.

Ingineri ai centrului de cercetare şi dezvoltare Bosch din comuna Jucu, judeţul Cluj, lucrează la dezvoltarea unui software pentru camera cu senzori capabili de percepţie 3D, cu ajutorul căreia vor putea fi detectate obstacolele din trafic şi care va fi folosită în conducerea autonomă.  Preşedintele Consiliului de Administraţie al Grupului Bosch, Volkmar Denner, susţine, într-un comunicat de presă, că o conducere autonomă a unui autovehicul "poate reduce semnificativ numărul accidentelor şi poate mări, astfel, în mod evident gradul de siguranţă de pe şosele", precizează Mediafax. "Traficul viitorului va fi electric, automatizat şi interconectat. Conducerea autonomă a unei maşini poate reduce semnificativ numărul accidentelor şi poate mări astfel în mod evident gradul de siguranţă de pe şosele. În plus, un flux mai bun al traficului poate reduce şi consumul de combustibil. Printre tehnologiile dezvoltate de Bosch şi care pot fi folosite pentru conducerea autonomă, camera stereo este unul dintre senzorii capabili de percepţie 3D, fiind deja create condiţiile pentru producţia de serie. Folosind un sistem de mai multe camere stereo se poate realiza o percepţie de 360 de grade necesară pentru conducerea autonomă. Ingineri din cadrul centrului de cercetare şi dezvoltare din Cluj lucrează la dezvoltarea de algoritmi şi software pentru camera stereo produsă de Bosch, contribuind astfel, la paşii semnificativi făcuţi în direcţia conducerii autonome", arată Denner.

Potrivit acestuia, pe lângă funcţionalităţile specifice unei camere mono, de exemplu detecţia şi menţinerea benzii de mers, recunoaşterea semnelor de circulaţie, "folosind camera stereo se pot detecta obstacolele din trafic şi, în acelaşi timp, se pot determina topografia suprafeţei drumului şi singularităţile acesteia, cum ar fi gropi, borduri laterale, denivelări ale drumului”. Volkmar Denner adaugă că, prin conducerea autonomă, se pot salva 1,2 milioane de vieţi, cât este numărul deceselor în accidente rutiere înregistrat în fiecare an, ceea ce "reprezintă o importantă sursă motivaţională”.

"În Germania, aproape 90% din toate accidentele rutiere sunt cauzate de şoferi. Prin urmare, o asistenţă completă în situaţiile critice, precum şi în situaţiile de conducere monotonă, ar putea mări semnificativ siguranţa pe şosele", susţine preşedintele Consiliului de Administraţie al Grupului Bosch.

În opinia acestuia, până în anul 2020, cel târziu, "tehnologiile necesare pentru conducerea în mare parte autonomă vor ajunge la cel mai înalt nivel de performanţă”.

"În deceniul care va urma, ne aşteptăm să vedem maşini conduse complet cu pilot automat", conchide Denner.

Fabrica Bosch din comuna Jucu, care include şi centrul de cercetare şi dezvoltare, a fost inagurată în 9 mai. Bosch a investit în fabrica de la Jucu peste 70 de milioane de euro, iar până la sfârşitul anului va angaja în jur de 750 de persoane.

Popoviciu: RCS&RDS se pregateste pentru 5G. Nu e doar un upgrade de retea, ci un intreg ecosistem

Digi Mobil lanseaza serviciile Voce 4G (Volte) si Voce Wi-Fi (VoWiFi)

Decebal Fagadau: Constanta inaugureaza un prim proiect pilot smart city

Majoros, CEO Telekom: Ne pare rau ca am castigat proiectul RoNET, ne aduce pierderi financiare

Ovidiu Ghiman, Telekom: De 8 luni, proiectul RoNET este blocat. MCSI nu face receptia lucrarilor.

Primul demo live 5G din Romania si Europa de Sud-Est - Telekom Romania & Ericsson

5G will allow Industrial Internet development

Orange aniverseaza 20 de ani in Romania, pregateste 5G si lanseaza Orange Fab pentru startup-uri

Q&A dupa demonstratia Orange Romania 5G