.

PIB--ul la nivel global va înregistra o creștere de 14% până în 2030 datorită tehnologiilor de inteligenţă artificială (IA) - echivalentul a 15,7 trilioane de dolari. Potrivit unui nou studiu PwC, aceasta reprezintă cea mai mare oportunitate de piaţă în contextul economic de astăzi. Pornind de la o analiză detaliată a impactului tehnologiilor IA asupra mediului de afaceri, studiul „Sizing the prize” evidențiază economiile cu cel mai mare potențial de câștig de pe urma IA.

IA va contribui cu 15,7 trilioane de dolari la economia globală în 2030, mai mult decât producția curentă cumulată a Chinei și a Indiei.

Creșterea productivității muncii este de așteptat să contribuie cu mai mult de jumătate din toate câștigurile economice obținute de pe urma IA în perioada 2016-2030. Creșterea consumului, care derivă din îmbunătățirea produselor prin intermediul tehnologiilor IA, va suplini diferența. Cele mai mari beneficii economice obținute de pe urma IA vor fi înregistrate în China (cu o creștere cu 26% a PIB-ului până în 2030) și America de Nord (cu o creștere de 14,5%), echivalentul a 10,7 trilioane de dolari, reprezentând aproximativ 70% din impactul economic global.

·         America de Nord va înregistra la început o creștere mai rapidă a productivității decât China, determinată de deschiderea față de tehnologiile IA și de numărul mai mare de locuri de muncă în care mâna de lucru poate fi înlocuită de tehnologii mai productive.

·         China va depăși câștigurile la nivelul productivității ale SUA în deceniul următor, după ce va recupera avansul pierdut din cauza lipsei tehnologiei și expertizei necesare.

·         Europa și economiile dezvoltate din Asia vor beneficia, de asemenea, de câștiguri economice semnificative de pe urma IA (o creștere între 9-12% a PIB-ului până în 2030)

·         Țările în curs de dezvoltare vor înregistra creșteri mai modeste (mai puțin de 6% din PIB) datorită ritmului mult mai scăzut de adoptare a tehnologiilor IA (inclusiv America Latină și Africa).

 

"Analiza evidențiază valoarea adăugată semnificativă pe care IA o poate aduce unei companii, care poate fi chiar mai mare decât cea adusă de automatizare. Aceasta demonstrează potențialul pe care îl are IA de a ne transforma viața, la nivel individual, organizațional şi la nivelul societății în general", precizează Florin Deaconescu (foto), Partener, Servicii de Audit, membru al echipei integrate de servicii pentru sectorul tehnologiei informaţiei, media şi telecomunicaţiilor, PwC România. 

Indexul PwC AI Impact, care este inclus în analiză, identifică cele trei domenii de activitate cu cel mai mare potențial de adoptare a tehnologiilor IA în fiecare dintre cele 8 sectoare economice analizate. Domeniile identificate includ diagnosticul bazat pe imagine, producția la cerere și controlul autonom al traficului.

Per total, cele mai mari câștiguri le vor comerțul cu amănuntul, serviciile financiare și asistența medicală, datorită creșterii productivității, calității produselor și cererii în urma implementării tehnologiilor IA. Până în 2030, se va înregistra un câștig suplimentar de 9 trilioane de dolari la nivelul PIB-ului datorită îmbunătățirii calității produselor și schimbărilor la nivelul cererii şi comportamentului consumatorilor, pe măsură ce câștigurile la nivel de consum generate de IA le vor depăși pe cele ale productivității.

"Niciun sector sau organizație nu va rămâne imună în fața impactului IA. Efectul pe care îl va avea asupra productivității poate transforma radical o organizație şi, mai mult decât atât, poate avea un impact disruptiv. Organizațiile care nu vor reuși să implementeze tehnologiile IA vor rămâne în urmă faţă de concurenţă, înregistrând costuri mai mari și pot pierde o parte semnificativă din cota lor de piață”, a adăugat Ionuţ Sas (foto), Partener, Servicii de Consultanţă Fiscală, membru al echipei integrate de servicii pentru sectorul tehnologiei informaţiei, media şi telecomunicaţiilor, PwC România. 

"Marea provocare va fi de a asigura competențele, tehnologiile şi accesul la date necesare în cadrul organizaţiilor pentru a profita la maximum de această oportunitate", a precizat Florin Deaconescu.

