.

Miroslav Majoroš, CEO Telekom Romania, consideră că Programul de transformare a afacerii este una din iniţiativele recente majore de business din cadrul Telekom Romania. "Această inițiativă face parte din strategia generală a companiei pentru anul acesta şi anul următor, și anume revenirea pe creştere şi consolidarea poziţiei pe piaţă în zonele cheie", precizează Miroslav Majoroš (foto). Acesta subliniază că în acest context, reducerea de personal reprezintă doar unul dintre aspectele procesului - începută anul acesta, iniţiativa este în curs de implementare.
 
Obiective de business şi abordarea iniţiativei:
 
Analiza proceselor din perspectiva clientului şi identificarea „experienţelor clienților” care merg bine şi îndeplinesc aşteptările acestora, dar şi a celor care pot fi îmbunătăţite;
Analiza componentei comerciale şi identificarea modului de creştere a competitivității ofertelor;
Cerinţele preliminarii pentru implementarea cu succes: structura organizaţională şi cultura organizaţională.
 
Au fost identificate 4 măsuri ale programului de transformare a afacerii:
 
Simplificarea proceselor interne;
Îmbunătăţirea experienţei clientului prin digitalizarea Telekom Romania şi optimizarea  proceselor client;
Schimbarea modului de lucru pentru a îmbunătăţi eficienţa internă şi externă, şi tranziția către un comportament de piață ofensiv;
Crearea noii structuri organizaţionale pentru a face faţă provocărilor pieţei în cel mai bun mod cu putinţă. 
 
Simplificarea proceselor interne – pentru a face lucrurile mai uşoare pentru Telekom dar, mai presus de orice, mai convenabile pentru clienţi:
Simplificarea sistemelor IT prin migrarea către un singur set de sisteme, care vor permite organizaţiei să îşi îmbunătăţească procesele de business şi să susţină mai bine eforturile de vânzări;
Îmbunătăţirea modului în care Telekom prioritizează cererea de resurse de la unităţile de business (ex. dezvoltare IT);
Concentrarea eforturilor pentru optimizarea proceselor Port-In pentru segmentul fix-mobil cu scopul de a întări fluxul de venituri şi de a creşte cota de piaţă pe un segment critic;
Creșterea abilităţii de a livra produse clienţilor printr-o planificare mai bună şi optimizarea operaţiunilor de management logistic; îmbunătăţirea vitezei de livrare, în special pentru echipamentele pentru clienţii rezidenţiali.
 
Îmbunătăţirea experienţei clienților – strategie comercială bazată pe acţiuni şi iniţiative orientate către creştere:
 
B2C
Lansarea unui nou portfoliu de abonamente şi cartele preplătite – noi oferte comerciale care aduc o valoarea adăugată mai mare şi mai multe beneficii, la un preţ de intrare unic, de 5 euro, pentru cartele preplătite, servicii TV şi servicii mobile;
Relansarea poveştii brandului Telekom – umbrela de comunicare #Netliberare, sub care Telekom va continua de acum înainte să aducă mai multă valoare clienţilor, beneficii extinse şi servicii inovatoare, la preţuri accesibile;
Digitalizare – folosirea mediului digital pentru a introduce simplitate şi personalizare în toate serviciile şi ofertele; Telekom se concentrează pe oferirea de servicii la cel mai înalt nivel de calitate;
Planul de extindere a reţelei – accelerarea extinderii reţelei 4G;
Identificarea de noi zone şi viitoare oportunităţi de creştere – servicii inovatoare care aduc o valoare adăugată sporită clienţilor (ex.: Telekom Banking va fi lansat în lunile următoare);
 
B2B
Consolidarea poziţiei de lider pe segmentul de business prin soluţii inovatoare, experienţă relevantă oferită clienţilor noştri, consolidarea capabilităţilor şi a abordării One Stop Shop;
Extinderea cotei de piaţă pe segmentele mobil şi IT&C, în baza poziţiei puternice pe fix.
 
Rezultate imediate:
 
Răspuns pozitiv din partea clienţilor la noua campanie comercială #Netliberare;
Impact foarte bun pe segmentul de cartele preplătite – după lansarea #Netliberare, vânzările zilnice de cartele preplătite au crescut în medie cu 50%, şi cu până la 100% în anumite zile;
Acoperirea 4G s-a dublat în ultimele câteva luni, până la 68% din populaţie la nivel naţional;
Pe segmentul de business, am reuşit să creştem notorietatea şi adoptarea soluţiilor inovatoare precum cloud, soluţii de securitate a datelor, echipamente de comunicaţii şi date;
Au fost făcuţi paşi importanţi în direcţia îndeplinirii obiectivului Telekom de a juca un rol important în digitalizarea mai multor domenii precum sănătate şi educaţie, precum şi în utilizarea tehnologiei pentru a transforma oraşele, locurile de muncă şi locuinţele în medii mai sănătoase şi eficiente – Smart City, Smart Office, soluţii Smart Home.
 
 
Schimbarea modului în care lucrăm pentru a îmbunătăţi eficienţa internă şi externă, şi tranziția către un comportament de piață ofensiv
Schimbarea culturală în interiorul organizaţiei este necesară pentru a atinge obiectivele de business – un răspuns mai bun la evoluţiile pieţei şi revenirea pe creştere;
Procese noi, roluri noi, abordări noi bazate pe cinci principii:
Perspectiva clientului
Satisfacţia clientului
Organizaţie orientată către client
Organizaţie agilă
Digitalizare
 
 
Crearea noii structuri organizaţionale pentru a susţine optim provocările din piaţă
O nouă abordare în ceea ce priveşte rolurile şi anvergura controlului, ceea ce necesită, de asemenea, schimbări atât la nivel managerial cât şi de execuţie;
Noul model operaţional va susţine obiectivele şi strategia globale care vor ajuta grupul Telekom Romania să devină mai flexibil şi mai rapid.  
 

Popoviciu: RCS&RDS se pregateste pentru 5G. Nu e doar un upgrade de retea, ci un intreg ecosistem

Digi Mobil lanseaza serviciile Voce 4G (Volte) si Voce Wi-Fi (VoWiFi)

Decebal Fagadau: Constanta inaugureaza un prim proiect pilot smart city

Majoros, CEO Telekom: Ne pare rau ca am castigat proiectul RoNET, ne aduce pierderi financiare

Ovidiu Ghiman, Telekom: De 8 luni, proiectul RoNET este blocat. MCSI nu face receptia lucrarilor.

Primul demo live 5G din Romania si Europa de Sud-Est - Telekom Romania & Ericsson

5G will allow Industrial Internet development

Orange aniverseaza 20 de ani in Romania, pregateste 5G si lanseaza Orange Fab pentru startup-uri

Q&A dupa demonstratia Orange Romania 5G