.

Telekom România Communications și Telekom România Mobile Communications anunță principalii indicatori de performanță pentru primul trimestrul din 2017, încheiat la 31 martie 2017, conform datelor publicate astăzi de către OTE Group. “Tendinţa de stabilizare a business-ului a continuat şi în primul trimestru din 2017. Unele dintre principalele segmente de business au înregistrat creşteri fără precedent. De exemplu, din perspectiva volumelor de vânzări de SIM-uri post-paid pe segmentul rezidenţial, primul trimestru al acestui an a fost printre cele mai de succes din istoria grupului de companii Telekom România. În plus, pe lângă creșterea previzibilă pentru serviciile convergente, TV şi wholesale, implementarea proiectelor complexe de IT&C, precum și veniturile din arii colaterale business-ului principal, cum ar fi zona imobiliară, au contribuit la rezultatele pozitive din acest trimestru. Suntem încrezători că repoziționarea comercială de la jumătatea lunii aprilie, cu oferte bazate pe internet, va genera, de asemenea, rezultate relevante în perioada următoare”, precizează Anastasios Tzoulas (foto), Director Executiv Financiar al operațiunilor Telekom România.
 
Telekom România Communications
 
În T1 2017, Telekom România Communications a raportat indicatori pozitivi în ceea ce privește veniturile și EBITDA ajustată, datorate în special creșterilor pe segmentul serviciilor integrate și wholesale, precum și eficientizării cheltuielilor cu personalul şi altor taxe mai mici. În ceea ce privește numărul de clienți, cei de servicii integrate, respectiv TV, urmează aceeași tendință pozitivă. 
 
Astfel, veniturile pentru T1 2017 au fost de 143,4 milioane euro, în creștere cu 4,6% versus T1 2016, în timp ce EBITDA ajustată a fost de 21,4 milioane euro, mai mare cu 4,4% de la an la an. 
 
Costurile operaționale, excluzând deprecierea, amortizarea și cheltuielile legate de programele de plecări voluntare au crescut cu 6,7% în T1 2017, comparativ cu T1 2016, ca urmare a costurilor directe cu clienții mai ridicate, precum cele cu interconectarea, echipamentele mobile și echipamentele instalate la clienți. Costurile indirecte după capitalizare, excluzând cheltuielile legate de programele de plecări voluntare, au fost reduse cu 4,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.  
 
În T1 2017 au fost înregistrați cu 47,4% mai mulți clienți pentru serviciile integrate fix-mobil, numărul acestora ajungând la 398.242 la finalul lunii martie 2017. O ușoară creștere a fost înregistrată și pe segmentul clienților de servicii de televiziune, cu 0,6%, la 1,46 milioane, cu venituri aferente mai mari cu 3% în T1 2017, față de aceeași perioadă din 2016. Veniturile din serviciile Internet TV (IPTV) au avut cea mai importantă rată de creștere, de 20% de la an la an.
 
Telekom România Communications a raportat 1,18 milioane de clienți broadband (atât fix, cât și mobil) la finalul lui T1 2017, la un nivel similar cu cel înregistrat la finalul anului trecut. Utilizatorii de voce (fixă și mobilă) au ajuns la 2,13 milioane la finalul primelor trei luni ale anului curent, de la 2,15 milioane la 31 decembrie 2016. Acest rezultat s-a reflectat în venituri mai mici cu 14% generate de serviciile de voce fixă, față de aceeași perioadă a anului trecut. 
 
Creșterea înregistrată de categoria “Alte venituri” reflectă în mare parte veniturile din proiecte IT&C livrate clienților companii. Compania a câștigat în T1 2017 și din vânzarea de diferite bunuri imobiliare. 
 
Veniturile Telekom România Communications aferente segmentului wholesale au crescut cu 21,5% în T1 2017, la 29,4 milioane euro față de aceeași perioadă din 2016.
 
Numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe și cele mobile a fost de 4,77 milioane la finalul lunii martie 2017, de la 4.83 milioane în aceeași perioadă a anului precendent. 
 
Pe segmentul de business, compania a înregistrat, de asemenea, o evoluție pozitivă atât în ceea ce privește noii clienți adăugați în portofoliu, cât și în ceea ce privește tipul de soluții oferite.
 