 

"În contextul în care efectul revoluționar al AI în economie este cuantificabil, România poate avea acum o abordare strategică în a canaliza efectul potenţial al acestor tehnologii în recuperarea unor decalaje economice faţă de ţările vestice. În general, acest lucru presupune punerea în aplicare a Strategiei Naționale privind Agenda Digitală adoptată în 2015. În mod specific, ca să dăm doar câteva exemple, vorbim de dezvoltarea infrastructurii de comunicații, de gradul de conectare a gospodăriilor la internet şi de alfabetizarea digitală a populației, care împreună ar putea avea efect multiplicator în economie.", a adăugat Florin Deaconescu.

 

Analiza subliniază modalitățile prin care oportunitățile oferite de tehnologiile IA trebuie susținute atât de către sisteme mai robuste de guvernanţă, cât şi de modele noi de operare pentru a-şi atinge pe deplin potențialul. O analiză recentă a PwC Marea Britanie privind IA responsabilă a atras atenția asupra necesității integrării unor controale eficiente în faza de proiectare și implementare pentru a asigura un impact pozitiv al tehnologiilor IA şi a răspunde preocupărilor părților interesate legate de funcționarea lor dincolo de limitele unui control rezonabil.

 

Despre raport

1.        Raportul a fost elaborat pe baza contribuției experților și partenerilor de la Fraunhofer, lider mondial în domeniul cercetării și dezvoltării tehnologiilor emergente. Rapoartele viitoare se vor axa pe sectoare specifice şi domenii funcționale precum marketing, finanțe și managementul resurselor umane. De asemenea, vor fi publicate proiecții economice detaliate.

2.       În cadrul raportului PwC AI Impact Index, au fost identificate trei domenii, în opt sectoare economice, în care IA va avea cel mai mare impact potențial:

 

a. Asistență medicală: diagnosticare bazată pe date, identificarea pandemiilor, diagnosticare bazată pe imagini (radiologie, patologie)

b. Industria auto: flote autonome pentru „ride sharing”; mașini inteligente/pilot automat; servicii de predicție și mentenanță autonomă

c. Servicii financiare: planificare financiară personalizată; anti-frauda și spălare de bani; tranzacții automatizate

d. Retail: proiectare personalizată și producție; generare informații despre clienți, inventariere și gestionarea livrărilor

e. Tehnologie, comunicații și divertisment: arhivarea media și căutare, generare de conținut (marketing, film, muzică etc.), marketing personalizat și publicitate

f. Producție: monitorizare îmbunătățită și auto-corecție; optimizarea lanțului de aprovizionare și a producției; producția la cerere

g. Energie: contorizare inteligentă; eficientizarea operațiunilor în rețele şi de stocare; mentenanță inteligentă a infrastructurii

h. Transport și logistică; livrare autonomă: controlul şi decongestionarea traficului, securitate îmbunătățită

 

3.       Raportul ‘A Strategist’s Guide to Artificial Intelligence’ publicat de PwC Strategy & Business detaliază modul în care organizațiile se pregătesc să exploateze oportunitățile oferite de tehnologiile IA. Aflați mai multe aici

https://www.strategy-business.com/article/A-Strategists-Guide-to-Artificial-Intelligence?gko=0abb5

Cadrul PwC Responsible AI este conceput pentru a consolida încrederea în modul în care sunt implementate tehnologiile IA și în rezultatele obținute. Acesta oferă un mecanism practic pentru a asigura o monitorizare și gestionare eficientă a rezultatelor. Aflați mai multe aici:

 https://www.pwc.co.uk/services/audit-assurance/insights/responsible-ai-how-to-build-trust-and-confidence.html

4.       Metodologie: Pentru a estima impactul tehnologiilor IA, echipa noastră a realizat o analiză de sus în jos și de jos în sus care combină o evaluare detaliată atât a modului în care sunt folosite în prezent tehnologiile IA cât şi cum vor fi folosite acestea în viitor și o evaluare a impactului economic pe care îl vor avea în ceea ce privește noile locuri de muncă, noile produse și alte efecte secundare.

 

Despre PwC

 

Scopul PwC este de a construi încredere în sânul societăţii şi de a contribui la rezolvarea unor probleme importante. Firmele din reţeaua PwC ajută organizaţiile şi indivizii să creeze valoarea adăugată de care au nevoie. Suntem o reţea de firme prezentă în 157 de ţări cu mai mult de 223.000 de specialişti dedicaţi oferirii de servicii de calitate de audit, consultanţă fiscală şi consultanţă pentru afaceri.

www.pwc.ro

DB Global Technology inaugureaza un hub tehnologic

A Bank Is A Technology Company – Kim Hammonds, COO Deutsche Bank