.

Oamenii au puterea de a modela și de a aplica tehnologia pentru a crea schimbări pozitive, a îmbunătăți stilul de viață și a transforma afacerile și societatea, potrivit Accenture Technology Vision 2017, raportul anual realizat de Accenture (NYSE: ACN), care preconizează cele mai importante tendințe în tehnologie, ce vor impacta direct  mediul de business în următorii trei ani. Tema principală a studiului din acest an, "Tehnologie pentru oameni", este un îndemn pentru liderii din zona de tech și business de a folosi soluțiile IT existente pentru amplificarea capacităților umane. Raportul precizează că pe piața globală tehnologia este percepută tot mai mult ca fiind creată de oameni, prin oameni, cu rolul de a anticipa nevoile existente și de a oferi o experiență personalizată. 
 
"Ritmul schimbării tehnologiei este uluitor, aducând permanent progrese majore, încă de la începutul Erei Informaționale. Pe măsură ce tehnologia transformă modul în care lucrăm și trăim, aceasta aduce importante provocări în societate și creează noi oportunități. În cele din urmă, tot oamenii sunt cei care pot realiza schimbările de impact și suntem optimiști că liderii responsabili vor asigura un impact pozitiv al noilor tehnologii în societate", precizează Paul Daugherty (foto), chief technology & innovation officer pentru Accenture.
 
Pentru realizarea raportului Technology Vision 2017, Accenture a intervievat peste 5.400 de oameni de afaceri și specialiști IT la nivel mondial. Aproape 9 din 10 respondenți (86%), au spus că, în timp ce tehnologiile individuale avansează rapid, acestea duc la un efect multiplicator, ce crează inovație.
 
Technology Vision detaliază modul în care - cu progresele din domeniul inteligenței artificiale, Internet of Things și analiza big data - oamenii pot proiecta tehnologii capabile să gândească aproape ca indivizii, aliniindu-se nevoilor acestora. Iar abordarea  tehnologiei concencentrată pe om este una benefică companiilor.
 
CVS Health este un exemplu de companie care a stabilit o abordare centrată pe oameni pentru a îmbunătăți asistența medicală. Aplicația mobilă a companiei are capacitatea de a aminti clienților când trebuie să își ia medicația, stochează poze cu rețetele pentru a fi comandate din timp, stochează cardul de asigurare astfel încât toate datele să fie actualizate la zi.  Într-o industrie privită drept una impersonală și marcată de timpi de așteptare mari, companii precum CVS Health au reușit să ofere o abordare personală asupra asistenței medicale și să construiască o relație mai strânsă între medic şi pacient.  
 
The Technology Vision a identificat cinci trenduri în tehnologie, esențiale în succesul unui business în economia digitală de astăzi.   
 
Primul privește faptul că în prezent, totul este  legat de inteligența artificială, aceasta fiind principala interfață cu clientul. Inteligența artificială are, practic, abilitatea de a face interacțiunea mai simplă, dar şi și mai completă. Astfel, 79% dintre persoanele chestionate au fost de acord că inteligența artificială va revoluționa modul în care vor putea fi colectate date din interacțiunea cu clienții. 
 
Tehnologia este creată de oameni, pentru oameni. Astfel, al doilea trend trasat de studiul Accenture vizează faptul că progresul tehnologic  se adaptează la modul uman de comportament, învațând  obiceiurile indivizilor tocmai pentru a-i ajuta. 80% dintre directorii intervievați sunt de acord că organizațiile trebuie să înțeleagă nu doar unde sunt astăzi oamenii, dar şi unde își doresc să fie, dezvoltarea unor soluții tehnologice pentru a aduce rezultatele dorite fiind necesară.
 
Cea de-a treia tendință privește dezvoltarea ecosistemelor în macrocosmosuri. Companiile platforme care oferă un singur punct de acces pentru numeroase servicii au eliminat complet regulile clasice de operare și competiție dintre ele. Acestea nu mai au nevoie doar de o strategie a platformei, ci necesită o abordare amplă și robustă a ecosistemului, prin care să se diferențieze în această nouă eră a inteligenței. De altfel, mai mult de o pătrime dintre executivii care au luat parte la acest studiu (27%) au afirmat că ecosistemele digitale transformă modul în care organizațiile furnizează valoare. 
 
Numărul cererilor de platforme pentru resurse umane și soluții online de gestionare a forței de muncă este în continuă creștere. Astfel, marile companii renunță la ierarhiile tradiționale și le înlocuiesc cu marketplace-uri de talente care reprezintă motorul celei mai profunde transformări economice de la Revoluția Industrială. Caz elocvent: 85% dintre executivii respondenți au afirmat că plănuiesc ca în următorul an să crească numărul liberilor profesioniști din cadrul organizațiilor din care fac parte. 
 
