Compania Visual Fan S.R.L., ce deține brandul ALLVIEW, a înregistrat o cifră de afaceri de 86 milioane lei în 2019, în creștere cu 14% față de anul precedent, prin noua strategie de dezvoltare – SMARTERS, aplicată pe toate liniile de produse şi prin extinderea portofoliului și creșterea vânzărilor de pe piețele externe.
Profitul net a fost de 1,8 milioane lei, în creștere cu 11%, iar veniturile au depășit 86 de milioane lei, înregistrând un avans de 14% față de 2018. Amintim faptul că în anii 2017 şi 2018 profitul net al companiei scăzuse de circa 15 ori.
În 2019 compania braşoveană a lansat noua generație de smartphone-uri Soul X6, a dezvoltat linia de asamblare și a penetrarea piața de smart tv-uri cu sistem de operare Android TV și Google Assistant integrat, a extins linia de tablete interactive cu diagonale mari (17”) și a introdus noi game de notebook-uri ultramobile cu procesoare Qualcomm și sistem de operare Windows.
Vânzările înregistrate pe piețele externe au crescut cu 58% față de anul precedent, ajungând la 5,3 milione lei.
Pentru anul 2020 compania previzionează continuarea creșterii, în ciuda efectelor temporare produse de pandemie. Deși în prima jumătate a anului veniturile au scăzut cu aproximativ 5% – cu precădere în perioada stării de urgență, compania brașoveană estimează că până la finele anului va recupera decalajul și va înregistra o creștere cu peste 10% YoY pe divizia IT&C. La nivelul liniilor de produse, se poate observa menținerea vânzărilor de smartphone-uri, în vreme ce categoriile de laptopuri, tablete și smart TV-uri cu Android TV™ au înregistrat creșteri generalizate. Noile produse lansate, care integrează funcționalitățile necesare desfășurării în bune condiții a work from home și a învățământului la distanță, extinderea gamei de televizoare Smart cu modelele 4K HDR, precum și lansarea preconizată în toamnă, a televizoarelor Smart Allview QLED, creează premisele îndeplinirii targetului de creștere cu minim doi digiți până la finalul lui 2020.
„Rezultatele financiare pozitive realizate de Allview în 2019 sunt o reușită și ne confirmă strategia adoptată, cu atât mai mult cu cât creșterea înregistrată s-a plasat peste nivelul estimărilor inițiale. În cei peste 15 ani de activitate, compania a dezvoltat continuu portofoliul de produse, deținând mereu un rol de pionierat la nivel local. Astfel, ne dorim să devenim lideri pe piața de Smart TV-uri cu Android TV™ și Google Assistant™ integrat. La nivel global, s-a observat în ultimii ani o scădere pe piața tabletelor, iar din estimările de la finele lui 2019 se preconiza păstrarea aceluiași trend și pentru 2020. Sub contextul pandemic au apărut modificări ale tendințelor de consum, iar acum segmentul tabletelor se află în continuă creștere. Avantajul Allview este reprezentat de consecvența pe această grupă de produse, întrucât ne-am menținut permanent parteneriatele externe pentru a putea răspunde cerințelor pieței indiferent de direcțiile spre care ne îndreptăm. Chiar dacă în primul semestru al anului 2020, am înregistrat o scădere a vânzărilor, în principal datorită lockdown-ului, începând cu luna iulie am intrat pe un trend ascendent și avem toate motivele să credem că acesta se va menține până la final de an.” a declarat Lucian Peticilă, General Manager Allview.