VIDEO Nicolae Drăgulănescu, Univ. Politehnica din București: Am putea mări numărul absolvenților la facultățile de profil dacă am avea cu cine, pentru că profesorii sunt, în general, în pragul pensiei @ Conferința Ziua Internațională a Telecomunicațiilor și a Societății Informaționale 2021

Nicolae GEORGE DRĂGULĂNESCU – PROFESOR UNIVERSITAR – UNIVERSITATEA „POLITEHNICA” din BUCUREŞTI @ conferinţa virtuală dedicată ZILEI INTERNAŢIONALE A TELECOMUNICAŢIILOR ŞI A SOCIETĂŢII INFORMAŢIONALE, powered by ITU (The International Telecommunication Union), organizată de DIGITAL TRANSFORMATION COUNCIL, REVISTA COMUNICATII MOBILE şi TELECOMTV.RO, pe 17 mai 2021.

Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației furnizează anual aproximativ 300 de absolvenți, cam puțin față de necesitățile economiei naționale. Adăugăm facultățile din Iași, Cluj-Napoca și Timișoara, care furnizează circa 200 de absolvenți.

Am putea să mărim numărul de absolvenți necesar dacă am avea cu cine, și mă refer aici din perspectiva corpului profesorilor, pentru că profesorii sunt, în general, în pragul pensiei (și eu sunt pensionar, dar continui să lucrez de dragul profesiei și al studenților, nu pentru bani, pentru că suma este mizerabilă).

Astăzi, pe 17 mai, sărbătorim Ziua Internațională a Telecomunicațiilor și a Societății Informaționale. Prin anii ’90 au avut loc o serie de simpozioane și evenimente prin care s-a încercat deschiderea României spre societatea informațională.

Domnul Mihai Drăgănescu, fost președinte al Academiei Române și creatorul școlii românești de informatică, a prezis societatea informațională încă din anii ’80, urmată de societatea bazată pe cunoaștere și societatea conștiinței.

Eu am studiat societatea informațională din SUA și Coreea de Sud, am fost profesor invitat în cele două state timp de un an. Am putea avea modele aceste state, dar cu cine să discut asta când subiectul ca atare nu poate fi adus în discuția publică?

Eu am scris mai multe cărți în domeniu și am dezvoltat un model al societății informaționale. Ar trebui să ne intereseze cum se poate construi, care sunt criteriile de construcție, care sunt obstacolele, ce caracteristici are această societate, ce avantaje aduce, ce dezavantaje ar putea avea.