.

Ruxandra DUMITRAȘCU (foto), Director Communications, Media & Divertisment Business Central, Eastern Europe, Middle East and Africa - HP

Dacă până azi Hewlett Packard ne-a obișnuit să comunice cu precădere despre diviziile de Imaging & Printing și Personal Systems, iată că lucrurile încep să se înscrie, din ce în ce mai mult, în traiectoria convergenței industriei IT cu cea a Comunicațiilor. Astfel, HP își dezvoltă o divizie de proiecte dedicate industriei telecom. Iar surprizele nu se opresc aici, pentru că directoarea acestei divizii în regiunea Europa Centrală și de Est, Orientul Mijlociu și Africa este chiar o româncă - Ruxandra Dumitrașcu. Cu ajutorul acesteia încercăm să vedem, în continuare, ce înseamnă HP în industria telecom de azi.
În viziunea Hewlett Packard, noile oportunități de dezvoltare se află la punctul critic al convergenței, în care furnizorii de conținut (adică broadcaster-ii, producătorii media, cinema-ul digital, studiourile, conținutul personal, conținutul de business și publicitarii) dinamizează rețelele de comunicații, adică operatorii mobili, operatorii în bandă largă, furnizorii de servicii Internet și MVNO-urile (Mobile Virtual Network Operators), ducând inevitabil la explozia tuturor gamelor de dispozitive.
Divizia HP Media & Divertisment Business își propune să dezvolte capabilitățile platformei de furnizare de servicii pentru a le permite furnizorilor de servicii să creeze, să implementeze și să gestioneze un portofoliu foarte dinamic de noi servicii împreună cu partenerii săi.
De asemenea, HP vizează extinderea mediului integrat pentru furnizarea de servicii digitale media, de la managementul conținutului digital - până la furnizarea conținutului și consumul acestuia, printr-o varietate de metode și dispozitive. Divizia Media & Divertisment Business integrează sistemele existente OSS (Operational Support Systems) și BSS (Business Support Systems) pentru a permite managementul complet al ciclului de viață al serviciilor.
Soluțiile furnizate de HP în mediul de Comunicații Media & Divertisment ajută la reducerea costurilor operaționale și în același timp  a investițiilor necesare pentru implementarea de noi servicii (TCO) datorită platformelor flexibile și scalabile.

Viitorul comunicațiilor IP Multimedia Subsystem
Chiar dacă piața comunicațiilor își continuă uimitoarea evoluție, rămân de actualitate cele două constante: a)abonații își doresc servicii personalizate, inovative și simplu de utilizat, care să le îmbunătățească stilul de viață, de lucru și de divertisment și b)companiile au nevoie de mijloace de încredere și eficiente din punct de vedere al costurilor, pentru a aduce rapid pe piață aceste servicii complexe de voce, date și conținut generatoare de servicii.
Viitorul telecomunicațiilor depinde de o nouă arhitectură, IP Multimedia Subsystem (IMS), ce facilitează crearea și furnizarea de servicii multimedia în timp real, de la persoană la persoană, precum și furnizarea mai multor servicii tradiționale de voce și date, pe o bază IP.
Suita de produse HP OpenCall IP Multimedia Subsystem (IMS) le permite companiilor să își creeze și să își implementeze rapid servicii inovatoare de generație viitoare, care deși sunt complexe din punct de vedere tehnologic, sunt simplu și intuitiv de utilizat de către abonați. Această simplitate se datorează și faptului că produsele HP OpenCall IMS pot fi combinate într-o soluție mai complexă ce crește semnificativ eficiența și nivelul de control operațional, față de cât era posibil până acum.
HP oferă capabilitățile pentru a genera noi surse de venituri în rețelele de bandă largă '“ cablu, DSL și WiFi '“ precum și în cele fixe și mobile. Soluțiile HP Open Call IMS duc la scăderea semnificativă a costurilor de dezvoltare, veniturile fiind semnificativ majorate datorită faptului că serviciile sunt mult mai scalabile. 
Accesul la servicii și managementul conținutului digital nu se referă la proprietatea conținutului, ci doar la portofoliul de servicii oferit. Acest lucru se traduce prin ușurința în utilizare, facilitarea accesului simplu la conținutul personal, dar și la cel din mediul enterprise, precum și la testarea rapidă a pieței ce trebuie inclusă în ciclul de proiectare a serviciului. Digital Media Platform asigură automatizarea procesului de management al conținutului, agregarea conținutului fiind un punct de control cheie.
Pentru că, nu-i așa, 'Content is King'.