>
>
>

.

>
>
>
>

 

>
Aproape jumătate dintre europeni (42%) ar fi dispuși să plătească cu până la 50.000 de euro mai mult pentru o bucătărie "inteligentă", potrivit noilor cercetări efectuate de Samsung și YouGov. "Modificările dimensiunilor spațiilor de locuit, creșterea flexibilității la job și creșterea vieții comunale și multigeneraționale schimbă modul în care folosim bucătăria. Bucătăria este acum centrul casei, mai degrabă decât un loc pentru gătit, fiind folosită pentru socializare, muncă și chiar exerciții fizice. Astfel, există o cerere tot mai mare pentru o tehnologie inteligentă în bucătăriile noastre", precizează Dan Harvie, vicepreședinte și șef al Diviziei de Electrocasnice, Samsung Electronics Europe.
 
Italienii (67%) și spaniolii (66%) sunt cei mai dispuși să investească într-o casă care are o bucătărie inteligentă, comparativ cu germanii (33%) și britanicii (28%). Cercetarea a arătat că tehnologia inteligentă reprezintă o prioritate majoră în designul unei locuințe moderne, aproximativ două treimi (61%) dintre oameni spunând că aceasta ar ajuta la îmbunătățirea calității vieții lor.
 
 
Electrocasnicele care interacționează cu smartphone-urile devin rapid o modalitate importantă de a ne ajuta să economisim timp în viețile noastre tot mai agitate. Dintre cei chestionați, aproape patru din zece (39%) au sugerat că tehnologia care pornește încălzirea înainte de a ajunge acasă ar contribui la economisirea timpului, în timp ce aproape o treime (19%) a dorit un frigider care trimite mesaje când se termină laptele.
 
 
Când vine vorba de gătit, unul din trei oameni (31%) a dorit un cuptor care poate pregăti simultan două feluri de mâncare diferite pentru a diminua stresul de a găti pentru mai multe persoane - fie că este vorba de o familie cu gusturi variate sau un grup de prieteni cu diete diverse.
 
Popularitatea pozelor cu mâncare de pe canale de socializare precum Instagram ne face, de asemenea, bucătari mai buni, 62% folosind Social Media ca inspirație pentru pregătirea meselor. Cu toate acestea, nu suntem încă atât de încrezători pentru a împărtăși creațiile noastre culinare, patru din cinci (82%) europeni fiind reținuți în ceea ce privește postarea preparatelor pe Social Media.
 
 
Finlanda este cea mai activă țară în ceea ce privește postările Social Media din bucătărie, 67% dintre respondenți accesând Instagram, Pinterest și Facebook în timp ce pregătesc masa. De asemenea, aproape jumătate dintre germani (49%) urmează aceeași tendință.
 
Cu toate acestea, acum nu mai folosim bucătăriile doar pentru gătit. Unul din cinci europeni face săptămânal exerciții fizice în bucătărie, iar 25% spun că bucătăria lor ține și loc de birou. De asemenea, în locul camerei de zi, aproape jumătate (46%) petrec cea mai mare parte a timpului liber citind în bucătărie, uitându-se la televizor sau jucându-se cu copiii, în timp ce 36% consideră bucătăria locul ideal pentru a lua decizii administrative.
 
 
În Europa, polonezii și olandezii fac cel mai des exerciții fizice în bucătărie, respectiv 42% și 37%, comparativ cu 12% în cazul adulților din Marea Britanie. Aproape trei sferturi (73%) din persoanele care trăiesc în sudul Europei citesc și se uită la televizor în bucătărie, spre deosebire de 45% în cazul germanilor.
 
Metodologie
 
Raportul Samsung privind tendințele culinare europene a analizat 13.185 de adulți din 11 țări pentru a explora rolul în schimbare al bucătăriei și modul în care tehnologia modelează felul în care interacționăm cu bucătăriile noastre. Toate cifrele, dacă nu se specifică altfel, provin de la YouGov Plc. Munca de teren a fost efectuată în martie 2018. Sondajul a fost efectuat online. Cifrele au fost ponderate și reprezentative pentru toți adulții europeni (cu vârsta de peste 18 ani).
 
Țările care au făcut parte din sondaj includ: Danemarca, Finlanda, Franța, Germania, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Spania, Suedia, Marea Britanie.
 
 
>

>