.

Peste trei sferturi (76%) din vânzările online de software efectuate în 2017, în România, au avut în prim plan produsele de securitate și protecție a datelor personale, în timp ce 90% dintre aceste tranzacții sunt achitate cu carduri Visa și Mastercard, reiese din rezultatele Raportului pentru comerțul digital, elaborat de unul dintre liderii din industria soluțiilor eCommerce, precizează Agerpres. Conform documentului, în 2017 valoarea medie pentru o achiziție din segmentul software, SaaS și servicii online se ridică, în România, la 37 de dolari, față de media de 47 de dolari, la nivel mondial.
 
Produsele de securitate și protecție a datelor personale conduc în comerțul global cu produse software online, reprezentând peste 30% din vânzările totale. De asemenea, soluțiile software pentru design și multimedia (inclusiv softuri pentru prelucrări audio-vizuale) urmează în clasament, cu un procent de 23%, iar serviciile online încheie podiumul, cu o pondere de 20%.
 
În România, apetitul pentru produse de securitate și protecție a datelor personale a crescut considerabil, aceste categorii de produse însumând 76% din vânzările online, urmate de soluții pentru marketing (4%) și soft utilitar (4%).
 
Totodată, în privința preferințelor de plată, raportul întocmit de 2Checkout relevă faptul că Visa și MasterCard continuă să domine în domeniul plăților online, având o pondere de 68% din vânzările de software și servicii online, urmate de PayPal cu 20% și American Express cu 7%. Distribuția aceasta este valabilă și pe piața din Statele Unite. În alte țări, consumatorii au preferințe pentru metode de plată locale cum ar fi Alipay în China (54%), iDEAL în Olanda (44%), carduri locale în Brazilia (23%) și Turcia (17%), Carte Bancaire în Franța (12%) și JCB sau Konbini în Japonia (cu 15%, respectiv 5% din tranzacții).
 
La nivelul României, situația este similară cu cea din 2016, respectiv 90% din cumpărăturile online pentru software și SaaS fiind achitate cu carduri Visa și MasterCard, față de 88% anul trecut, 4,7% prin PayPal (6% în 2016) și 3,6% prin transfer bancar (4% în 2016).
 
Potrivit sursei citate, cea mai mare piață de desfacere pentru soluții software și servicii comercializate online rămâne SUA, cu aproape jumătate din piața globală. La distanță de primul loc, urmează Marea Britanie, Germania, Franța și Canada. România este pe locul al 18-lea în topul vânzărilor prin platforma Avangate, în creștere cu patru poziții față de 2016.
 
Raportul pentru comerțul digital elaborat de 2Checkout, lider în industria soluțiilor eCommerce, se bazează pe sute de mii de tranzacții globale ce au avut loc prin platforma Avangate în perioada august 2015 — iulie 2017. Analiza pune accent pe regiunile și categoriile cu cea mai rapidă evoluție, precum și cele mai populare metode de plată la nivel global.