Mihai Boldijar, Bosch: În 2019 am avut vânzări de 436 milioane euro în România, dar pentru 2020 nu putem oferi o prognoză din cauza COVID-19

Compania Bosch a încheiat anul fiscal 2019 în România cu vânzări de peste 2 miliarde de lei (436 de milioane de euro). Vânzările totale nete de 6,7 miliarde de lei (1,4 miliarde de euro), inclusiv vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companii afiliate, au înregistrat o creștere de 18% față de anul precedent.

Bosch a înregistrat o creștere puternică în 2019, iar compania și-a continuat planurile de investiții și extindere în România. În pofida economiei globale slabe și a scăderii producției în sectorul auto, grupul Bosch a înregistrat o evoluție pozitivă în România, în toate sectoarele de activitate, la începutul anului 2020. Cu toate acestea, din cauza crizei economice la nivel mondial generată de pandemia Covid-19, anul acesta este unul atipic chiar și pentru Bosch. Având în vedere numeroasele variabile, nu putem oferi o prognoză pentru anul 2020 în ansamblu”, a declarat Mihai Boldijar, directorul general al Robert Bosch S.R.L. și reprezentantul grupului Bosch din România. (foto)

Bosch intensifică treptat activitățile de producție în România după o diminuare temporară a acestora. Compania a pus în aplicare măsuri pentru a se asigura că angajații sunt protejați împotriva infecției cu coronavirus. În 2019, numărul de angajați în cadrul Bosch România a fost de peste 8.000.

Lupta împotriva COVID-19

Compania intenționează să producă peste un milion de teste rapide în 2020 și să crească producția de teste la trei milioane anul viitor. Mai mult, în unele regiuni, Bosch produce măști de protecție și dezinfectanți, utilizate în principal pentru protecția angajaților săi.

În România, Bosch a donat echipamente medicale, echipamente de protecție, electrocasnice Bosch, scule electrice și componente auto Bosch pentru spitalele și pentru personalul medical din prima linie și a contribuit, împreună cu jucători importanți ai industriei auto locale, la punerea în funcțiune a 50 de ventilatoare mecanice. Voluntarii Bosch au donat, în mod individual, bani, laptopuri și alte dispozitive electronice, oferind astfel provizii de alimente și facilitând accesul la educație pentru mai multe familii dezavantajate.

Investițiile Bosch în România

Bosch a investit aproximativ 360 de milioane de lei (peste 76 de milioane de euro) în România, în 2019, în principal în dezvoltarea uzinelor sale de producție din cadrul diviziei Soluții de mobilitate din Cluj și Blaj, precum și în domeniul cercetării și dezvoltării, în Centrul de Inginerie Bosch din Cluj. 2019 a fost un an de creștere semnificativă pentru fabrica de componente auto electronice din Jucu, județul Cluj, care și-a extins capacitățile de producție și depozitare, precum și portofoliul de produse și a inaugurat a doua sa unitate de producție. Valoarea investițiilor se ridică la 40 de milioane de euro. La Cluj, Bosch fabrică produse de ultimă generație, livrând, din 2014, peste 200 de milioane de unități electronice de comandă clienților săi internaționali .

Unitatea de producție Bosch din Blaj s-a dezvoltat în 2019, atât din punct de vedere al producției, cât și al infrastructurii. Datorită cererii mari din partea clienților, compania și-a mărit capacitatea de producție pentru componente auto de înaltă calitate, precum solenoizi și module electronice. De asemenea, Fabrica Bosch din Blaj a început producția pentru un nou senzor, senzorul de particule EGS-PM. În plus, Bosch a inaugurat în 2019 o nouă clădire de birouri și laboratoare care găzduiesc aproximativ 250 de angajați. Tot anul trecut, fabrica și-a relocat depozitul într-un nou centru logistic cu o suprafață de peste 20.000 de metri pătrați. Unitatea de producție Bosch din Blaj urmează filosofia lifelong learning a grupului Bosch, motiv pentru care, la Blaj, la începutul anului 2019 a fost inaugurat un nou centru de instruire Bosch. Ca o recunoaștere a produselor sale de înaltă calitate, fabrica din Blaj a devenit unitatea de producție coordonatoare Bosch la nivel global pentru senzori de detonație, începând cu anul 2020.

