.

Vodafone România anunță indicatori financiari principali pentru al doilea trimestru al anului fiscal 2014-2015, încheiat la 30 septembrie 2014, potrivit rezultatelor raportate pe 11 noiembrie de Vodafone Group Plc. Vodafone România a înregistrat un număr total de 8.507.439 de clienți*, dintre care 7.914.267 utilizatori ai serviciilor mobile, reprezentând o scădere cu 60.313, față de trimestrul precedent. ARPU mobil al Vodafone România a ajuns la 6,2 Euro în ultimele trei luni, echivalentul unei creșteri de 4,7% față de trimestrul anterior. Veniturile din servicii au scăzut cu 5,3% pe bază organică, față de același trimestru al anului anterior, ca urmare a reducerii semnificative a tarifelor de terminare, cu 69%, intrată în vigoare la 1 aprilie 2014. Dacă excludem impactul scăderii tarifelor de terminare, veniturile din servicii ale Vodafone România au crescut cu 8% față de aceeași perioadă a anului trecut, pe bază organică. “Ne concentrăm în continuare pe adopția datelor mobile și pe a oferi utilizatorilor noștri cea mai bună experiență de rețea. Acoperirea noastră 4G a crescut la 81% din populația urbană și, ca rezultat, aproape ne-am dublat numărul de utilizatori ai abonamentelor 4G din întreaga bază de clienți, în ultimul trimestru. Mai mult, în septembrie am lansat și Supernet, o inovație menită să ofere cea mai bună experiență 4G și 3G, exclusiv pentru utilizatorii Vodafone. Un impact semnificativ pe care l-am observant după lansarea Supernet a fost la nivel de trafic de date pe smartphone, care a crescut semnificativ, cu peste 150%, față de același trimestru al anului trecut”, precizează Ravinder Takkar (foto), President & CEO, Vodafone România.

La 30 septembrie 2014, abonatii serviciilor Vodafone reprezentau 42,2% din baza de clienti, iar utilizatorii Cartelei Vodafone, 57,8%. Utilizatorii serviciilor postpaid au crescut cu 0,6 puncte procentuale de la un trimestru la altul si cu 1,9 puncte procentuale, de la un an la altul.

Consumul de date mobile a crescut cu 63% in trimestrul incheiat la 30 septembrie, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut

Rata de penetrare a smartphone-urilor in baza de utilizatori a crescut cu 6,2 puncte procentuale in trimestrul incheiat la 30 septembrie 2014, in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut.

Vodafone Romania este o divizie a Vodafone Group Plc., unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicatii mobile din lume, cu aproximativ 438 de milioane de clienti, la 30 septembrie 2014. Vodafone are divizii in 30 de tari de pe cinci continente si peste 50 de retele partenere in intreaga lume.

www.vodafone.com

*Numarul de clienti include utilizatorii serviciilor mobile, ai serviciilor de voce si internet fix si m2m.

Vodafone Romania raporteaza rezultatele financiare in functie de anul fiscal britanic, care incepe la 1 aprilie si se incheie la 31 martie. Rezultatele raportate astazi corespund celui de-al doilea trimestru al anului financiar in curs, 2014-2015.