În T1 2017, brand-urile KFC România, Pizza Hut România, Pizza Hut Delivery România și Paul România au beneficiat de soluţia completă MOA – Managed Office Automation, achiziţionată de la Telekom România, prin care specialiştii operatorului administrează eficient, prin infrastructura Telekom, reţeaua internă (sisteme de supraveghere video, soluţie de securitate, calculatoare, laptopuri, etc.) din toate locaţiile clientului şi sistemul ERP / CRM. 
 
De asemenea, GP Sofa, unul dintre cei mai mari producători de mobilier tapiţat din România, beneficiază în prezent de soluţii complete de la Telekom care includ, pe lângă serviciile standard fixe şi mobile, şi servicii ca Metronet, VPN şi alte soluții IT&C personalizate şi bazate pe IP. În T1, compania a achiziţionat de la Telekom o soluţie completă pentru echiparea unei hale de producție nou construită, care include soluţia de cablare, supraveghere şi securitate. 
 
 
Telekom România Mobile Communications
 
La 31 martie 2017, Telekom România Mobile Communications a înregistrat venituri de 107,8 milioane euro, în scădere cu 4,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce veniturile din servicii au scăzut cu 7,9%, la 71 milioane euro. 
 
Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în T1 2017, baza totală de clienţi Telekom România Mobile Communications a scăzut cu 11,2%, la 5 milioane, dintre care 32,3% reprezintă clienţii serviciilor pe bază de abonament (post-paid). Segmentul business post-paid a crescut cu 2,5% faţă de T1 2016, datorită ofertelor dedicate pentru companii, precum și sinergiilor cu operațiunile fixe. 
 
În primul trimestru al acestui an, abonații de date mobile au ajuns la 240.000, în creștere cu 4,2% față de aceeaşi perioadă din 2016. Creşterea continuă pe acest segment din ultimii ani reflectă nevoia românilor pentru oferte de comunicaţii avantajoase, care includ dispozitive mobile și acces la internet, ce le permit să rămână conectați și informați.
 
În acest context, tendinţa de creştere este reflectată, de asemenea, şi în volumele de vânzari de SIM-uri post-paid pe segmentul rezidenţial care, în T1 2017, au fost printre cele mai mari din istoria grupului de companii Telekom România. 
 
ARPU (venitul mediu pe utilizator) a înregistrat o uşoară creştere, de 0,3%, faţă de T1 2016, până la 4,7 Euro. 
 
Scăderea de 4,6% a veniturilor totale, pe lângă costurile operaţionale mai mici, a condus la o scădere de 14,2% a EBITDA ajustată, la 15,7 milioane de euro, față de T1 2016. 
 
Alături de operațiunile fixe din România, Telekom România Mobile face eforturi pentru a-și îmbunătăți performanța, inclusiv prin extinderea capabilităților 4G, reorientarea eforturilor de vânzare, precum şi prin eficientizarea costurilor.
 
În 2017, una dintre tendințele digitale pe segmentul mobil va fi reprezentată de serviciile de tip OTT (over the top), precum Telekom TV Web&Mobile, pe fondul creşterii cererii de conţinut video non-linear şi a consumului de pe dispozitive mobile. 
 
 
Despre Telekom România
 
Telekom România este un brand dinamic, care oferă servicii de telecomunicaţii fixe şi mobile complete, inovatoare, personalizate pentru o comunitate vastă de clienți, cu aproximativ 10 milioane de contracte de servicii. 
 
Soluțiile noastre deschid o lume infinită de oportunități de a împărtăși cele mai frumoase și emoționante experiențe cu familia, prietenii, colegii și cu cei din jurul nostru. Misiunea noastră este să îmbogățim viețile oamenilor, oferindu-le acestora servicii integrate fixe și mobile, tehnologii de ultimă generație 4G, fibră optică, precum și Internet TV, care aduce utilizatorilor o nouă experiență de divertisment, cu acces la conținut exclusiv și de calitate, pe toate ecranele, și funcționalități interactive avansate. Telekom România este partenerul de încredere al companiilor, pentru care oferim soluții complete de comunicații și IT&C. Rețeaua noastră conectează oameni, mașini și conținut, pentru un viitor mai bun, mai sigur și mai simplu.
 
Telekom România este prezentă pe piața românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom și COSMOTE România. 
 
Telekom aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicații integrate.
 
 
 

Deschiderea Conferinţei MOBILE INNOVATION 2017, editia a VII-a

Andrus Ansip: Unfortunately, the Digital Single Market does not exist. We have to create it!

What if free roaming becomes a boomerang of the operators against the European Commission?

Lansarea Platformei SMART CITY - BE SMART ROMANIA!