.

Infractori cibernetici au început să se concentreze mai mult asupra sectorului business to business, pe care îl consideră profitabil, folosindu-se de spam, susține Darya Gudkova, spam analyst expert la Kaspersky Lab, conform unui comunicat de presă al companiei de securitate cibernetică, citat de Agerpres. "Folosirea WannaCry în e-mail-uril trimise în masă dovedește că infractorii cibernetici au început să se concentreze mai mult asupra sectorului B2B, pe care îl consideră profitabil. Ne așteptăm ca această tendință să se accentueze, iar numărul total de atacuri asupra companiilor, precum și varietatea lor, să crească", precizează Darya Gudkova (foto).
 
Conform Kaspersky Lab, cantitatea medie de mesaje spam, care a crescut cu până la 56,97%. Vietnam a devenit principala sursă de spam, luând locul SUA și China.
 
"În top 10 țări sursa de spam se mai află Rusia, Brazilia, Franța, Iran și Olanda. Botnet-ul Necurs este încă activ. Cu toate acestea, experții au detectat o scădere a volumului de spam trimis de pe acest botnet, precum și instabilitatea lui. Țara cea mai vizata de mail-uri spam a fost Germania. Liderul perioadei anterioare fusese China, acum pe locul al doilea, urmată de Marea Britanie, Japonia și Rusia. Alte ținte populare au fost Brazilia, Italia, Vietnam, Franța și SUA", spune compania de securitate.
 
 
Infractorii cibernetici au trimis e-mail-uri spam și de phishing, oferindu-le utilizatorilor diferite servicii, în momentul izbucnirii valului de atacuri WannaCry.
 
"Pe parcursul T2 2017, infractorii cibernetici care distribuie mesaje spam au încercat să profite de temerile utilizatorilor în momentul izbucnirii valului de atacuri WannaCry, în mai. Știind că multe persoane au dispozitivele infectate cu acest ransomware și sunt în căutarea unor modalități de a-și recupera datele criptate, infractorii au trimis e-mail-uri spam și de phishing, oferindu-le utilizatorilor diferite servicii", se arată în document.
 
Acesta mai spune că atacul ransomware WannaCry a afectat peste 200.000 de computere din toată lumea, creând panică, iar autorii de mesaje spam au profitat de ocazie.
 
"Cercetătorii au detectat numeroase mesaje care oferă servicii precum protecția împotriva atacurilor WannaCry, recuperarea datelor și, în plus, workshop-uri educaționale și cursuri pentru utilizatori. Mai mult, autorii de mesaje spam au implementat cu succes o metodă tradițională de oferte frauduloase pentru instalarea de actualizări de software pe computerele afectate. Link-urile redirecționau însă utilizatorii spre paginii phishing, unde datele personale ale victimelor ar fi fost furate. Una dintre principalele tendințe din ultimele trei luni este aceea privind numărul de e-mail-uri trimise în masă, către companii. Conform cercetării Kaspersky Lab, acestea sunt în creștere de la începutul anului", menționează sursa citată.
 
 
Experții Kaspersky Lab susțin că autorii de mesaje spam au început să folosească elemente de identificare ale serviciilor de mail corporate, inclusiv semnături reale, logo-uri și chiar informatii bancare, pentru autenticitate.
 
"De asemenea, au trimis în arhivele anexate e-mail-urilor exploit-uri menite să fure parole FTP, de e-mail și de la alte servicii. Expertii Kaspersky Lab subliniază că cele mai multe atacuri asupra sectorului corporate au obiective financiare. În plus, în al doilea trimestru al anului, cercetătorii au detectat o creștere a numărului de e-mail-uri trimise în masă, care conțin troieni, în numele unor servicii internaționale de livrare. Autorii de mesaje spam au trimis rapoarte de transport cu informații despre livrări de colete inexistente. Pentru a infecta computerele sau a fura date de autentificare, infractorii au răspândit link-uri de download cu malware, inclusiv troianul bancar Emotet, care a fost detectat pentru prima data în 2014. Per total, volumul e-mail-urilor malware, trimise în masă, a crescut cu 17%", informează compania de securitate.