.

Un procentaj de numai 18% din totalul utilizatorilor de Internet din România au optat, în 2016, să cumpere online, mult sub media înregistrată la nivelul Uniunii Europene (UE), de 66%, relevă un studiu de specialitate, dat publicității pe 27 martie, precizează Agerpres. Conform cercetării efectuate de Perceptum, 7% din cifra de afaceri a firmelor românești, cu excepția celor din sectorul financiar, a fost generată de vânzările pe Internet. Doar Bulgaria, Cipru (cu câte 4%) și Grecia (6%) au avut procente mai mici.
 
De asemenea, aproape doi din zece utilizatori de Internet din România (18%) au făcut cumpărături online anul trecut, cel mai mic procent din Uniunea Europeană, unde media a fost de 66%. Tot anul trecut, Bulgaria s-a clasat pe locul secund cu un procentaj de 27%.
 
În ceea ce privește portretul robot al cumpărătorului online, acesta este bărbat, cu vârsta între 25 și 34 de ani, are studii superioare, este informat și preocupat de propria imagine, și achiziționează mai ales haine și articole sportive.
 
Potrivit sursei citate, dintre cei care au făcut cumpărături online, doar 3% au reclamat probleme legate de fraudă, aceasta fiind cea mai puțin reclamată problemă. În același timp, 68% dintre cumpărători au declarat că nu au întâmpinat nicio problemă, în timp ce 17% s-au plâns de viteza mai redusă a livrării față de timpii indicați de către comerciant. Totodată, 13% s-au plâns de blocaje tehnice ale site-urilor în timpul comenzii sau al plății.
 
Pe de altă parte, două treimi dintre utilizatorii de Internet din UE au făcut cumpărături online în 2016, înregistrându-se un avans de peste 15% fată de 2007. Ponderea cumpărătorilor online în rândul utilizatorilor de Internet este în creștere, cu cele mai mari volume înregistrându-se în rândul grupelor de vârstă 16 — 24 de ani și 25 — 54 de ani (68%, respectiv 69%).