dificil, după un an cu pandemie și chiar compensând efectele sezoniere din trecut. Digitalizarea și simplificarea proceselor interne și a interacțiunii cu clienții continuă să fie unii dintre cei mai importanți piloni ai dezvoltării companiei. Pe plan intern, la sfârșitul lunii iunie, am depășit o etapă importantă: am trecut de pragul de peste 200 roboți activi. Comparativ cu T2 2020, am implementat încă 100 de roboți în procesele noastre interne, având în prezent peste 220 de procese automatizate. Pe plan extern, numărul clienților care primesc factura în format digital a crescut cu 39%, iar ponderea clienților activi în aplicația MyAccount a crescut cu 24%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.”, precizează Nicolas MAHLER, Director Financiar al Telekom Romania.

Oficialul companiei mai susţine că „vom continua să investim în surse alternative de energie, cum ar fi panourile solare, ajungând în prezent la peste 100 de locații dotate cu panouri fotovoltaice sau soluții inteligente, pentru a reduce consumul din magazinele noastre. Toate aceste inițiative de utilizare a energiei regenerabile fac parte dintr-o misiune mai mare, de a transforma Telekom Romania într-o companie sustenabilă. Prin aceasta, reducem emisiile de CO2, împreună cu minimizarea consumului de combustibili și gestionarea curată a deșeurilor”.

La 28 iulie 2021, Comisia Europeană (CE) a aprobat, condiționat, acordul anunțat la 9 noiembrie 2020 între OTE și Orange România pentru vânzarea pachetului de acțiuni de 54% pe care OTE îl deține în Telekom Romania Communications SA („TKR”). Aprobarea este condiționată de vânzarea de către TKR a participației sale de 30% din Telekom Romania Mobile Communications S.A. (TKRM). În prezent, OTE deține 70%, iar TKR deține 30%. OTE intenționează să achiziționeze pachetul de acțiuni de 30% de la TKR, ajungând astfel la 100% din acțiunile TKRM, sub rezerva aprobărilor necesare.

După aprobare, finalizarea vânzării pachetului de 54% deținut în TKR către Orange România este așteptată în următoarele câteva luni, odată ce măsurile CE de remediere au fost realizate și au fost îndeplinite restul condițiilor precedente.