eduInvest 2020 – Cosmin Porumb, HyperMedia: HyperTalk Education, platformă educațională pentru cursuri în timp real

Cosmin PORUMB, COO, HyperMedia, la conferinţa eduINVEST 2020, organizată de DIGITAL TRANSFORMATION COUNCIL, REVISTA COMUNICAŢII Mobile şi TelecomTV.RO pe 14 august 2020 şi moderată de Ion Vaciu, Preşedinte Digital Transformation Council.

HyperTalk Education (HyperEdu) este o platformă de tip collaborative learning, ușor de utilizat și adaptat proceselor de predare învățare din cadrul instituțiilor publice, companiilor private, școlilor, liceelor și universităților. Miza principală a acestei soluții este de a reuni profesori, instructori, elevi sau studenții în comunități de învățare ce asigură acumularea de noi cunoștințe și dezvoltarea de competențe în baza conceptului de învățare colaborativă.

Are în componență modulele pentru gestionarea procesului didactic, managementul conținutului educațional, instrumentele pentru învățare colaborativă (clasa virtuală) sau cele de tip project-based learning/laborator virtual, componentele pentru crearea și distribuirea de conținut educațional interactiv (multimedia learning objects), instrumente pentru evaluare, etc.

Clasa  virtuală

Componenta de tip clasa virtuală, prin implementarea conceptelor de învățare colaborativă, permite cursanților să participe în mod proactiv la sesiunile de învățământ. Accentul cade pe învățământul centrat în jurul cursantului, el având oportunitatea de a se implica direct în traiectoria sesiunii educaționale și de a semnala în timp real chestiunile neclare. Mai mult, acest instrument oferă o serie de avantaje precum:

  • comunicare video;
  • partajare desktop / aplicație;
  • partajarea documentelor / prezentărilor;
  • editare fișirere și text în timp real;
  • tablă interactivă și instrumente de marcare;
  • înregistrarea și redarea sesiunilor;
  • chat.

Biblioteca virtuală

Modulul bibliotecii virtuale permite profesorilor și cursanților să stocheze și să gestioneze o gamă largă de resurse educaționale personale și publice. Acestea contribuie la îmbunătățirea studiului individual și de grup, fiind ușor de distribuit în sesiunile de colaborare precum grupuri online sau sesiuni de tip webinar. În plus, permite desfășurarea unor activități didactice în timp cu partajare de conținut, datorită avantajelor sale:

  • gestionarea flexibilă a documentelor;
  • acces securizat la conținut;
  • adnotare multimedia;
  • înregistrare și streaming video.

Laborator virtual

Profesorii/ formatorii angajați în sesiunile HyperEdu pot monitoriza progresul cursantului și nivelul cunoștințelor asimilate în timpul procesului de studiu. În acest fel, se favorizează lucrul în echipă, componentă fundamentală pe piața muncii. Colaboarea este termenul cheie deoarece implică participarea activă a tuturor celor înscriși indiferent de forma de învățare, de la aplicații diverse până ateliere practice și proiecte pe termen lung. Printre beneficii se pot menționa:

  • alocare dinamică a resurselor cloud pentru activități dedicate;
  • acces simultan la resurse comune pentru cursant și îndrumător/ profesor;
  • suport la distanță pentru orice probleme întâmpinate de studenți;
  • colaborarea virtuală între elevii înscriși la același grup de studiu.

Content Authoring

Profesorii și/sau instructorii au la dispoziție instrumentele pentru dezvoltarea și livrarea conținutului educațional cu valoare adaugată. Acesta poate fi redat în mod interactiv cursanților, resursele de bază care implică prezentări, documente, imagini sau secvențe video fiind ușor de adnotat și reutilizat, în funcție de scopul didactic urmărit. 

Evaluare online

Pentru ca procesul de învățare-predare să fie complet, modulul evaluare online contribuie la aprecierea generală a participanților la curs.  Pe scurt, acest modul permite abordare nouă prin care sunt corelate mai multe metode de evaluare, atât la nivel individual, cât și în plan colectiv astfel:

  • chestionar cu alegeri multiple;
  • chestionar cu răspunsuri deschise;
  • interviu video;
  • resurse interactive asistate video.

Cursurile în mediul online implică o expunere mai largă, iar instrumente precum clasa virtuală, biblioteca virtuală, laboratorul virtual, content authoring tool și evaluarea online contribuie la captarea și creșterea audienței.  Conținuturile educaționale sunt livrate și implementate cu rapiditate, iar rezultatele participanților cresc semnificativ.

Așadar, printre avantaje se pot aminti: organizarea și desfășurarea activităților didactice în timp real, livrarea într-un mod interactiv a resurselor educaționale cu valoare adăugată, abordare centrată pe cursant, interfață prietenoasă, ușor de utilizat, vizualizare și administrare de conținut educațional (materiale interactive, tutoriale, exerciții, simulare, etc), import/export de conținut din fișiere sau arhive, modificare și editare de conținut, editor text, tablă interactivă, suport pentru elevii / cursanții cu prezență scăzută, probleme de sănătate sau nevoi speciale și comunicare sigură sau grad ridicat de securitate.