.

Ministrul Culturii și Identității Naționale, Ionuț Vulpescu, a declarat recent că ar dori ca în viitorul apropiat cât mai multe muzee să fie partenere pe platforma virtuală de expoziții. "M-aș bucura ca în viitorul apropiat cât mai multe muzee să fie partenere pe această platformă, pentru că, până la urmă, numărul celor care vizitează virtual, rolul platformelor digitale este de a aduce pe oameni în muzee, de a le vizita. E o dublă dimensiune și cred că sunt pași mult de făcut în acest sens (...) Am fost recent în Bistrița și am văzut cu câtă prețuire îmi prezentau localnicii costumele lor.(...). O haină, un costum spune ceva despre tine, despre locul în care te afli.(...) Se spune nu haina îl face pe om, însă haina poate să genereze un stil și poate să facă o regiune sau chiar o națiune.(...) hainele generează un stil, spun ceva despre noi', precizeaza ministrul Ionuț Vulpescu (foto), citat de Agerpres, la lansarea expoziției virtuale "We wear culture".
 
O expoziție virtuală care pune în valoare portul popular românesc a fost lansată pe 8 iunie, la Clubul Țăranului Român, prin intermediul proiectului "We wear culture", derulat de Google Arts & Culture și aproape 200 de instituții culturale.
 
Proiectul dedicat modei, incluzând expoziții din toată lumea care vor arăta poveștile din spatele unor piese de vestimentație ce au făcut istorie, va putea fi vizionat cu ajutorul tehnologiei prin aplicația Google Arts & Culture disponibilă pentru iOS și Android.
 
"Știm că modul în care ne îmbrăcăm ne povestește despre ceea ce suntem, modul în care știm să achiziționăm spune mult, faptul că o companie promovează acte culturale pentru noi e un lucru minunat și educativ. (...) Colecția "Haina țărănească" este o călătorie virtuală și în același timp una simbolică, ce recuperează din frumusețea unui patrimoniu divers și complex", a afirmat, la evenimentul de lansare, cercetătoarea Liliana Passima, managerul interimar al Muzeului Național al Țăranului Român.
 
Gabriela Chiorean, reprezentant Google, a spus că proiectul este unul "firesc", izvorât din viață.
 
"În biroul în care stau am colegi din multe țări — Polonia, Cehia, Georgia — și inevitabil discuțiile noastre încep acolo când spunem ce spune imaginea de pe tricou. (...) Asemenea discuții încep în toate birourile Google, pentru că suntem atât de diverși, încât sunt multe elemente care ne unesc și care ne sunt proprii. De aici a plecat ideea pentru această colecție despre modă. De fapt, pentru noi moda nu înseamnă că purtăm doar haine, ci ne purtăm cultura", a declarat Gabriela Chiorean.
 
Proiectul "We wear culture" a fost derulat în peste 40 de țări și a realizat peste 700 de imagini. El oferă posibilitatea vizionării în detaliu a vestimentației, începând cu aspectele cusăturilor.

Popoviciu: RCS&RDS se pregateste pentru 5G. Nu e doar un upgrade de retea, ci un intreg ecosistem

Digi Mobil lanseaza serviciile Voce 4G (Volte) si Voce Wi-Fi (VoWiFi)

Decebal Fagadau: Constanta inaugureaza un prim proiect pilot smart city

Majoros, CEO Telekom: Ne pare rau ca am castigat proiectul RoNET, ne aduce pierderi financiare

Ovidiu Ghiman, Telekom: De 8 luni, proiectul RoNET este blocat. MCSI nu face receptia lucrarilor.

Primul demo live 5G din Romania si Europa de Sud-Est - Telekom Romania & Ericsson

5G will allow Industrial Internet development

Orange aniverseaza 20 de ani in Romania, pregateste 5G si lanseaza Orange Fab pentru startup-uri

Q&A dupa demonstratia Orange Romania 5G