ING Bank îşi extinde serviciile de mobile banking
ING Bank își consolidează prezența în zona serviciilor digitale odată cu lansarea ING Pay, soluție de plată cu ajutorul smartphone-ului și al tehnologiei Visa contactless, care permite efectuarea de plăți rapide la POS. Lansarea noului serviciu se înscrie în orientarea strategică a ING Bank către mediul digitial și este în linie cu creșterea accelerată a adopției și utilizării smartphone-urilor în România. „Prin lansarea serviciului ING Pay şi a cardurilor contactless, ING face încă un pas spre viitor, oferind clienţilor săi soluţii de plată inovatoare şi uşor de utilizat. Odată cu ING Pay, orientarea ING către serviciile din zona e-banking trece de bariera internetului pe PC/laptop/tabletă şi se îndreaptă către piaţa de mobile, o piaţă aflată pe un trend ascendent în ultimii ani", precizează Maria Cristina Matei, Head of ING Retail Banking. Serviciul ING Pay are toate avantajele unei plăți contactless la POS, aducând un plus de flexibilitate şi inovaţie, plăţile rapide fiind efectuate cu ajutorul smartphone-ului.
Compusă dintr-o aplicație nativă disponibilă în GooglePlay sau AppStore și un card micro-SD încorporat operat de VISA, soluția ING Pay deschide drumul către modalităţile de plată ale viitorului. ING Pay poate fi personalizat în funcție de preferințele fiecărui utilizator şi înlocuieşte numerarul sau cardul la comercianţi, permiţând efectuarea de plăţi rapide, în doar câteva secunde. Pentru rapiditate, utilizatorii pot alege să introducă PIN-ul doar pentru plăți mai mari de 100 RON, situație în care tranzacţia se finalizează tot contactless. Aplicația oferă și opțiunea de folosire a codului PIN, pentru toate tranzacțiile, indiferent de valoarea lor. Plăţile contactless cu telefonul pot fi efectuate în ţară şi în străinătate, oriunde apare logo-ul VISA PayWave la casa de marcat (supermarket-uri, benzinării, restaurante, cinematografe, farmacii etc).
ING Pay este disponibil pentru următoarele telefoane (dotate cu conexiune la internet): iPhone 4, iPhone 4S, Samsung Galaxy S (I9000), Samsung Galaxy S Plus (I9001), Samsung Galaxy S II (I9100), Samsung Galaxy S II Plus (I9105), Samsung Galaxy S III (I9300), Samsung Galaxy S4 (I9505), Samsung Galaxy Note II (N7100). ING Pay s-a lansat ca urmare a colaborării dintre ING Bank, VISA Europe și Oberthur Technologies Romania. Acest nou serviciu continuă seria noutăților ING Bank în materie de plăţi. În prima jumătate a anului 2013, ING Bank a lansat cardurile contactless Visa şi Mastercard care, pe lângă funcţionalităţile obişnuite ale unui card de debit, permit efectuarea de plăţi doar prin trecerea prin faţa terminalului POS contactless. Astfel, plățile contactless scurtează timpul de așteptare și cresc viteza de efectuare a tranzacțiilor la comercianți. Pentru a întelege cum cheltuim, economisim, investim şi cât de rapid ne adaptăm noilor tendinţe - precum serviciile de mobile banking, ING Bank a publicat rezultatele ultimului studiu IIS*- „Financial Empowerement in the Digital Age", care oferă informaţii relevante privind piaţa de mobile banking, tehnologia contactless şi felul în care utilizatorii se raportează la modalităţile de plată online.
Conform studiului, 37% dintre europeni folosesc mobile banking şi îşi controlează banii din mers iar 62% dintre aceştia îşi plătesc mai des facturile la timp datorită acestui serviciu. Dintre ţările europene, Olanda este ţara cu cel mai mare număr de utilizatori de mobile banking. Turcia este viitorul hotspot pentru aceste servicii iar polonezii sunt cei care folosesc cel mai des serviciul de mobile banking pentru cumpărături. Există mai multe motive pentru care unii dintre europeni nu apelează încă la mobile banking: lipsa unui smartphone sau a unei tablete (37%), temerile legate de securitatea acestor soluţii (33%) sau convingerea ca serviciile de mobile banking nu le oferă ceva ce nu pot obţine prin metode tradiţionale de interacţiune cu banca (11%). În ceea ce priveşte rezultatele pentru România, peste 32% dintre utilizatorii români de internet intervievaţi au răspuns că folosesc serviciile de mobile banking, ceea ce înseamnă că adopţia acestui serviciu în România e apropiată de ţări precum Franţa (25%) sau Belgia (26%). *ING International Survey (IIS) reprezintă o serie de studii realizate de diferite agenţii de cercetare pentru ING Bank. Desfăşurate la nivel internaţional (în 12 ţări europene, Australia, Canada şi Statele Unite) studiile abordează probleme financiare care afectează viaţa de zi cu zi a indivizilor din întreaga lume şi încearcă să identifice tendinţele comune şi diferenţele culturale de la o ţară la alta. Studiul are loc trimestrial, având câteva teme recurente: comportament de economisire, competenţe financiare, pensii şi investiţii pe termen lung, case şi credite ipotecare, economii. Mai multe detalii despre studiile ING International Survey disponibile pe Ezonomics.com: http://www.ezonomics.com/ing_international_survey/mobile_banking_2013 ING Bank deţine o poziţie solidă pe piaţa bancară românească, oferind o gamă completă de servicii financiare. Din 1994 şi până în prezent, ING Bank şi-a dezvoltat operaţiunile într-un ritm susţinut, prin diversificarea portofoliului de produse şi al celui de clienţi, prin lansarea de noi divizii de servicii şi prin extinderea teritorială. În prezent, ING Bank are aproximativ 200 unităţi bancare pentru companii şi persoane fizice.
ING România face parte din ING Group, instituţie financiară internaţională de origine olandeză care oferă servicii bancare, de asigurări şi de management al activelor unui număr de peste 60 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din 50 de ţări. Cu un personal de peste 130.000 de angajaţi, grupul cuprinde o gamă diversă de companii, care îşi deservesc clienţii sub numele ING.