Ce mașini se vând mai frecvent online?

Mașinile break rămân o categorie solicitată chiar și în era SUV-urilor, confirmă și datele Carvago, principala platformă europeană pentru cumpărarea și vânzarea online de mașini. Aproape una din cinci mașini vândute de Carvago în acest an a avut acest tip de caroserie. Astfel, cu o cotă de 18%, break-urile rămân a doua cea mai solicitată variantă de caroserie, imediat după SUV-uri (36%).

În clasamentul celor mai populare break-uri domină mărcile consacrate. Primul loc este ocupat de Škoda Octavia Combi, care deține o cotă de 11% din totalul mașinilor break vândute online în primele nouă luni ale acestui an. Pe locul doi se află un alt model al grupului VW, respectiv Volkswagen Passat Variant. Pozițiile a treia și a patra sunt ocupate la egalitate de reprezentanții Audi A6 Avant și BMW Seria 5 Touring, ceea ce denotă o cerere puternică pentru mașini de lux și, în același timp, practice. Top cinci este încheiat de Škoda Superb Combi.

Cele mai vândute break-uri online*

  1. Škoda Octavia Combi (cotă 11%)
  2. VW Passat Variant (9%)
  3. Audi A6 Avant (6%)
  4. BMW 5 Touring (6%)
  5. Škoda Superb Combi (5%)
  6. Opel Astra ST (5%)
  7. VW Arteon Shooting Brake (5%)
  8. Audi A4 Avant (4%)
  9. Seat Leon ST (4%)
  10. BMW 3 Touring (4%)
    *Statistici de vânzări proprii Carvago, 1.01.2025 – 30.09.2025

    Deși ar putea părea că piața de astăzi aparține în principal SUV-urilor, datele noastre arată clar că break-urile au în continuare o bază de clienți uriașă și loială. Acestea reprezintă aproape o cincime din vânzările noastre online, ceea ce este un număr impresionant în zilele noastre. În același timp, vedem că clienții apreciază din ce în ce mai mult confortul și transparența achizițiilor online, unde pot alege dintro ofertă de neegalat de break-uri din întreaga Europă„, spune Vlad Ion, Country Manager Carvago România.

  11. În prezent, Carvago oferă peste 100.000 de mașini break. Cea mai mare pondere în rezultatele totale de vânzări se înregistrează în Polonia (21%), iar cea mai mică în Italia (17%). O privire asupra celor mai vândute modele de pe piețele individuale dezvăluie diferențe locale interesante. În timp ce în Austria, la fel ca în Cehia și Slovacia, domină Škoda Octavia Combi, clienții germani care decid să cumpere un break online aleg cel mai adesea Opel Astra ST. Șoferii polonezi optează cel mai frecvent pentru modelul premium Audi A6 Avant, în timp ce în România statisticile sunt dominate de Škoda Superb Combi. Piața italiană este apoi complet specifică, unde pe primul loc s-a clasat elegantul Mercedes-Benz CLA Shooting Brake.

  12. Carvago se poziționează drept cea mai mare platformă online pentru cumpărarea și răscumpărarea de automobile rulate din Europa. Își propune să digitalizeze piața de mașini rulate și să ofere clienților un serviciu accesibil, transparent și ușor de utilizat. Face parte din grupul internațional de investiții EAG cu sediul în Republica Cehă.