.

Producătorul auto francez Renault a anunțat pe 10 octombrie că va achiziționa 25% din subsidiara Jedlix a start-up-ului olandez Eneco, specializată în încărcarea inteligentă și sustenabilă a vehiculelor electrice, transmit MarketWatch și Reuters, citate de Agerpres. În 2015, Renault a încheiat un parteneriat cu Jedlix prin care firma olandeză dezvoltă o aplicație pe smartphone pentru Zoe, modelul electric al Renault.
 
Renault a anunțat că va colabora cu Jedlix la producerea unei noi aplicații pe smartphone numită Z.E. Smart Charge, care "va optimiza încărcarea vehiculelor electrice".
 
Aplicația va fi disponibilă în Olanda până la sfârșitul anului și din 2018 în alte state europene.
 
Săptămâna trecută, Renault a revizuit în creștere țintele de profit și de vânzări pe termen mediu, ca parte a planului "Drive The Future", menit să protejeze poziția de lider în domeniul vehiculelor electrice a producătorului auto francez și să facă față concurenței din partea rivalilor, în cazul mașinilor fără șofer.
 
Renault a anunțat că vrea să înregistreze o creștere a vânzărilor de 44% până în 2022, beneficiind de recentele investiții în Iran, India, dar și de redresarea pieței auto în Rusia. Compania va lansa opt modele de vehicule sută la sută electrice și 12 modele electrificate, în următorii șase ani.
 
De asemenea, până în 2022, alianța Renault-Nissan va lansa 12 noi modele de vehicule electrice, în încercarea de a-și păstra avansul pe care îl deține în prezent grație modelelor Nissan Leaf și Renault Zoe, pe măsură ce mai mulți competitori intră și ei pe segmentul autovehiculelor electrice.
 
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.