.

Deutsche Telekom continua să își depășească barierele tehnologice și își dezvoltă aplicațiile de gaming pentru cauze nobile prin lansarea primului joc de realitate virtuală (VR) prin intermediul căruia oricine îi poate ajuta pe oamenii de știință să lupte împotriva demenței. În acest sens, Telekom Romania, în parteneriat cu Gateway VR Studio, oferă iubitorilor de jocuri VR posibilitatea să joace Sea Hero Quest, în acest format, utilizând echipamentele Samsung (ochelarii Gear VR și telefoanele Samsung Galaxy S8 și S8+) contribuind, astfel, la extinderea studiilor și evaluarea detaliată a diagnosticării persoanelor care pot dezvolta demență, prin intermediul unor sarcini de navigație care apar în cadrul jocului.

Sea Hero Quest VR este disponibil în cadrul studioului, începand cu luna septembrie.  

Jocul VR ˶Sea Hero Quest”, dezvoltat de către Deutsche Telekom, își propune să valorifice puterea VR-ului pentru a avansa în cercetarea privind demența. Proiectul a fost inițiat și condus de către Deutsche Telekom în parteneriat cu University College London, University of East Anglia și cu Centrul de Cercetare al Alzheimerului din Marea Britanie. Jocul a fost realizat în parteneriat cu designeri independenți de jocuri video de la Glitchers.

˶Clădind mai departe pe succesul jocului pentru mobil Sea Hero Quest, care a colectat date de la aproximativ 3 milioane de jucători, suntem foarte mândri să continuăm să depășim granițele cercetării medicale tradiționale, lucrând împreună cu partenerii noștri de încredere și valorificând experiența noastră în domeniu”, declară Hans-Christian Schwingen, Chief Brand Officer în cadrul Deutsche Telekom.

În 2016, Deutsche Telekom a lansat jocul pentru mobil de mare succes ˶Sea Hero Quest". Acesta a fost decărcat de aproape 3 milioane de ori (cel mai mare studiu anterior adunase doar 599 de voluntari), generând echivalentul a peste 12.000 de ani de cercetare în laborator și stabilind prima valoare globală de referință în ceea ce privește orientarea în spațiu. Astfel, a fost realizat cel mai amplu studiu al demenței de acest gen din istorie. Constatările preliminare din analiza setului de date au fost prezentate la conferința de prestigiu Neuroscience 2016 din San Diego, jocul fiind acum testat pentru utilizare într-un mediu clinic.

˶Versiunea pentru mobil a fost primită într-o manieră incredibilă,” spune Hans-Christian Schwingen. ˶ Milioane de oameni din întreaga lume au fost inspirați să își ofere timpul petrecut în joc și datele colectate unei cauze nobile. În măsura în care din ce în ce mai mulți oameni adoptă noi tehnologii precum VR-ul, crește și cererea pentru conținut nou și interesant – vrem să întâmpinăm această creștere împuternicind în același timp jucătorii să contribuie la o cercetare globală asupra demenței.”

Doar două minute în care o persoană joacă Sea Hero Quest VR înseamnă echivalentul datelor obținute în 5 ore de cercetare în laborator.

Sea Hero Quest VR le oferă oamenilor de știință oportunitatea de a valida comparativ datele obținute prin intermediul aceleiași aplicații pentru mobil. Aceștia speră să continue să extragă informații care au la bază numărul mare de date deja colectate, prin utilizarea celor mai noi tehnologii de VR, pentru a avea o perspectivă mai bună asupra comportamentelor umane de orientare în spațiu.

˶În timp ce Sea Hero Quest pentru mobil ne-a oferit un set de date fără precedent mulțumită amplorii sale, permițându-ne să evaluăm abilitățile de orientare în spațiu la nivelul populației, varianta VR a jocului ne va permite să îmbunătățim acest set de date colectate prin măsurarea reacțiilor comportamentale umane mai subtile, cu o precizie mult mai mare explică Dr. Hugo Spiers, de la University College London. ˶Sea Hero Quest VR ne-a permis, de asemenea, să reproducem experimente de laborator extrem de credibile, cum ar fi "Morris Water Maze" (câștigătorul premiului "Brain Prize" 2016), care însă nu s-ar replica la fel de bine în format video sau pentru mobil. Natura intuitivă a VR-ului arată că studiul poate fi desfășurat și pe aceia care nu pot înțelege funcția jocului pentru mobil - de exemplu, unii oameni cu demență în stadiu avansat."