În sectorul Soluții de mobilitate, divizia Automotive Aftermarket a înregistrat o creștere de două cifre în 2019. Rețeaua de parteneri auto Bosch a numărat peste 400 de service-uri auto în România în anul precedent. În sectorul Tehnologie pentru construcții și energie, divizia Termotehnică s-a concentrat în principal pe reînnoirea și extinderea portofoliului de produse prin adăugarea de noi centrale murale în condensare și lansarea, în premieră pe piața românească, a unei linii proprii de soluții de climatizare. Vânzările diviziei Bosch Tehnologie pentru construcții au continuat tendința ascendentă din ultimii trei ani, înregistrând o creștere de două cifre în 2019, reprezentată în principal de soluții integrate și complexe. În acest an, divizia Tehnologie pentru construcții împlinește 100 de ani de la înființare și are în plan lansarea de noi produse și soluții pe piața europeană și românească, precum platforma de securitate INTEOX. În Timișoara, Bosch Service Solutions oferă servicii de externalizare a proceselor de afaceri în 18 limbi. În 2019, această activitate a înregistrat o creștere de două cifre. În 2020, Bosch Service Solutions se va concentra pe servicii specializate, cum ar fi servicii de controlling și soluții software. Compania livrează soluții software adaptate care răspund nevoilor clienților săi, alocând timpul și resursele necesare înțelegerii aspectelor delicate și problemelor cu care aceștia se confruntă în activitățile lor zilnice, oferind astfel soluții centrate pe maparea și optimizarea proceselor. Mai mult, sectorul Bunuri de larg consum a avut, de asemenea, o performanță bună în 2019. Divizia Scule electrice a înregistrat o creștere de două cifre în segmentul de scule profesionale și telemetre, care au obținut o cotă de piață relevantă. Totodată, anul trecut divizia Bosch a lansat pe piața din România sistemul X-LOCK, o inovație Bosch Scule electrice. În plus, BSH Electrocasnice a continuat tendința din ultimii ani, reușind o creștere de două cifre, depășind concurența pe piața de ​​electrocasnice mari și mici. În 2019, BSH a sărbătorit 20 de ani de la intrarea pe piața locală și 4.800.000 de electrocasnice vândute. Pentru 2020, compania se pregătește să lanseze pe piața românească marca de electrocasnice de lux Gaggenau, precum și o linie de produse Bosch care include mașini de spălat vase, congelatoare XXL și electrocasnice noi pentru  bucătărie cu cântar încorporat. Sectorul Tehnologie industrială a înregistrat o dezvoltare pozitivă și în 2019. Divizia Rexroth a urmat strategia duală Bosch în dezvoltarea și promovarea Industriei 4.0, implementând soluții industriale conectate în propriile unități de producție pentru a spori eficiența în derularea de proiecte pentru industria locală.

Perspective pentru 2020 și pe termen lung

Având în vedere pandemia de coronavirus, Bosch anticipează provocări considerabile pentru economia globală în anul financiar curent. Pentru a obține cel puțin un rezultat echilibrat, va depune un efort suprem, a anunțat consiliul de administrație al grupului Bosch în cadrul conferinței anuale de presă din Germania, care a avut loc recent. În ciuda provocărilor generate de situația actuală, Bosch își păstrează cursul strategic pe termen lung: furnizorul de tehnologie și servicii continuă urmărirea sistematică a obiectivelor climatice ambițioase și dezvoltă activitățile necesare pentru a sprijini o extindere a mobilității sustenabile. „Deși alte probleme sunt în prezent în centrul atenției, nu trebuie să pierdem din vedere viitorul planetei noastre”, a declarat Volkmar Denner, directorul executiv Bosch. Bosch își va atinge țintele globale de acțiune climatică pentru 2020 și se va asigura că toate cele 400 de sedii ale sale vor deveni neutre din punct de vedere climatic. În plus, Bosch și-a setat drept obiectiv alinierea tuturor activităților din lanțul valoric la un punct cât mai neutru din punct de vedere climatic – până în 2030, emisiile asociate (domeniul de aplicare 3) trebuie să scadă cu 15 procente. Mai mult decât atât, compania intenționează să-și reunească experiența din peste 1.000 de proiecte de eficiență energetică proprii într-o nouă companie de consultanță, numită Bosch Climate Solutions. Întrucât acțiunea climatică accelerează schimbările structurale în numeroase sectoare, hidrogenul devine din ce în ce mai important, atât în industria auto, cât și în tehnologia pentru construcții. Alături de partenerii săi, Bosch lucrează la celule de combustie mobile și staționare. În ceea ce privește mobilitatea, ceea ce este important conform lui Denner, este o ofensivă tehnologică la scară largă, care nu numai că stabilește o cale către mobilitatea durabilă pe baza bateriilor electrice, ci ia în considerare și motoarele eficiente cu ardere internă, combustibilii sintetici regenerabili și celule de combustie.