.

Telekom Romania Communications și Telekom Romania Mobile Communications anunță principalii indicatori de performanță pentru al patrulea trimestru din 2017, încheiat la 31 decembrie 2017, conform datelor publicate astăzi de către grupul OTE. 
 
Telekom Romania Communications
 
În T4 2017, veniturile Telekom Romania Communications au scăzut cu 3,9% față de aceeași perioadă a anului trecut, la 160,3 milioane euro, în principal din cauza tendinței de scădere a veniturilor generate de serviciile de voce fixă. Cu toate acestea, în anul 2017, veniturile au crescut ușor cu 0,9%, la 607,7 milioane euro. 
 
EBITDA ajustată a scăzut în T4 cu 7,8%, la 26,1 milioane euro, dar pentru tot anul 2017 a avut o tendință ascendentă, ajungând la 101,9 milioane euro, în creștere cu 9% față de 2016. 
 
În T4 2017, numărul de clienți pentru pachetele de servicii convergente a continuat să crească, cu 36%, fiind depășit pragul de 500.000 abonați. De asemenea, numărul total de clienți TV a crescut ușor (+0.4%) la 1,470 milioane, în timp ce numărul de clienți de internet de mare viteză a ajuns la 1,180 milioane. Raportat la T4 2016, veniturile pentru serviciile de voce fixă au continuat să scadă (-15,1%), iar veniturile aferente serviciilor broadband și TV au înregistrat o descreștere de 4,8%, respectiv 1,9%. 
 
Costurile operaționale totale, excluzând deprecierea, amortizarea și cheltuielile legate de programele de plecări voluntare, au scăzut cu 2,8% în T4 2017, comparativ cu T4 2016. Nivelul mai ridicat al costurilor directe cu clienții (interconectare și telefoane mobile) a fost compensat cu diminuarea costurilor indirecte.  
 
Telekom Romania Mobile Communications
 
În T4 2017, Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat venituri totale de 139,5 milioane euro, în creștere cu 14,4% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în principal datorită veniturilor mai mari generate de segmentul de abonamente și de veniturile mai ridicate din vânzarea de echipamente. Veniturile din servicii au crescut cu 13,1%, la 83,5 milioane euro.
 
Baza totală de clienți Telekom Romania Mobile a fost de 4,7 milioane, în scădere cu 11,1% față de aceeași perioadă a anului trecut, în principal din cauza eliminării SIM-urilor prepaid inactive. Segmentul postpaid a reprezentat 34,5% din baza totală de clienți. 
 
În T4 2017, EBITDA ajustată a scăzut cu 16,9% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, la 14,7 milioane euro. 
 
În trimestrul patru 2017, ARPU a fost de 6,0 euro. În 2017, creșterea raportată la anul precedent a fost de 9%, atingând 5,2 euro.
 
În sinergie cu operațiunile fixe din România, Telekom Romania Mobile face pași spre îmbunătățirea performanței, prin extinderea acoperirii 4G, reorientarea eforturilor de vânzări și optimizarea costurilor.