Datele colectate anterior cu ajutorul Sea Hero Quest pentru mobil puteau determina orientarea jucătorului într-un interval de 22.5°. Varianta VR a jocului a limitat acest interval la 1.5°, oferind oamenilor de știință date de navigație de 15 ori mai precise.

Michael Hornberger, Profesor de Cercetare aplicată a demenței la University of East Anglia: “VR-ul permite o evaluare mult mai captivantă și intuitivă a diagnosticării problemelor de orientare la persoanele predispuse demenței. Sea Hero Quest VR ne permite să măsurăm mai intuitiv atunci când oamenii nu sunt siguri de poziția lor, de exemplu atunci când se opresc și încearcă să se orienteze în spațiu. Prin urmare, VR-ul are potențialul de a capta date suplimentare și complementare față de Sea Hero Quest pentru mobil”.

Moștenirea jocului ‘Sea Hero Quest’ dezvoltat de către Deutsche Telekom este un exemplu relevant al angajamentului companiei față de inovația în tehnologie și a implicării sale în ceea ce privește responsabilitatea digitală. Inițiativa ne arată cum digitalizarea, în special serviciile în cloud, pot veni în ajutorul științei. Datele colectate de către Sea Hero Quest sunt stocate într-un server T-Systems securizat din Germania, iar toate analizele conduse de către echipa UCL / UEA sunt efectuate pe seturi de date complet anonime.

“Desigur, mulți cercetători folosesc deja experimente bazate pe tehnologie VR într-un cadru de laborator” explică Maxwell Scott-Slade, Creative Director la Glitchers. “Este prima dată, însă, când experimentele au fost integrate în joc și concepute pentru consumatori, permițând utilizatorilor finali să ofere prin intermediul jocului date valide științific și să-și extindă potențialul într-o manieră exponențială”.

Tim Perry, Director al Centrului de Cercetare al Alzheimerului din Marea Britanie afirmă, “Demența este deja una dintre cele mai mari provocări pentru sănătate cu care ne confruntăm și se preconizează că va afecta peste 130 de milioane de oameni din întreaga lume până în 2050. Cercetarea deține o putere reală pentru a crea diagnosticuri mai precise și tratamente mai eficiente de care cei care trăiesc cu demență și familiile lor au nevoie cu adevărat. Reacția privind Sea Hero Quest arată dorința oamenilor de a se implica în cercetare și de a fi parte activă a eforturilor continue de combatere a acestei afecțiuni. Proiectul ‘Sea Hero Quest’ al Deutsche Telekom este exact tipul de parteneriat transfrontalier de care avem nevoie pentru a grăbi progresul în acestă arie de interes.”

Sea Hero Quest VR a fost proiectat pentru a funcționa cu Samsung Gear VR și este disponibil gratuit prin platorma mobilă Oculus.

Aplicația Sea Hero Quest pentru dispozitive mobile este încă disponibilă pentru a fi descărcată gratuit, prin platformele App Store și Google Play.

 

Mai multe informații despre această inițiativă sunt disponibile la: http://www.seaheroquest.com

#gameforgood #digitalduty #vr

 

Imagini disponibile pentru descărcare:

http://bit.ly/SeaHeroQuest_VR

 

Video:  Trailerul jocului

https://www.youtube.com/watch?v=pW7PUzhMRcI

 

Video: Film animat

https://www.youtube.com/watch?v=20aFnvLSOGg

 

Video: Povestea proiectului

https://www.youtube.com/watch?v=bs1RM-i7SJs

 

www.telekom.com/media

www.telekom.com/photos

www.twitter.com/telekom_group

www.instagram.com/deutschetelekom

 

Despre Deutsche Telekom: https://www.telekom.com/companyprofile

Despre partenri:

 

Alzheimer‘s Research: www.alzheimersresearchuk.org

Glitchers: www.glitchers.com

 

University College London (UCL): www.ucl.ac.uk

 

The University of East Anglia (UEA): www.uea.ac.uk