Nu în ultimul rând, pentru a avea succes în economia digitală bazată pe un ecosistem, companiile sunt încurajate să testeze lucruri noi. Astfel, în loc de a se a concentra doar pe dezvoltarea de noi produse și servicii, ar trebui să opereze într-un spectru mult mai larg și să profite de noile oportunități prin care să stabilească noi reguli și standarde pentru industrii. De fapt, 74% dintre respondenții care au luat parte la studiul Accenture au afirmat că organizațiile lor pătrund în industrii digitale noi, ale căror caracteristici nu au fost încă definite. 
 
De aproape 17 ani, Accenture a oferit o privire sistematică asupra industriei pentru a identifica noi tendințe tehnologice care prezintă potențialul de a întrerupe procedeele clasice din companii și industrii. Mai multe informații despre raportul din acest an pot fi accesate aici: www.accenture.com/technologyvision sau pe Twitter urmărind #TechVision2017.
 
Despre metodologie
 
Raportul Technology Vision este realizat anual de către Accenture Labs. Pentru ediția din acest an, procesul de cercetare a inclus colectarea informațiilor din Technology Vision External Advisory Board, un grup format din peste 20 de profesioniști din sectoarele public și privat, mediul academic, fonduri cu capital de risc și antreprenori. În plus, echipa Technology Vision a realizat interviuri cu vizionari din tehnologie și experți din industrie, precum și cu aproximativ 100 de lideri de business din Accenture.  
 
În paralel, departamentul de cercetare al Accenture a realizat un studiu online la nivel global cu peste 5.400 de executivi de business și IT din 31 de țări și 16 industrii pentru a descoperi noi perspective despre tehnologiile emergente. Studiul a ajutat la identificarea celor mai importante aspecte și priorități în adoptarea tehnologiei. Cei mai mulți dintre respondenți ocupă poziții de top management în cadrul unor companii cu venituri anuale de la  500 mil. dolari  la peste 6 miliarde de dolari. 
 
Despre Accenture
 
Accenture este o companie multinațională de consultanță în management, soluții tehnologice și servicii de externalizare a proceselor de afaceri, având circa 401.000 de angajați ce deservesc clienți din mai mult de 120 de țări. Combinând experiența îndelungată, capabilități complexe ce acoperă toate industriile și procesele de afaceri, precum și cercetările întreprinse pentru cele mai de succes companii din lume, Accenture colaborează cu clienții săi pentru a-i ajuta să-și crească performanța. Compania a realizat venituri nete de 31,0 miliarde USD în anul fiscal care s-a încheiat pe 31 august 2015. Website-ul global al companiei este www.accenture.com.
 
Având peste 2.000 de angajați în România, Accenture livrează servicii din București, Timișoara, Cluj Napoca, Targu Mureș și Iași către companii din domeniile financiar-bancar, telecomunicații, industria auto, producție, bunuri de larg consum și energie.
 
Accenture Digital, format din Accenture Analytics, Accenture Interactive și Accenture Mobility, oferă un portofoliu complet de servicii și tehnologii pentru marketing digital, mobilitate și analiză. De la elaborarea de strategii digitale pentru punerea în aplicare a tehnologiilor digitale și pînă la implementarea proceselor digitale în numele lor, Accenture Digital ajută clienții să fructifice dezvoltările aduse de dispozitivele conectate și mobile, să extragă informații din date folosind instrumentele de analiză, și să îmbogățească experiența și interacțiunile clientului final, oferind rezultate tangibile din lumea virtuală și generând creșterea afacerilor. 
 
 

Popoviciu: RCS&RDS se pregateste pentru 5G. Nu e doar un upgrade de retea, ci un intreg ecosistem

Digi Mobil lanseaza serviciile Voce 4G (Volte) si Voce Wi-Fi (VoWiFi)

Decebal Fagadau: Constanta inaugureaza un prim proiect pilot smart city

Majoros, CEO Telekom: Ne pare rau ca am castigat proiectul RoNET, ne aduce pierderi financiare

Ovidiu Ghiman, Telekom: De 8 luni, proiectul RoNET este blocat. MCSI nu face receptia lucrarilor.

Primul demo live 5G din Romania si Europa de Sud-Est - Telekom Romania & Ericsson

5G will allow Industrial Internet development

Orange aniverseaza 20 de ani in Romania, pregateste 5G si lanseaza Orange Fab pentru startup-uri

Q&A dupa demonstratia Orange Romania 5G