.

Producătorul de bunuri de larg consum Unilever, care dispune de unul dintre cele mai mari bugete de publicitate din lume, a ameninţat că îşi va retrage publicitatea de pe platformele digitale precum Facebook sau Google dacă acestea creează disensiuni în rândul societăţii sau nu reuşesc să protejeze copiii, transmite Reuters, citat de Agerpres. Keith Weed (foto), directorul comercial de la Unilever, care produce săpunul Dove, supele Knorr sau îngheţata Magnum, a avertizat pe 12 februarie, la conferinţa anuală a Interactive Advertising Bureau, că unui mediu în care consumatorii nu au încredere în ceea ce văd online nu i se poate permite să persiste. Weed a cerut industriei tehnologiei să îmbunătăţească transparenţa şi încrederea utilizatorilor într-un moment în care să răspândesc online false informaţii (''fake news'') şi conţinut ''toxic''.
 
"Unilever nu va investi în platforme sau medii care nu ne protejează copiii sau care creează diviziune în societate şi care promovează furia sau ura. Vom da prioritate investiţiilor în platforme responsabile care sunt angajate să creeze un impact pozitiv în societate", precizează Keith Weed.
 
Directorul comercial de la Unilever nu a acuzat nicio platformă în mod concret dar a subliniat că încrederea în reţelele sociale este la cel mai scăzut nivel din cauza impresiei că acestea au o atitudine relaxantă când vine vorba de eliminarea conţinuturilor ilegale, imorale sau extremiste de pe site-urile lor.
 
 
"Fake news, rasismul, sexismul, mesajele de ură răspândite de terorişti, conţinutul toxic destinat copiilor...este în interesul media digitale să ia acţiune faţă de acest subiect. Înainte ca utilizatorii să înceteze să mai urmărească, advertiserii vor înceta să mai facă publicitate iar editorii să înceteze să mai publice", a spus Weed.
 
Unilever a alocat anul trecut aproximativ 7,7 miliarde de euro pentru marketing anul trecut. Publicitatea pe suport digital a reprezentat aproximativ o treime din cheltuielile sale, a precizat grupul anglo-olandez în septembrie.
 
În ultimii cinci ani, cheltuielile Unilever pentru media digitale s-au dublat în timp ce investiţiile în crearea de conţinut digital a crescut cu 60%.
 
Potrivit firmei de cercetare de eMarketer, în anul 2017 Google, filială a Alphabet, şi Facebook au atras jumătate din veniturile mondiale cu publicitatea online şi peste 60% în SUA.